درخواست پرستار | مشاوره رایگان

چالش های پرستاری از کودکان بازیگوش

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پرستار کودکان بازیگوش پرورش کودکان، کار بسیار چالش برانگیزی می‌باشد. پرستار کودک بازیگوش بعضی از کودک ها همیشه بازیگوش و سرکش هستند، در حالی که برخی دیگر فقط در مواقع خاص شیطنت می‌کنند.در هنگام مراقبت از کودکان بازیگوش، در نظر داشته باشید که این رفتار کودک است که شما را آزار می‌دهد، نه خود کودک. ممکن است کودک نیازی داشته باشد و رفتار او فقط تلاشی برای رسیدن به این نیاز باشد.

    شما می‌توانید با ارائه‌ی یک فضای امن برای کودک، به فرزندتان کمک کنید تا آنچه را که نیاز دارد، به شما بگوید. برای مراقبت از کودک اقدامات لازم را برای ایجاد مرزها، مقابله با کج خلقی، مقابله با رفتار بد و تقویت رفتار خوب در کودک، انجام دهید و در نتیجه قطعا فرزندی با رفتار خوب خواهید داشت. اگر مراقبت از کودکی را انجام می‌دهید که  فرزند خودتان نیست، می‌توانید بدون این که قدرت والدین‌شان را تحت تأثیر قرار دهید، رفتار مناسب را به آنها آموزش بدهید.

    ایجاد قوانین برای کودک

    مجموعه‌ ای از قوانین را ایجاد کنید. این مجموعه قوانین باید با در نظر گرفتن سن فرزند شما نوشته شود. کودکان کوچکتر قوانین ساده و صریح نیاز دارند، در حالی‌که بچه‌های بزرگتر می‌توانند قوانین پیچیده‌تر را درک کنند، که بسته به شرایط مراقبت از کودک می‌تواند انعطاف پذیر باشد.

    این فهرست باید بر اساس رفتارهای شیطنت آمیزی که فرزند شما نشان می‌دهد اولویت بندی شده‌باشد.

    • به عنوان مثال، اگر فرزند شما هنگامی که چیزی را که می‌خواهد دریافت نمی‌کند، تهاجمی می‌شود، باید یک قانون بنویسید که این رفتار را به شدت ممنوع می‌کند.
    • این فهرست باید موارد دیگری که انتظار دارید فرزندتان هر روز انجام دهد، مثل مسواک زدن دندان‌ها، مرتب کردن رختخواب، بازی کردن با اسباب بازی ها و … را شامل شود.
    • هنگام مراقبت از کودک، او را تشویق کنید که به شما در ایجاد قوانین کمک کند، مثلا با این پرسش که چه نوع رفتاری قابل قبول است. به عنوان مثال، می‌توانید از کودک بپرسید: “قبل از مدرسه باید چه کارهایی را انجام دهیم؟”
    • در مراقبت از کودک در مورد قوانین نوشته شده با کودک صحبت کنید تا بداند که از او چه انتظاری دارید.

    پیشنهاد مقاله : نحوه سرگرم کردن کودک با متدها و توانایی پرستار کودک

    پرستاری از کودک بازیگوش
    اگر فرزند شما هنگامی که چیزی را که می‌خواهد دریافت نمی‌کند، تهاجمی می‌شود، باید یک قانون بنویسید.

    پیامدهای شکست هر قانون سریع 

    در طول مراقبت از کودک، علاوه بر اینکه باید مجموعه‌ای از قوانینی که فرزندتان درک می‌کند و انجام می‌دهد، را داشته باشید، باید روشن کنید زمانی که یکی از قوانین شکسته شود، چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر یک قانون با اولویت بالاتری شکسته شود (به عنوان مثال اگر فرزندتان به شما حمله کند)، نتیجه باید شدیدتر از آن باشد که فرزندتان یک قانون با اولویت اولویتی کمتری (مثلا رختخواب را مرتب نکند)، را انجام ندهد.

    • در طول مراقبت از کودک، هرگز فرزند خود را نزنید این کار نه تنها به ارتباط شما با فرزندتان صدمه می‌زند، بلکه نشان می‌دهد که آنها می‌توانند با ضربه زدن به مردم کوچکتر و ضعیف، آنچه را که می خواهند بدست آورند.
    • اطمینان حاصل کنید که در طول مراقبت از فرزندتان در مورد هر قانون و نتیجه‌ای که در صورت شکستن قاعده رخ می دهد، بحث کنید. به این ترتیب، آنها می‌دانند که باید چه چیزی را انتظار داشته باشند.
    • برای بچه‌های بزرگتر، حتی ممکن است درباره عواقب شکستن یک قانون با هم صحبت کنید و نظر آنها را در مورد اینکه کدام نتیجه مناسب تر است بپرسید.

    کودک را به انجام کارهای خاص مشغول کنید

    کودکانی که کلافه شده باشند، راهی برای سرگرمی پیدا خواهند کرد. گاهی برای کودکان بد نیست که از تصورات خود برای سرگرم کردن خود استفاده کنند.این کار باعث می‌شود که رفتاری را انجام دهند که می‌دانند نباید آن را انجام دهند.

    • برای مثال، اگر فرزند شما در تمام طول روز در خانه است، سعی کنید برای مراقبت از کودک فعالیت‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کنید. اجازه دهید آنها با یک کتاب رنگی و مداد رنگی برای یک ساعت وقت خود را بگذرانند، در حالیکه شما مشغول کار خود هستید.
    • مدتی از وقت خود را صرف بازی کردن با آنها بکنید، از آنها بخواهید تا برای پختن ناهار به شما کمک کنند یا با هم نقاشی بکشید.
    • در مراقبت از کودک خوب است که زمانی را به او بدهید که با خودش بازی کند، اما مهم است که مدتی از وقت خود را با هم بازی کنید و رابطه خود را پرورش دهید.

    برنامه ریزی مناسب

    علاوه بر دادن مقدار زیادی از وظایف به فرزندتان، شما باید یک روال عادی داشته باشید که هرروز به آن پایبند باشید. به خصوص اگر فرزند شما هنوز به سن مدرسه نرسیده است. این کار به آنها کمک خواهد کرد که در هر زمان بدانند که چه انتظاری از آنها دارید و احتمال خستگی یا ناامیدی را کاهش می‌دهد.

    توجه به کودک
    در مراقبت از کودک زمان خاصی را هرروز برای خواب نیمروز آنها در نظر بگیرید.

    • به عنوان مثال، اگر آنها در سن مدرسه هستند، هر روز، حتی در آخر هفته‌ها، آنها را در زمان مشخصی بیدار کنید.
    • یک روال ایجاد کنید. به عنوان مثال، اینکه هرروز قبل از خواب آنها را به حمام ببرید، این کار به آنها یاد می‌دهد که الان وقت خواب است.
    • اگر در طول مراقبت از کودک، قادر نیستید کاری را انجام دهید که در برنامه‌تان است، اطمینان حاصل کنید که یک زمان جایگزین برای انجام فعالیت قرار داده‌اید و قول خود را عملی کنید تا اعتماد بین شما از بین نرود.

    سخن پایانی

    در این مقاله از مرکز سفیر آرامش درباره چگونگی مراقبت و پرستاری زا کودک بازیگوش را گفتیم، شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و برای اعزام پرستار کودک در منزل با مشاورین ما در تماس باشید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان