درخواست پرستار | مشاوره رایگان

توصیف شغل پرستار کودک و سختی ها و ناملایمتی ها‌ی آن

توصیف شغل پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پرستار کودک یک حرفه‌ای است که مراقبت و مشاوره به کودکان ارائه می‌دهد. این شغل شامل مراقبت از کودکان در سنین مختلف، از نوزادان تا نوجوانان، در بیمارستان‌ها، مطب‌ها، مدارس و خانه‌های خصوصی است. وظایف پرستار کودک شامل تشخیص و درمان بیماری‌های رایج در کودکان، انجام آزمون‌های پزشکی، تعیین جرعات دارو و تجویز آن به صورت صحیح است. همچنین، پرستار کودک باید قادر باشد به صورت حرفه‌ای با خانواده کودک در ارتباط باشد و به آن‌ها راهنمایی های لازم را بدهد.‎توصیف شغل پرستار کودک برنامه مراقبت­ های پرستاری کلی مورد نیاز برای کودکانی که از انواع بیماری­ها رنج می­برند را طرح­ریزی و ارائه می­کند اما یک پرستار کودک دقیقا چه می‌کند و چه وظایفی را بر عهده دارد پرستار کودک عضوی از یک تیم چند رشته­ای است که این تیم از مجموعه­ای از متخصصان و پزشکان، بازدیدکنندگان بهداشتی، مددکاران اجتماعی و درمانگران تشکیل می‌­شود. از جمله مسئولیت­های معمول یک پرستار کودک می‌توان به موارد رو به رو اشاره نمود: پرستار کودک الزامات مراقبت­های پرستاری را ارزیابی کرده و برای تهیه و ارائه آن­ها به بیماران برنامه­ریزی می­‌کند.پرستار قبل و بعد از انجام عمل­های جراحی، مراقبت­های لازم را به بیماران ارائه می‌کند.

    پیشنهاد مقاله: تحصیلات مورد نیاز پرستار کودک

    وظایف پرستار کودک قبل و بعد از عمل های جراحی

    در ادامه لیستی از مهم ترین وظایف یک پرستار کودک آورده شده است:

    • کنترل و نظارت بر تجویز دارو، انجام تزریق داروها و تزریقات داخل وریدی برای بیماران از وظایف پرستار است.
    • پرستار کودک زخم­های بیماران را درمان می‌کند.
    • مسئولیت گرفتن نمونه­های مورد نیاز از بیماران و نظارت بر ضربان قلب، دمای بدن و فشار خون بیماران با پرستار کودک است.
    • پرستار در حین مراقبت، با کودکان بیمار بازی می‌کند.
    • پرستار شرایط بیماران را به طور مرتب بررسی می‌کند.
    • در مواقع اورژانسی پرستار کودک اقدامات اولیه را برای کمک به بیماران انجام می‌دهد.
    • سرپرستی کارکنان تازه وارد با پرستار کودک است.
    • پرستار کودک کارهایی که باید برای مراقبت از بیمار انجام شوند را سازماندهی می‌کند.
    • پرستار به دانشجویان پرستاری آموزش­های لازم را ارائه می‌کند.
    • اخذ رضایت والدین کودک بیمار برای انجام درمان­ها توسط پرستار کودک انجام می‌­گیرد.
    • پرستار کودک ثبت شرح حال و وضعیت بیمارها را به طور منظم ثبت می‌کند.
    • پرستار وظیفه دارد به بیماران و خویشاوندان­شان اطلاعات لازم، حمایت روانی و حس اطمینان بدهد.

    پرستار کودک
    پرستار کودک یک حرفه‌ای است که مراقبت و مشاوره به کودکان ارائه می‌دهد.

    توصیف شغل پرستار کودک نحوخ انجام کار

    انجام کار در شیفت ­های مختلف در طی 24 ساعت شبانه­ روز از الزامات استاندارد این حرفه محسوب می­شود. در کشور انگلستان، پرستار کودک توسط بیمارستان­ها، اتحادیه ­های خدمات بهداشت ملی، سازمان­های پرستاری، مراکز بهداشت و سلامت، سازمان­های خیریه و امور داوطلبانه، مدارس، سازمان­های مراقبت بهداشت خصوصی، کلینیک­ های عمومی و به صورت خصوصی برای کار در خانه­های مسکونی استخدام می­ شود.

    ضرورت های شغل پرستار کودک

    سازمان­های استخدامی از طریق اینترنت، روزنامه ­ها، فهرست مشاغل اتحادیه ­های خدمات بهداشت ملی و مجلاتی مانند استاندارد پرستاری، پرستار کودکان و افراد جوان برای استخدام پرستار کودک تبلیغ می­ کنند. پرستار کودکی واجد شرایط است که بین سه تا چهار سال در این زمینه تحصیلات داشته باشد. افراد فارغ التحصیل با مدرک مرتبط مانند فیزیولوژی، روانشناسی، آموزش، پزشکی، بهداشت، بیولوژی یا علوم اجتماعی نیز می‌توانند با گذراندن دوره کوتاه‌تری، تحصیلات لازم را برای شغل پرستار کودک دریافت نمایند.

    در انگلستان، ولز و اسکاتلند درخواست گذراندن دوره برای دریافت مدرک پرستار کودک باید از طریق خدمات پذیرش دانشگاه­ها و کالج­ها (UCAS) در بریتانیا انجام شود. در ایرلند شمالی لازم است درخواست دوره پرستار کودک ابتدا به طور مستقیم به موسسه مورد نظر ارائه شود.

    پرستار کودک و اقدامات قابل انجام

    تمام داوطلبان برای شغل پرستار کودک باید از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار باشند و برای انجام مسئولیت­های این شغل آمادگی لازم را داشته باشند. همچنین پرستار کودک باید روحیه کار گروهی بسیار خوبی داشته باشد و از مهارت ­های بالایی در زمینه روابط اجتماعی و برقراری ارتباط به صورت لفظی و فن نوشتار مناسب برخوردار باشد تا بتواند به خوبی از پس وظایف محول شده به خود برآید.

    شغل پرستار کودک
    تمام داوطلبان برای شغل پرستار کودک باید از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار باشند

    شغل پرستار کودک از نظر جسمی و احساسی می‌تواند طاقت فرسا باشد و فرد داوطلب باید تمام شرایط لازم برای موفقیت در حرفه شغل پرستار کودک را در نظر بگیرد و با هوشیاری کامل دست به انتخاب بزند. داشتن انعطاف پذیری و طاقت و صبر زیاد از الزامات ضروری برای پرستار کودک به شمار می‌رود به طوری که بدون این ویژگی ­ها فرد داوطلب از پس مسئولیت­های این حرفه بر نخواهد آمد.

    لزومی ندارد که فرد داوطلب از قبل در زمینه پرستار کودک تجربه داشته باشد، اما داشتن تجربه در زمینه مراقبت از افراد بیمار یا داشتن تجربه کار کردن با افراد دیگر (به خصوص کودکان) می‌­توانند به فرد داوطلب در موفق شدن به عنوان یک پرستار کودک خوب کمک کنند.

    سخن پایانی

    در این مقاله از مرکز سفیر آرامش، درباره پرستاری ار کودک که یک حرفه‌ای است که مراقبت و مشاوره به کودکان ارائه می‌دهند. که این شغل شامل مراقبت از کودکان در سنین مختلف، از نوزادان تا نوجوانان، در بیمارستان‌ها، مطب‌ها، مدارس و خانه‌های خصوصی است. توضیح داده ایم شما عزیزام می‌توانید جهت اعزام پرستار با مشاورین مرکز در تماس باشید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان