درخواست پرستار | مشاوره رایگان

مشکلات بینایی سالمندان

شستن سالمندان در حمام

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا میدانید مشکلات بینایی سالمندان شامل چه مواردی می شود؟ سالمندان زمانی که پا به سن می گذارد امکان دارد هر عضوی از بدن آنان دچار بیماری و کهولت شود که چشم نیز از این امر مستثنی نمی باشد، به طور طبیعی به مرور زمان مشکلات بینایی در سالمندان به وجود می آید توصیه  می‌شود حداقل سالی یکبار برای معاینه چشم به پزشک متخصص مراجعه شود،  با این کار می توان در صورت وجود مشکلات چشمی بتوان بیماری را کنترل و درمان کرد، لازم به ذکر است که بیماری های زمینه ای نیز در مشکلات بینایی سالمندان تاثیر گذار هستند،

    به طور مثال سالمندانی که دچار دیابت و فشارخون بالا می باشند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض مشکلات بینایی می باشند، پرستار سالمند در منزل می تواند برای مراقبت از سالمندان که دچار مشکلات بینایی شده اند بهترین خدمات را ارائه دهد، شما می توانید با مراجعه به مرکز معتبر سفیر آرامش از این خدمات بهره مند شوید، تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه مشکلات بینایی سالمندان به دست بیاورید.

    مشکلات بینایی سالمندان
    مشکلات بینایی سالمندان را تا میزان زیادی می توان درمان کرد.

    مشکلات بینایی سالمندان کدامند؟

    مشکلات بینایی سالمندان را تا میزان زیادی می توان درمان کرد، در بعضی مواقع مشکلات بینایی سالمندان منش سایر بیماری ها است که بر روی سلامت چشم تاثیر گذار می باشد، در ادامه به چند مورد است رایج ترین مشکلات بینایی سالمندان اشاره شده است:

    پیر چشمی در سالمندان

    زمانی که سالمند به پیر چشم مبتلا شود به سختی می تواند اجسام ریز یا نزدیک را مشاهده کند، روش درمانی برای این مشکل استفاده از عزنک مخصوص پیر چشمی می باشد که معمولاً سالمندان جهت مطالعه از آن استفاده می کنند.

    فلوتر یا مگس پران

    بعضی مواقع امکان دارد سالمندان در برابر چشمان خود لکه های کوچک و شناوری را مشاهده کنند که در فضای اتاق با نور مناسب نمایان می گردند، این مشکل چشمی مگس پران نام دارد و جزو مشکلات طبیعی در دوران سالمندی محسوب می‌شود، اما بعضی مواقع امکان دارد این مشکل ریشه جدی داشته باشد که باید در صورت مشاهده مگس پران سریعاً به متخصص چشم پزشک مراجعه شود.

    پیشنهاد مقاله: نشانه های میگرن سالمندان و راه های درمان

    اشک بیش از حد چشم

    سالمندانی که به نور شدید و خشکی چشم  حساسیت دارند، امکان دارد اشک بیش از اندازه، چشم داشته باشند، در چنین مواقعی باید از عینک آفتابی استفاده کنند، تا ریزش اشک از چشمان آنها محدود شود، لازم به ذکر است که امکان دارد ریزش اشک علت دیگری نیز داشته باشد، مانند مسدود شدن مجرای اشکی و عفونت که با مراجعه به چشم پزشک می توان علت ریزش اشک را تشخیص داد.

    آب مروارید

    سالمندانی که به بیماری آب مروارید مبتلا شده اند، یک فضای ابری در چشمان آنان شکل می‌ گیرد که سبب تاری دید آنان می شود، این نکته نیز باید گفته شود که آب مروارید در ابتدا اثر زیادی در بینایی نخواهد داشت، اما به مرور زمان و با پیشرفت آن اثرات مضری بر روی چشم خواهد گذاشت، سالمندان مبتلا به آب مروارید می ‌توانند با مراجعه به چشم پزشک و انجام جراحی بیماری خود را درمان کنند.

    بیماری های قرنیه

    اگر سالمندان با مشکلات قرنیه روبرو شوند، هاله نور در اطراف اجسام و درد را تجربه میکنند، به طور معمول عامل به وجود آورده آورنده مشکلات قرنیه عفونت چشم یا ضربه به چشم می باشد که به طور معمول می توان با مصرف قطره چشم این مشکل را برطرف کرد.

    خشکی چشم

    هنگامی که عملکرد غدد اشکی مختل شود، چشم سالمندان دچار خشکی می شود، که با سوزش همراه بوده و به مرور زمان و با افزایش سن بیشتر می شود، بهترین درمان برای این مشکل استفاده از اشک مصنوعی و مرطوب نگه داشتن هوای خانه و پمادهای مخصوص که پزشک تجویز می کند می باشد.

    گلوکوم

    گلوکوم یا آب سیاه که به علت فشار بیش از اندازه مایعات داخل چشم ایجاد می شود، یکی دیگر از مشکلات بینایی در سالمندان است که می توان آن را با عمل جراحی، قطره های چشم یا لیزر درمان کرد.

    سخن پایانی

    همان طور که در مطالب بالا متوجه شدید با افزایش سن مشکلات بینایی برای سالمندان به وجود می آید، که اگر به موقع تشخیص داده شود و به درمان آن پرداخته شود، این مشکلات به راحتی درمان می شوند. برای نگهداری از سالمندان که دچار مشکلات بینایی هستند بهره‌مندی از خدمات پرستار سالمند در منزل بهترین گزینه می باشد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان