درخواست پرستار | مشاوره رایگان

نکات مراقبت از موهای افراد سالمند

مراقبت از موی سالمندا

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مقدمه: آیا با نکات مراقبت از موهای افراد سالمند آشنایی دارید؟ آیا میدانید برای نگهداری از موهای سالمندان باید چه مواردی را رعایت کنید؟ همانطور که می ‌دانید در تمام گروه ‌های سنی مراقبت از موها، نظافت ظاهری یک امر ضروری است، تمام افراد هنگامی که موهای تمیز، شسته شده و حالت داده داشته باشند، احساس خوشایندی خواهند داشت، که افراد سالمند نیز از این امر مستثنی نمی باشند،

    مراقبت از مو های افراد سالمند که دارای مشکلات حرکتی ازوال عقل می ‌باشند، کار راحتی نیست به همین دلیل ما به خانواده ها پیشنهاد می کنیم، برای مراقبت از موهای افراد سالمند به مراکز معتبر پرستاری مراجعه کنند و پرستار سالمند در منزل را استخدام کنند، موسسه پرستاری سفیر آرامش با دارا بودن سابقه چندین ساله در زمینه خدمت رسانی به عموم مردم آماده اعزام پرستار سالمند به منزل شخصی افراد می باشد.

    مراقبت از موی سالمند

    نکات مراقبت از موهای افراد سالمند
    مراقبت از مو های افراد سالمند که دارای مشکلات حرکتی ازوال عقل می ‌باشند

    خانواده ها جهت حفظ عزت و اعتماد به نفس سالمندان باید از روش ‌های مراقبت از موی سالمند استفاده کنند، مراقبت و پرستار سالمند که در موسسه سفیر آرامش مشغول به کار شده اند می توانند، با انجام روش های گوناگون،  حالت دادن و رسیدگی به موهای سالمند را به راحتی انجام‌ دهند. در ادامه مطالب چند روش مراقبت از موی افراد سالمند ذکر شده است:

    شست و شوی آرام

    ساختار موهای سالمند در مقایسه با جوانان متفاوت می باشد، به همین دلیل نیازمند مراقبت بیشتری هستند، با افزایش سن، مو های آنها نازک و لطیف خواهد شد، افراد جوانی که دارای موهای ضخیم یا موج دار هستند امکان دارند در زمان سالمندی موهایشان به شدت فر، سفت و مستعد شکستگی شود، همچنین مصرف داروهای هورمونی سبب ریزش موی سر میشود، برای مراقبت از موهای افراد سالمند باید از شامپو ملایم که باعث بهبود علائم میشود، استفاده کرد. به سالمند پیشنهاد می شود از شامپو بچه برای شستشوی موی سالمند استفاده کنند. زیرا مواد شیمیایی سخت ندارد.

    پیشنهاد مقاله: بهترین رژیم غذایی برای سالمندان چه ویژگی هایی دارد؟

    استفاده از آب با دمای مناسب

    پرستار سالمند در زمان شستشو و استحمام باید توجه داشته باشد که دمای آبی متعادل باشد، نه خیلی گرم و  خیلی سرد، زیرا سالمندان به تغییرات دما حساسیت زیادی دارند، پرستار باید دمای آب را با آرنج خودش چک کند مانند زمانی که کودک را به هم می برد.

    اجتناب از شست و شوی زیاد

    نباید به صورت روزانه موهای سالمندان را شستشو داد، زیرا اگر به طور روزانه موهای فرد سالمند و شستشو دهد، باعث شکستگی و نازک تر شدن موی آنان خواهد شد، تا جایی که امکان دارد از محصولات آرایشی استفاده نشود، زیرا سبب کاهش تراکم موها خواهد شد.

    پیشنهاد مدل موی جدید به سالمند

    همانگونه که می دانید تمام افراد برای آراستگی و زیبایی ظاهر خود ارزش قائل هستند، و روش های خاصی را مد نظر دارند، زمانی که میخواهید به موهای افراد سالمند مدل بدهید، باید از مدل موهای که مورد قبول افراد سالخورده هستند، استفاده کنید.

    مراقبت از موی کوتاه

    پرستار سالمند باید آنها را به کوتاه کردن مو تشویق کند، زیرا اگر مدل مو، کوتاه باشد به رسیدگی و مدلهای کمتری نیاز پیدا میکند، پرستار باید درباره سبک و مدل موهای کوتاه با سالمند مشورت کرده و او را مطمئن کند که با مدل موی کوتاه خوب به نظر می آید.

    استخدام پرستار سالمند یکی از تصمیمات مهم هر خانواده است.
    سالمندانی که به زوال عقل مبتلا شده ‌اند، امکان دارد در مقابل شستن و حالت دادن به مو مقاومت کنند.

    مراقبت از موی افراد سالمند مبتلا به زوال عقل

    سالمندانی که به زوال عقل مبتلا شده ‌اند، امکان دارد در مقابل شستن و حالت دادن به مو مقاومت کنند، آن ها می‌ توانند برای مراقبت از موهای این افراد به مرکز پرستاری سفیر آرامش مراجعه کنند و بهترین پرستار را استخدام کنند، زیرا آنان در زمینه مراقبت از افراد مبتلا به زوال عقل آموزش‌ های لازم را فرا گرفته ‌اند، پرستار سالمند که وظیفه نگهداری از سالمند مبتلا به زوال عقل را به عهده گرفته است، با استفاده از چند روش، شستشو و به حالت دادن به موهای سالمند را انجام خواهد داد.

    سخن پایانی

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید رسیدگی و مراقبت از موی افراد سالمند از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل باید خانواده ها یک سری نکات را برای مراقبت از افراد سالمند رعایت کنند، تا باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد سالمند شوند، شما می توانید برای استفاده از خدمات پرستاری و مراقبت از موی افراد سالمند حتی به کمک پرستار سالمند به مرکز پرستاری سفیر آرامش مراجعه کنید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان