درخواست پرستار | مشاوره رایگان

تعویض لباس سالمندان

روش های تعویض لباس سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مقدمه: فردی که وظیفه نگهداری و مراقبت از سالمند را به عهده می ‌گیرد باید کار خود را با دقت بالایی انجام دهد و نکات زیادی را در نظر داشته باشد، فرد نگهدارنده وظایف متعددی مانند تعویض لباس سالمندان و … را به عهده دارد این فرد باید در زمان های منظم لباس سالمندان را تعویض کند و نکاتی را در نظر داشته باشد، تا سلامتی سالمند به خطر نیافتد. تعویض لباس سالمندان زمانی حائز اهمیت است که سالمند یک بیماری زمینه ای مانند آلزایمر داشته باشد و از پوشیدن لباس خودداری کند

    بنابراین میتوان با استخدام پرستار در منزل وظیفه تعویض لباس را به او سپرد. مرکز پرستاری سفیر آرامش یکی از معتبرترین مراکز پرستاری است که بهترین خدمات را به مراجعه کنند گان ارائه می دهد تا انتهای مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه تعویض لباس سالمندان به دست بیاورید.

    نکات مربوط به تعویض لباس سالمندان

    یکی از مهم ترین نکات در زمان تعویض لباس سالمندان که باید به آن توجه داشت انتخاب یک مکان مناسب و راحت است.

    تعویض لباس سالمندان
    تعویض لباس سالمندان

    نکته دیگر این است که باید تعویض لباس سالمند را به آرامی و با صبر و حوصله انجام داد و با سالمند طوری رفتار کرد که احساس راحتی داشته باشد، باید به او توضیح دهید که می خواهید چه کاری را انجام دهید، لازم به ذکر است که این نکته درباره سالمندانی که به آلزایمر مبتلا هستند از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا سالمندان آلزایمری دچار فراموشی هستند و زمانی که شما تمام مراحل را برای آنان توضیح دهید، با شما همکاری می کنند و شما می توانید به راحتی لباس آن را تعویض کنید.

    پرستار سالمند باید توجه داشته باشد که اگر سالمند به بیماری هایی مانند پوکی استخوان مبتلا است باید تعویض لباس را طوری انجام دهد که هیچ گونه آسیبی به فرد وارد نشود، توصیه می شود برای چنین افرادی از لباس های جلو باز و گشاد استفاده شود، در کل باید گفته شود که هنگام انتخاب لباس باید سعی شود لباس های مناسب تهیه شود.

    پیشنهاد مقاله : تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان

    چگونه در زمان تعویض لباس سالمندان مانع از سقوط آنان شویم؟

    پرستار سالمند هنگامی که وظیفه پرستاری سالمند را به عهده می ‌گیرد باید به مطالعه سوابق پزشکی او بپردازد، او با این کار متوجه می شود که چه برنامه ای را برای سالمند تنظیم کند، برای سالمندانی که مبتلا به افت فشار خون هستند قبل از تعویض لباس باید فشار خون آن ها را اندازه گیری کند و به راه رفتن آنها توجه داشته باشد، پرستار در زمان پوشاندن کفش های او باید توجه داشته باشد که هر دو پای سالمند بر روی زمین قرار گرفته است، برای این کار توصیه می شود از صندلی استفاده شود.

    چگونه لباس سالمندان آلزایمری را تعویض کنیم؟

    همان گونه که می دانید از سالمندان مبتلا به آلزایمر، دچار یک بیماری پیشرونده هستند که دچار فراموشی می شوند، برای اینکه این افراد حساس استقلال داشته باشند باید در زمان تعویض لباس حق انتخاب داشته، اما بهتر است انتخاب های سالمند محدود شود. پرستار سالمند باید به کشو و کمد لباس نو بر چسب زده تا در صورت نیاز لباس های خود را بیابند، همچنین باید دمای اتاق طوری باشد که سالمند حس سرما و گرمای زیاد نداشته باشد، اگر برای تعویض لباس سالمندان به مواردی برای راحتی سالمند احتیاج است، باید قبل از شروع تعویض تجهیزات مورد نیاز آماده شوند، بیمارانی که دچار آلزایمر شده اند مدت زمان زیاد تری برای تعویض لباس لازم دارند، باید پرستار با صبر و حوصله این کار را انجام دهد.

    سخن پایانی

    همان طور که در مطالب بالا متوجه شدید تعویض لباس سالمندان یکی از مسائل مهم در نگهداری آنان محسوب می شود و باید نکات زیادی را در نظر گرفت. فردی که وظیفه پرستاری از سالمند را به عهده گرفته است موظف می باشد تعویض لباس سالمند را به طور مرتب انجام دهد، مرکز پرستاری سفیر آرامش با به کار گیری نیروی کار مجرب و کار بلد آماده خدمت رسانی به تمام مردم جامعه می باشد، تمام نیروی کار این مجموعه در زمینه پرستاری اطلاعات لازم را فرا گرفته اند و بهترین خدمات را به مراجعه کنند گان گرامی ارائه می دهند، شما می توانید برای بهره مند از این خدمات به دو روش حضوری و غیر حضوری مراجعه کنید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان