درخواست پرستار | مشاوره رایگان

هشت راه برای ارتباط بهتر پرستار سالمند با سالمند

8 راه برای ارتباط پرستار سالمند با سالمند در منزل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    طبق آمار اداره کار، نرخ رشد مشاغل پرستاری در سال های 2014-2024 18درصد است، در حالی که در مورد بیشتر مشاغل دیگر روند رشد بسیار کندتر و حدود 7 درصد است. از آنجا که مردم ، حتی با وجود بیماری های مزمن و مشکلات مرتبط با سبک زندگی مانند چاقی و دیابت، تا سنین بالا عمر می‌کنند، برای سال های باقی‌مانده عمر خود، به کمک پرستار و مراقبت صحیح و مهارت های ارتباطی خوب نیاز دارند.

    در این مقاله از مرکز پرستاری سفیر آرامش هشت راه برای بهبود ارتباط سالمند با پرستار خود که احتمالا هر روز با سالمند مواجه خواهید شد می‌پردازیم. آنها نسبت به بیماران جوان، نیاز به یک رویکرد و سبک ارتباطی متفاوتی هستند. در این 8 نکته برای ارتباط بهتر پرستار سالمند کمک می‌کند تا پرستار آموزش‌های اولیه‌ای ببیند.

    بهبود ارتباط پرستار سالمند با سالمند
    سالمندان نسبت به بیماران جوان، نیاز به یک رویکرد ارتباطی متفاوتی هستند.

    وقتی نسلی که مربوط به سال‌های زادوولد زیاد و پرجمعیت است به سن کهن‌سالی خود رسیده‌اند، نیاز به کمک برای نگهداری از آن ها افزایش می‌یابد. در اینجا 8 نکته آورده شده که تعاملات پرستار با او را موثرتر و لذت بخش‌تر می‌کند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

    1. پذیرش پرستار در خصوص آهسته بودن سالمندان
    2. سازگار شدن سریع با شرایط سالمند
    3. ارتباط چشمی و حسی با سالمند
    4. شفافیت در بیان جملات
    5. صبور بودن در زندگی با سالمند
    6. مهارت داشتن در گیج نکردن سالمند
    7. توجه به سالمند و کمک به نگهداری حافظه سالمند
    8. احترام به حرمت و سن سالمند

    صرف نظر از جایی که کار می کنید، شما احتمالا هر ساله با بیماران سالخورده و از پا افتاده روبرو خواهید شد. آنها نیاز به یک رویکرد و سبک ارتباطی متفاوت با بیماران جوان دارند.

    پیشنهاد مقاله : دلایل اساسی برای انتخاب نکردن پرستار سالمند ارزان قیمت

    1. پذیرش پرستار در خصوص آهسته بودن سالمندان

    پرستار باید این واقعیت را بپذیرد که سالمندان نیاز به زمان بیشتری دارند. سالمندان اطلاعات را آهسته تر پردازش می کنند و به زمان خیلی بیشتری برای پاسخ دادن به پرسش‌ها احتیاج دارند. پرستار سالمند نباید آن‌ها را برای تمام کردن جملات به عجله اندازد. بله، مراقب سالمند ممکن است پرمشغله باشد، اما افراد سالمند در یک سری مسائل از جمله صحبت کردن آهسته‌تر هستند. پرستار سالمند باید آن ها را درک کند و زمان بیشتری اختصاص دهد.

    2. سازگار شدن سریع با شرایط سالمند

    پرستار سالمند باید با انتقال او به مکانی آرام از حواس پرتی و گیج شدن سالمند بکاهد. نگهدار سالمند باید جایی دور از مکان نشیمن همیشگی یا اتاق شام را انتخاب کند. تلویزیون یا رادیو را خاموش کند. این کار باعث می شود بدون هیچ صدای دیگری، صدای مراقب سالمند به خوبی شنیده شود، به ویژه در مواقعی که سالمند، شنوایی ضعیفی هم داشته باشد.

    3. ارتباط چشمی و حسی با سالمند

    پرستار باید پیش از شروع به صحبت، توجه او را جلب کند. پرستار سالم باید او را به اسم خطاب کند و تماس چشمی خوبی برقرار کند. برای این که مطمئن شود سالمند صورت و بیان او را خوب می‌بیند باید نور کافی وجود داشته باشد. نگهدار سالمند نباید بالاتر از سالمند بایستد؛ باید هم سطح او قرار بگیرد تا سالمند به راحتی او را ببیند.

    4. شفافیت در بیان جملات

    ارتباط پرستار سالمند باید به وضوح و کمی آهسته تر از حالت معمولی صحبت کند. ممکن است نیاز باشد پرستار سالمند کمی بلندتر صحبت کند، اما نباید فریاد بزند. از جملات ساده استفاده کند و سوال هایی بپرسد که جواب آن ها بله یا خیر است. پرستار سالمند لازم است از او بپرسد که دوست دارد درباره چه موضوعی گفت و گو کند، تا پیش زمینه داشته باشد. پرستار سالمند می تواند از این گونه کلمات استفاده کند: “میخواهم از شما بپرسم…”  یا “می توانید به من بگویید…؟”

    5. صبور بودن در زندگی با سالمند

    پرستار ممکن است لازم باشد پرستار حرف های خود را تکرار کند. معمولا سالمندان سر خود را تکان می دهند، حتی اگر حرف پرستار سالمند را متوجه نشوند. پرستار باید از آن ها بخواهد که بگویند چه گفته شده است. اگر آن ها نفهمیده بودند، جمله یا سوال را تکرار کند. همچنین پرستار می‌تواند مثال بیاورد یا به روش دیگری بیان کند.

    6. مهارت داشتن در گیج نکردن سالمند

    پرستار سالمند باید در یک زمان، در مورد یک موضوع صحبت کند. حتی اگر شما و دوستانتان بتوانید به راحتی در یک زمان در مورد چندین موضوع گپ بزنید، باید بدانید که افراد سالخورده زمانی که گفت و گو به موضوعات مختلف کشیده شود، گیج می شوند.

    برقراری ارتباط مستقیم
    رستار باید با سالمند به صورت مستقیم و صمیمانه ارتباط برقرار کند.

    پرستار در صورت امکان پیشنهادهای خود را ارائه دهد پرستار سالمند می تواند به او حق و قدرت انتخاب بدهد. مثلا با پرسش « می خواهید ژاکت آبی بپوشید یا پیراهن قرمز؟» یا «قبل از ناهار می خواهید دوش بگیرید یا بعد از ناهار؟» به این ترتیب پرستار سالمند به او اجازه می دهد تا ترجیح خود را بیان کند.

    7. توجه به سالمند و کمک به نگهداری حافظه سالمند

    پرستار باید به او کمک کند که به خاطر آورد. بسیاری از افراد مسن حافظه کوتاه مدت ضعیفی دارند، اما می توانند با خوشحالی از ماجراهای دوران کودکی خود صحبت کنند. هرچند در یک روز پرمشغله یافتن زمان، کار آسانی نیست، اما توجه، چیزی است که مراقب سالمند باید به او اختصاص دهد.

    8. احترام به حرمت و سن سالمند

    پرستار باید به حرمت و احترام سالمند احترام بگذارد و در همه تعاملات خود با او مودبانه رفتار کند. علاوه بر این، پذیرش نقش سالمند در خانواده و جامعه و تقدیر از تجربه‌ها و دانش آن‌ها نقش مهمی در بهبود ارتباط دارد.

    راهکار عملی که به والدین و پرستار در منزل توصیه میشود این است که اکثر بریدگی‌های کوچک و سطحی برای کودکان خطرناک نیستند.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان