درخواست پرستار | مشاوره رایگان

تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان

تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مقدمه: آیا با تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان آشنایی دارید؟ تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان برای کسی پنهان نمی باشد، تمام افراد با مرور سال های گذشته زندگی خود در می یابند که موسیقی جز جدا نشدنی زندگی آن ها بوده و حتی بعضی از آهنگ ها معنای متفاوتی برای زندگی آن ها داشته است.

    تاثیر موسیقی بر روحیه در سالمندی نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه بیشتر نیز می شود. سالمندان با گوش دادن به موسیقی به آرامش ذهن و نشاط روح و روان خواهند رسید.

    شایان ذکر است که سالمندان در دوران کهن سالی نمی توانند مانند جوانی فعالیت و تحرک داشته باشند، که امکان دارد این امر موجب افسردگی آنان شود اما موسیقی بر روحیه ی آنان تاثیر زیادی خواهد گذاشت و باعث کاهش استرس و تنش در سالمندان خواهد شد، خانواده ها می توانند برای نگهداری از سالمندان خود به مرکز پرستاری سفیر آرامش مراجعه کنند و از خدمات پرستار سالمند بهرهمند شوند. تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان به دست بیاورید.

    چگونگی تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان

    در واقع موسیقی مانند یک داروی قدرتمند عمل میکند که باعث کاهش استرس و علائم افسردگی در سالمندان می شود، که در پی آن موجب افزایش کیفیت زندگی و افزایش بهره‌وری ذهنی خواهد شد. سالمندان می توانند با گوش دادن به موسیقی از تاثیرات و مزایای زیاد آن برای سلامت روح و روان خود بهره مند شوند، یکی از مهمترین تاثیرات موسیقی بر روحیه  سالمندان تقویت حافظه است،

    گوش دادن به موسیقی باعث  تحریک قوای شناختی، ذهنی و مغز سالمند می شود، سالمندان با تقویت حافظه خود از علائم افسردگی دور خواهند باشد که همین امر موجب تقویت روحیه آنان می شود، سالمندان می توانند به موسیقی های کلاسیک یا سایر موسیقی هایی که با آن خاطره داشته‌اند گوش دهند، تا با مرور خاطره های خود حافظه خود را تقویت کنند.

    تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان
    تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان

    یکی دیگر از تاثیرات موسیقی بر روحیه سالمندان افزایش روابط اجتماعی آنان می باشد، همان طور که مستحضر هستید سالمندان با برقراری ارتباط اجتماعی از زوال عقل و افسردگی دور خواهند ماند. سالمندان در زمان برقراری روابط اجتماعی و انجام فعالیت های اجتماعی سلامت روحی و روانی به دست خواهند آورد، پرستار سالمند میتواند برای جلوگیری از انزوا و افسردگی سالمندان موسیقی را انتخاب کند، زیرا علاوه بر سرگرم کردن سالمند از انزوا و یا افسردگی آن جلوگیری خواهند کرد، پرستار سالمند می تواند سالمند را به شرکت در کلاس های موسیقی تشویق کند و باعث تقویت روابط اجتماعی سالمند شود.

    پیشنهاد مقاله : مراقبت از سالمندان در خانه؛ وظایف و مسئولیت‌های پرستار سالمند حرفه‌ای

    گوش دادن به موسیقی در زندگی روزمره، یکی دیگر از تاثیرات موسیقی بر روحیه سالمندان محسوب می شود، زیرا اگر سالمند به طور روزانه به موسیقی های آرامش بخش و خاطره انگیز گوش دهد، به طور خود به خود به عنوان جزئی از برنامه روزانه و تبدیل می‌شود، که موجب بهبود کیفیت زندگی و تاثیر مثبت بر روحیه آن خواهد شد، در چنین مواقعی سالمندان به طور طولانی مدت روحیه و خلق و خوی بهترین خواهند داشت، شایان ذکر است که گوش دادن به موسیقی برای سالمندان سبب مرور خاطرات گذشته و به وجود آمدن معاشرت های جدید اجتماعی در آنها خواهد شد.

    پرستار سالمند به عنوان مراقب می تواند، در انتخاب موسیقی به سالمندان کمک کند، به طور مثال پرستاران می توانند برای سالمندان موسیقی هایی را انتخاب کنند که آمیخته با حس سرزندگی، شادابی و انگیزشی باشد. موسیقی انتخابی باید طوری باشد که حس و حال لذت بخش جوانی را برای سالمندان یادآوری کند و به وسیله آن خاطرات گذشته را مرور کنند. یکی از حائز اهمیت ترین نکات در مورد تاثیر مثبت موسیقی بر روحیه سالمندان قابل دسترسی در همه حال و مکان می باشد، به طور مثال سالمندان در جمع خانوادگی و انجام فعالیت های روزانه می توانند با گوش دادن به موسیقی آرام و دلپذیر به آرامش روحی و روانی برسند.

    تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان
    تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان

    سخن پایانی

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید گوش دادن به موسیقی برای سالمندان یک امر خوشایند و با میل خواهد بود که موجب تقویت روحیه و سلامت روحی و جسمی آنان می شود، پرستار سالمند باید تلاش کند تا از بهترین موسیقی برای سلامت روحی و روانی در زندگی سالمندان استفاده کند، مرکز پرستاری در منزل سفیر آرامش با دارا بودن سابقه چندین ساله در زمینه خدمت رسانی به تمام افراد جامعه آماده اعزام بهترین پرستار سالمند به منزل شخصی افراد می‌باشد، خانواده ها می توانند با استخدام پرستار سالمند در منزل از سالمند خود نگهداری کنند و موجب تقویت روحیه و حافظه سالمند شوند.

     

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان