درخواست پرستار | مشاوره رایگان

نحوه سرگرم کردن کودک با متدها و توانایی پرستار کودک

نحوه سرگرم کردن کودک با متدها و توانایی پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پرستار کودک سرگرم کردن کودکان توسط  ايشان کار آسانی نیست. خوش بختانه فعالیت های بسیار متنوعی در زمین های بازی، کار دستی و درست کردن کارهای هنری وجود دارد که به کمک آن ها پرستار کودک می تواند کودکی را که پرستاری می کند، خوشحال و سرگرم نگه دارید.

    بهترین روش برای سرگرم کردن کودکان وقتی که می خواهید به عنوان پرستار کودک فعالیت کنید، بستگی به این دارد که کودک مورد نظرتان در چه رده سنی قرار دارد. اگر شما از یک خردسال کار پرستار کودک را انجام می دهید، از یک بازی ساده مانند دالی و بشین پاشو و یا … استفاده کنید.

    تکنیک های سرگرم کردن کودک

    اگر مراقب یک کودک پیش دبستانی هستید، بازی با حروف الفبا و اعداد و ارقام و کارها و بازی های بی خطر را انجام دهید. اگر مراقب یک کودک مدرسه رو هستید، می‌توانید نقاشی کشیدن، بازی های فکری، بازی با توپ و… را امتحان کنید. همچنین اگر به عنوان پرستار کودک می خواهید یک کودک بالغ را سرگرم کنید، می توانید با آن ها غذا بپزید و یا شطرنج بازی کنید و یا با آن ها به پارکی بروید. در ادامه این مقاله از مرکز پرستاری سفیر آرامش به سایر روش هایی که به عنوان یک پرستار کودک می‌توانید به کار ببرید تا کودک مورد نظرتان را سرگرم کنید، اشاره می‌کنیم:

    1. سرگرم کردن کودکان بالغ با تکنیک‌های خاص
    2. سرگرم کردن کودک با انجام بازی‌های چالش برانگیز
    3. سرگرم کردن کودک با درست کردن غذا
    4. بردن کودک به پارک
    5. حفظ حریم شخصی مورد نیاز کودک
    6. محدود کردن کودک

    در ادامه به بررسی اجمالی این موارد خواهیم پرداخت.

    پیشنهاد مقاله : آشنایی با بهترین سرگرمی برای سالمندان که مراقبان و پرستاران سالمند باید بدانند

    1. سرگرم کردن کودکان بالغ با تکنیک‌های خاص

    زمانی‌که در فکر سرگرم کردن یک کودک به عنوان یک پرستار کوک هستید و میخواهید کاردستی ای را با او درست کنید، سعی کنید با یک ایده جذاب و البته وسایل لازم برای پیاد سازی آن ایده پیش او بیایید. هم چنین می توانید مجموعه‌ای از آن ایده های پیشنهادی را بر روی کامپیوتر و یا تلفن همراه خود به او نشان دهید و سپس از او بپرسید که دوست دارد بر روی کدام یک از آن ها کار کند. پروژه هایی که به نظر آسان هستند را انتخاب نکنید زیرا ممکن است کودک را خسته کند.

    پرستار کودک چطور کودک را سرگرم کند
    یک ایده جذاب برای سرگرم کردن کودک وسایل لازم برای پیاد سازی ایده پیش او بیارید.

    با کودک مد نظرتان کتاب محرک بسازید.

    به او یک دفترچه و یا تعدادی برگه های کوچک و هم اندازه بدهید و از او بخواهید تصاویری که تدریجا تغییر می کنند و کمی با هم متفاوت هستند را بکشد. نتیجتا هنگامی که او برگه ها را به سرعت ورق می زند، می تواند انیمیشن کوتاه خود را که با نقاشی‌ها ساخته است، تماشا کند.

    زیورآلات مصنوعی بسازید.

    یک بسته شامل قطعات لازم برای ساختن زیورآلات مصنوعی مانند نخ مخصوص، منجوق یا مهره های نختلف تهیه کنید تا به کمک آن، فرد کودک بتواند زیورآلاتی مانند گردنبند، دست بند و… بسازد. می توانید به کمک اسفنج و یا توپ های پنبه ای و چسب، مولکول مواد مختلف را بسازید.

    2. سرگرم کردن کودک با انجام بازی‌های چالش برانگیز

    نیازمند استراتژی را امتحان کنید که نیاز به تحرک کمی دارند.  کودکانی که سنشان نسبتا زیاد است، علاقه مندند که با بازی هایی خود را درگیر کنند که نیاز به تفکر و به کار بردن استراتژی های مختلف دارد. شما به عنوان پرستار کودک از بازی های ساده ای که ممکن است آن ها را بی حوصله کند، پرهیز کنید. شما به عنوان یک پرستار کودک می تواند یک بازی جدید را به کودک موردنظرتان آموزش دهید و یا حتی یک بازی را که تا به حال هیچ کدامتان تجربه نکرده اید، با هم یاد بگیرید.

    • به آن ها آموزش دهید تا شطرنج بازی کنند.
    • بازی های فکری را که نسبتا پیچیده اند و یا با کارت های مختلف انجام می شوند و نیازمند تکنیک و استراتژی هستند، مانند انواع بازی‌های با ورق، فوتبال دستی، بازی با تحت نرد و غیره را امتحان کنید.

    3. سرگرم کردن کودک با درست کردن غذا

    اگر وظیفه تهیه شام را بر عهده دارید، به عنوان پرستار کودک از کودک تحت پرستاری خود بخواهید که به جای سفارش غذا از بیرون، به شما کمک کند تا یک عذای خوشمزه بپزید. به عنوان مثال می توانید پیتزا بپزید و یا از غذاهای مخصوص صبحانه به عنوان شام مصرف کنید. حتی می توانید بک مسابقه کوچک آشپزی با یکدیگر برگزار کنید تا در انتها ببینید غذای کدامتان بهتر از آب درامده است. به این شکل اوقات لذت بخشی را به عنوان پرستار کودک سپری خواهید کرد.

    4. بردن کودک به پارک

    یک پارک در نزدیکی محلتان پیدا کنید که زمین بازی داشته باشد. در نقش پرستار کودک ، یک کوله پشتی شامل آب و تعدادی ساندویچ و یک زیرانداز نیز همراه خود ببرید و بر روی سبزه ها زیرانداز را پهن کنید و بنشینید.

    بیرون بردن کودک
    یک پارک در نزدیکی محلتان پیدا کنید که زمین بازی داشته باشد.

    هم چنین می توانید یک توپ و یا ورق های بازی و یا بازی های فکری مورد علاقه کودک مورد نظرتان را همراه خود بیاورید تا در پارک بازی کند.

    5. حریم شخصی مورد نیاز کودک

    کودکان به علت سن خاصی که در آن قرار دارند، ممکن است چندان نخواهند که همیشه توسط پرستار خود سرگرم شوند. ممکن است بخواهند زمانی را در اتاق خود و به دور از پرستار کودک تنها باشند و یا کاری را به تنهایی و بدون کمک پرستار کودک انجام دهند. در این صورت به آن ها اجازه دهید تا آن گار را انجام دهند.

    شما نیز در این زمان، تلویزیون ببینید، کتاب بخوانید و یا به کاری مشغول شوید. تنها نکته این است که به این موضوع توجه داشته باشید که او از قوانینی که والدینش تعیین کرده اند، سرپیچی نکند. برای مثال اگر والدینش به شما گفته اند که فرزندشان نباید کامپیوتر خانواده را استفاده کند، به عنوان پرستار کودک مطمئن شوید که او این کار را نمی کند.

    6. محدود کردن کودک

    کودک تحت پرستاری شما ممکن است محدوده جدیت شما در اجرا کردن قوانین را بسنجد و یا حتی اگر شما سعی به اجرای کامل مقررات کنید، شما را سست کند یا به عقب براند. اگر کودک تحت پرستاری شما در حال انجام کاری است که نباید باشد، کاملا قابل قبول است که به بگویید که کارش را متوقف کند.

    عصبانی نشوید و با صدای بلند با او حرف نزنید. اگر به شما بی توجهی نشان داد، جدی باشید و در حرف خود مصر بمانید. برای مثال اگر او در حال انجام بازی ویدیوئی است، در حالی که والدینش آن را ممنوع کرده اند، به او بگویید که این کار برخلاف گفته والدینش است و از او بخواهید که دستگاه را خاموش کند و کار دیگری را برای انجام انتخاب کند. مثلا از او بپرسید چه غذایی را با هم سفارش بدهید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    2 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان