درخواست پرستار | مشاوره رایگان

روش های کمک به سالمند سوگوار

سالمند سوگوار

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مقدمه: آیا با روش‌ های کمک به سالمند سوگوار آشنایی دارید؟ آیا می دانید برای همدردی با سالمند سوگوار باید چه مواردی را رعایت کرد؟ یکی از پدیده های شایع در بین سالمندان سوگواری است، با توجه به افزایش سن سالمندان و نزدیکی به سال های پایانی زندگی، آنان با از دست دادن دوستان و همسالان خود دچار اضطراب و برانگیختگی می شوند،

    سالمندان نسبت به جوانان در مواجه شدن با سوگواری احساس تنهایی بیشتری می‌ کنند به همین دلیل خانواده ها برای جلوگیری از ایجاد افسردگی در سالمندان باید از خدمات پرستار سالمند در منزل استفاده کنند. پرستار سالمند که در مرکز پرستاری سفیر آرامش مشغول به کار شده است، با دارا بودن تجربه کافی در این زمینه می تواند بهترین همدم برای سالمند سوگوار باشند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

    روش های کمک به سالمند سوگوار
    روش های کمک به سالمند سوگوار

    روش های کمک به سالمند سوگوار

    اولین روش برای کمک به سالمند سوگوار شنیدن حرف های شخص عزادار است، زیرا با این کار او خشم و غم ناشی از فقدان را برای فرد شنونده بیان میکند، امکان دارد سالمند برای درک واقعیت و پذیرش فقدان به کمک فرد دیگری احتیاج داشته باشد، که بهترین شخص برای چنین مواقعی پرستار سالمند می باشد. زیرا این شخص در زمینه نگهداری و مراقبت از سالمند آموزش های لازم را فرا گرفته است و می تواند در چنین مواقعی به بهترین روش ممکن با سالمندان رفتار کند، تا غم فقدان را کمتر احساس کنند.

    پرستار سالمند باید در اولین مرحله جسد شخص فوت شده را به سالمند نشان دهد و سپس اشیا مربوط به جسد را از سالمند پنهان کند. سپس باید مشکلات عملی و مشکلات مالی که مربوط به ارث و میراث شخص متوفی است را پس از گذشت زمان بررسی کنند. پرستار سالمند موظف است بعد از گذشت زمان سالمند را به برقراری ارتباط اجتماعی تشویق کند تا تماس های اجتماعی را برقرار کند، و روحیه از دست داده خود را به دست بیاورد. برای تقویت روحیه سالمندان باید آنان را به انجام فعالیت های روزانه، انجام اموراتی مانند خرید کردن، برقراری ارتباط با همسایه و دوستان، دوری از خانه نشینی، عضویت در انجمن های خیریه و مجموعه هایی که وابسته به فرزندان نمی باشد، تشویق کند.

    پیشنهاد مقاله : تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان

    مراحل سوگ

    سوگواری به معنای فقدان و از دست دادن می باشد که شامل مرگ عزیزان، قطع رابطه مهم و بیماری میشود. تمام افراد سوگ را به طور گوناگون تجربه خواهند کرد. به طور معمول احساساتی مانند انکار، عدم باور، غمگینی، خشم، گیجی ک احساس رهایی در سوگواری تجربه می شود.

    برخی از سالمندان به راحتی احساس خود را نمایان می‌ کنند و با اطرافیان خود ارتباط برقرار می کنند، اما برخی از آن ها ترجیح می‌ دهند در تنهایی و به دور از دیگران مراحل سوگواری را طی کنند، زمان سوگواری برای سالمندان گوناگون است، و به مواردی مانند نوع ارتباط با فرد از دست داده، میزان زمان انتظار برای مرگ و شرایط مرگ فرد بستگی خواهد داشت.

    لازم به ذکر است که سوگواری نیاز به مدت زمان برای سپری شدن لازم دارد، تا پایان یابد. اما یک قاعده کلی نخواهد داشت، به طور معمول سالمندان برای کنار آمدن با فقدان مراحل گوناگونی را طی خواهد کرد. مراحل سوگواری در سالمندان متفاوت است و هر یک از آن ها، آن را به یک شکل خاصی تجربه خواهند کرد که عبارتند از:

    انکار: در مرحله انکار سالمند از دست دادن را باور نخواهد کرد و با خود فکر می‌ کند که این امر چطور اتفاق افتاده.

    خشم: در مرحله خشم سالمند خود و یا اطرافیان را سرزنش خواهد کرد و خشمگین می شود.

    چانه زدن: به وجود آمدن احساس گناه در سالمندان همراه با سوالاتی مثل اگر این کار را انجام می ‌دادم شاید این اتفاق نمی ‌افتاد.

    افسردگی: به وجود آمدن احساساتی مانند درماندگی، ناامیدی و خستگی.

    پذیرش: در این مرحله فرد از شرایط راضی نمی باشد اما آنچه را از دست رفته غیر قابل برگشت می داند.

    خلاصه

    همان طور که در مطالب بالا متوجه شدید، سوگواری در سالمندان مراحل متفاوتی خواهد داشت، به همین دلیل، خانواده ها برای کمک به سالمند سوگوار باید پرستار سالمند در منزل را استخدام کنند تا سالمند به افسردگی مبتلا نشود و مراحل سوگواری را به راحتی طی کند.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان