درخواست پرستار | مشاوره رایگان

مهم ترین راهکارها برای افزایش زمان بهبود بیمار

افزایش زمان بهبود بیمار

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پرستار شخص بیمار از چه روش هایی جهت بهبودی سریعتر باید استفاده کند؟ در این مقاله از مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش درباره، پرستار بیمار که می‌تواند از روش‌های زیر برای بهبود سریعتر بیمار استفاده کند توضیح داده ایم.

    پنج روش کاربردی برای بهبود بیمار

    در ادامه به مهم ترین راهکارها برای افزایش زمان بهبود بیمار می‌پردازیم:

    1. مراقبت و پاسخ به نیازهای فوری
    2. اجرای دستورات پزشک:
    3. نظارت و پیگیری
    4. ارائه مراقبت‌های حمایتی

    در ادامه از این به نوشته توضیح کامل تری می‌پردازیم.

    پیشنهاد مقاله: روایت درمانی چیست و چگونه بر بهبود کیفیت زندگی ما موثر است

    بهبود بیماری
    اجرای دستورات پزشک از موارد مهم تسریع زمان بهبود بیماری می‌باشد.

    1. مراقبت و پاسخ به نیازهای فوری:

    پرستار مسئول ارائه مراقبت‌های اولیه و فوری به بیمار است. این شامل تأمین تنفس، کنترل خونرسانی، تزریق داروها و حفظ وضعیت عمومی بدن بیمار است.

    2. اجرای دستورات پزشک:

    پرستار مسئول اجرای دستورات و نظارت بر درمان‌های تجویز شده توسط پزشک است. این شامل تزریق داروها، تغذیه و رژیم غذایی، تغذیه و رژیم آب، علاج فعال گروه هدف (فعاليت فيزيكي)، علاج فعال گروه هدف (حضور در جلسات درماني)، علاج فعال گروه هدف (حضور در جلسات درماني)، علاج فعال گروه هدف (حضور در جلسات درماني)، علاج فعال گروه هدف (حضور در جلسات درماني)، علاج فعال گروه هدف (حضور در جلسات درماني)، علاج فعال گروه هدف (حضور در جلسات درماني)، علاج فعال گروه هدف (حضور در جلسات درماني)، علاج فعال گروه هدف (حضور در جلسات درماني)، علاج فعال گروه هدف (حضور در جلسات

    3. نظارت و پیگیری:

    پرستار مسئول نظارت و پیگیری مستمر بر وضعیت بیمار است. او باید نشانه‌ها و علائم تغییرات بیمار را مشاهده کند و به پزشک اطلاع دهد تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

    4. ارائه مراقبت‌های حمایتی:

    این شامل تغذیه مناسب، استراحت کافی، تمیزی و بهداشت شخصی، ارائ نظر مشترکی که همه مردم در مورد بیمارستان دارند این است که هیچ کس نمی خواهد آنجا باشد! همه بیماران دوست دارند که سلامت و در خانه باشند.

    تسریع زمان بهبودی بیمار
    پرستار می‌تواند با ارائه مراقبت‌های حمایتی به بیمار کمک کند تا بهبود سریع‌تر داشته باشد.

    متاسفانه استرس، اضطراب، درد و ترس رایج ترین احساسات در بیمارستان ها هستند و این احساسات نه تنها برای بیماران بلکه برای پرستار شخص بیمار و سایر کادر درمانی به وجود می آید. در ادامه نکاتی را ارائه کرده ایم که مراقب بیمار با رعایت آنها تا حد زیادی می تواند اضطراب و استرس بیماران را کاهش دهد:

    گوش دادن به صحبت های بیمار

    شاید مهم ترین ویژگی برای پرستار شخص در برخورد با بیماران مضطرب و نگران، توانایی گوش دادن باشد. بیماران دوست دارند که به دقت به صحبت های آنها توجه کند. پرستار بیمار باید حداقل دو دقیقه را در کنار بیمار بنشیند و به صحبت های او با دقت گوش کند.

    توضیح دادن توسط پرستار شخص بیمار

    باید در مورد هر کاری را که برای بیمار انجام می‌دهد، توضیحاتی را نیز بگوید. بسیاری از بیماران با بیمارستان، محیط آن و کارهای پزشک ناآشنا هستند و نمی دانند که در حال انجام چه کاری بر روی آنهاست، چه اتفاقی در حال رخ دادن است و یا چه اتفاقی قرار است بیفتد. با توضیح در مورد مشکل بیمار، روند درمان و مراحل آن، دارو ها و مجهولات دیگر برای بیمار، درصد زیادی از سردرگمی های آنها را کاهش می‌دهد.

    آرام کردن بیمار توسط پرستار بیمار

    پرستار بیمار باید به جای اینکه به بیمار بگوید “آرام باش”، باید راه آرام شدن را به او بگوید و به او نشان دهد که چگونه می‌تواند آرام شود. گفتن “آرام باش” به بیمار کمکی نخواهد کرد. باید به جای آن، از بیمار بپرسد که چگونه می تواند به او کمک کند. بسیاری از بیماران می‌توانند به پرستار بیمار بگویند که چیزی به آنها کمک و آنها را آرام می‌کند.

    اگر بیمار نمی‌تواند به پرستار بیمار بگوید، باید از تکنیک های آرامش بخش ساده استفاده کند. مثلا پرستار بیمار می‌تواند به بیمار بگوید: “نفس عمیق بکش. دم از بینی و بازدم از دهان”. همچنین می‌تواند نور ها را کم کند، از همراهان بخواهد که اتاق را ترک کنند تا بیمار بتواند استراحت کند و یا پیشنهاد یک لیوان آب یا چای به بیمار بدهد. البته باید اطمینان پیدا کند که این اضطراب و ناآرامی بیمار به دلایل بیماری و پزشکی نباشد.

    سخن پایانی

    در این مقاله از مرکز پرستاری سفیر آرامش درباره، پرستار بیمار که می‌تواند از روش‌های زیر برای بهبود سریعتر بیمار استفاده کند توضیح داده ایم. شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا اعزام پرستار به منزل با مشاورین مرکز در تماس باشید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    2 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان