درخواست پرستار | مشاوره رایگان

شرح وظایف، آموزش و مزایای شغل پرستار سالمند در منزل

شرح وظایف پرستار سالمند در منزل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    یکی از مزایای شغل پرستار سالمند، تنوع بالای فرصت‌های شغلی آن است. اگر شرح وظایف پرستار به درستی تعریف شود، او می‌تواند علاوه بر فعالیت در محیط بیمارستان، در محیط منزل نیز به مراقبت از سالمندان بپردازد. فعالیت در محیط منزل برای پرستار، یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. در محیط منزل، او از استقلال بیشتری برخوردار است و می‌تواند به جای فعالیت در شیفت‌های طولانی مدت بیمارستان، طبق یک برنامه کاری انعطاف‌پذیر به مراقبت بپردازد.

    فرصت‌های شغلی برای پرستاران سالمند جهت کار در منزل به سرعت در حال افزایش است. بسیاری از آژانس‌های مراقبتی بر سر معرفی بهترین پرستار سالمند به خانواده ها درحال رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند به سیر افزایشی نیاز به مراقب پاسخ دهند. اما یک مراقب دقیقا چه خدماتی را ارائه می‌دهد و چگونه می‌توان به یک پرستار در منزل تبدیل شد؟

    آن چه یک مراقب در منزل برای مراقبت از سالمند انجام می‌دهد

    شرح وظایف پرستار خصوصی سالمند در منزل، منزل شامل مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، مدیریت داروها و تغذیه، پشتیبانی در فعالیت‌های روزمره مانند رفت و آمد، تمیزکاری منزل، مراقبت از بهداشت شخصی و کمک به نگهداری از تمیزی و سلامتی فیزیکی و روانی سالمندان است.

    وظایف پرستار سالمند در منزل
    نظارت بر مصرف داروها و کنترل درد‌های سالمنداز وظایف شغل پرستار است.

    پرستاران سالمندان در منزل برای اطمینان حاصل کردن از سلامت و راحتی سالمندان، ارتباط نزدیکی با خانواده‌های آنان دارند و اطلاعات و توصیه‌های مفیدی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. به طور کلی، پرستاران سالمندان در منزل تلاش می‌کنند تا به سالمندان احساس امنیت، راحتی و استقلال بیشتری بدهند و به عنوان یک پشتیبان قوی در مراقبت و خدمت به آنان حضور داشته باشند.

    شرح وظایف پرستار سالمند خانگی

    شرح وظایفی که می‌توان از یک پرستار مراقب سالمند در منزل انتظار داشت عبارتند از:

    • ارزیابی اولیه وضعیت سالمند و تعیین برنامه مراقبت مخصوص به او.
    • نظارت بر مصرف داروها و کنترل درد‌های سالمند.
    • انجام شستشوی و پانسمان زخم‌ها.
    • ثبت علائم حیاتی سالمند.
    • بروزرسانی نوع مراقبت بر اساس وضعیت سالمند.
    • آموزش سالمند و خانواده او در مورد نحوه صحیح مراقبت.
    • ارائه پیشنهادات برای بهبود امنیت سالمند در منزل.
    • کنترل علائمی که ممکن است منجر به بدحالی سالمند و نیاز به بستری در بیمارستان شود.
    • نظارت بر انجام کمک‌های اولیه در منزل.
    • برقراری ارتباط با پزشک، مددکار اجتماعی یا مشاور سلامت.
    •  تشویق سالمند به همکاری و حمایت از او.

    برای موفقیت در انجام وظایف خود، یک پرستار سالمند در منزل باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد، به جزئیات کار توجه کند و بتواند با مشکلات مختلفی که ممکن است در محیط منزل پیش آید، مقابله کند. همچنین، داشتن حس شوخ طبعی و نگرش مثبت نیز می‌تواند به عنوان یک مزیت بزرگ در ارتباط با سالمند و مراقبت مفید از او محسوب شود.

    پیشنهاد مقاله: هر آنچه پرستار سالمند برای نگهداری از سالمند باید بداند

    انواع مراقب در منزل

    ممکن است در طول روز از سالمندان متعددی مراقبت کند یا به طور تمام وقت یا طولانی مدت فقط به مراقبت از یک سالمند بپردازد. او می‌تواند فقط در یک زمینه تخصص داشته باشد یا از چندین تخصص مختلف برای انجام وظایف شغلی خود بهره بگیرد، شامل:

    1. سالمند شناسی
    2. کودک شناسی
    3. جامعه شناسی
    4. روان پزشکی

    در ادامه از این مقاله به توضیح کامل تری از انواع این مراقبت ها می‌پردازیم.

    1) سالمند شناسی

    هدف اصلی این علم، بهبود وضعیت و کیفیت زندگی سالمندان و ارائه راهکارهایی برای حمایت و مراقبت از آنان است.

    2) کودک شناسی

    هدف اصلی کودک شناسی، درک بهتر نیازها، مشکلات و پتانسیل‌های کودکان است و ارائه راهکارهایی برای تربیت و توانمندسازی آنان در جوامع مختلف می‌باشد.

    3) جامعه شناسی

    هدف اصلی جامعه شناسی، درک بهتر ساختارهای اجتماعی، نقش و تأثیر آنها در تشکیل هویت افراد و راهکارهایی برای بهبود زندگی اجتماعی است.

    4) روان پزشکی

    هدف اصلی روانپزشکی، تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات روانی است. روانپزشکان از روش‌های درمانی مختلفی مانند مشاوره روان‌شناختی، رواندرمانی و داروهای روان‌پزشکی استفاده می‌کنند.

    5) پزشکی

    هدف اصلی پزشکی، حفظ و بهبود سلامتی افراد و ارائه خدمات پزشکی مناسب است. پزشکان از روش‌های متنوعی مانند داروها، جراحی و درمان‌های فیزیکی استفاده می‌کنند.

    وظایف پرستار سالمند
    سطح تحصیلات و تخصص بالاتر پرستار می‌تواند تأثیر بزرگی بر حقوق و دستمزد آن‌ها داشته باشد.

    آموزش پرستار سالمند خانگی

    پرستار سالمند حرفه‌ای در منزل، باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ برای تبدیل شدن به یک پرستار سالمند حرفه‌ای در منزل، باید برخی ویژگی‌ها را داشته باشید. این شامل:

    • داشتن تعهد و خدمت به سالمندان.
    • توانایی برقراری ارتباط موثر با سالمندان و خانواده‌های آن‌ها.
    • نظارت بر وضعیت سالمندان و تشخیص و مراقبت از مسائل پزشکی و بهداشتی آن‌ها.

    دوره های آموزشی زیادی جهت آموزش پرستار سالمند خانگی وجود دارد، پرستار سالمند می‌تواند با تکمیل یک یا چند دوره آموزشی صلاحیت لازم برای فعالیت به عنوان پرستار سالمند خانگی را کسب کند.

    اولین گام برای یافتن شغل مناسب گذراندن دوره های آموزشی است. بسیاری از آگهی های نیازمند پرستار سالمند خانگی، به پذیرش افرادی با تحصیلات کمتر از کارشناسی می‌پردازند. اما استخدام پرستار سالمند خانگی با مدرک دیپلم و دارای مجوز معتبر دولتی در زمینه پرستاری نیز برای آن ها منعی ندارد.

    حقوق و مزایای پرستار سالمند خانگی

    معیارهای تعیین حقوق پرستاران سالمند در منزل به عوامل متعددی بستگی دارد؛ این عوامل شامل سطح تحصیلات و تخصص پرستار، سابقه کار، مکان جغرافیایی، حجم و نوع خدمات ارائه شده می‌شوند. در اغلب موارد، همچنین، سابقه کار و تجربه پرستار نیز می‌تواند در تعیین حقوق تأثیرگذار باشد، زیرا تجربه و مهارت‌های بیشتر می‌توانند به یک پرستار ارزشمند تر نسبت داده شوند.

    افزایش فرصت های شغلی

    استخدام پرستار سالمند خانگی بنا به دلایل متعددی رو به افزایش است. برخی از سالمندان با وجود نیاز به مراقبت های بیشتر، به خاطر مشکلات مالی زودتر از زمان مورد انتظار از بیمارستان مرخص می‌شوند. بعضی دیگر ترجیح می دهند در محیط منزل بمانند و استقلال شخصی خود را حفظ کنند.

    سخن پایانی

    استخدام پرستار سالمند خانگی، رضایت خاطر بیشتری برای سالمند به همراه دارد و او را به پذیرفتن روش های مراقبت، درمان و در نهایت بهبودی کامل تشویق می‌کند. بعلاوه، هزینه پرستار سالمند نسبت به هزینه برخی بیمارستان ها و مراکز خدمات پرستاری بسیار کمتر است و این امر باعث می‌شود که خانواده ها نسبت به استخدام مراقب تمایل بیشتری نشان دهند. جهت استخدام پرستار سالمند در منزل و یا سفارش سایر خدمات پرستاری در منزل با کارشناسان مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش تماس بگیرید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان