درخواست پرستار | مشاوره رایگان

تأثیر بیماری آلزایمر بر پرستار و اعضای خانواده بیمار چگونه است

بیمار مبتلا به آلزایمر

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    بیماری آلزایمر چیست؟ بیماری آلزایمر شایع ترین بیماری در گروه بیماری های مغزی به نام زوال عقل است. بیماری آلزایمر 60 تا 80 درصد موارد زوال عقل را تشکیل می دهد.

    انواع دیگر زوال عقل

    آلزایمر

    دِمِنْسْ عروقی

    دِمِنْسْ ناشی از سایر اختلالات طبی عمومی

    دِمِنْسْ پایدار ناشی از مصرف مواد

    بیماری آلزایمر ، مانند همه انواع زوال عقل ، با گذشت زمان بدتر می شود و هیچ درمانی شناخته شده ای وجود ندارد
    . تقریبا 6 میلیون آمریکایی با بیماری آلزایمر زندگی می کنند. بیماری آلزایمر سلول های مغزی را از بین می برد و باعث مشکلات حافظه ، تفکر و رفتاری می شود که می تواند به حدی شدید باشد که بر کار ، سرگرمی های مادام العمر و زندگی اجتماعی تأثیر بگذارد.

    در نهایت ، می تواند بر توانایی فرد در انجام فعالیت های روزمره تأثیر بگذارد. امروز ، این ششمین علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. این پنجمین علت اصلی مرگ و میر برای افراد 65 سال به بالا است.

    بیمار مبتلا به آلزایمر
    زوال عقل پنجمین علت اصلی مرگ و میر برای افراد 65 سال به بالا است.

    پرستار بیمار مبتلا به آلزایمر هنگام مراقبت از سالمندی که از این بیماری رنج می برد، با مسئولیت های زیادی روبرو است. تاثیری که بیماری آلزایمر بر مراقبین دارد می تواند به احساسات مختلفی از احساس گناه تا عصبانیت منجر شود و همچنین بر سلامت جسمی و مالی آنها تأثیر بگذارد.

    افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل معمولاً توسط اعضای خانواده یا دوستانشان مراقبت می شوند. اکثریت (80٪) افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل در خانه های خود تحت مراقبت قرار می گیرند .

    هر ساله بیش از 16 میلیون آمریکایی بیش از 17 میلیارد ساعت مراقبت بدون پرداخت برای خانواده و دوستان مبتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل مربوطه ارائه می دهند.

    در سال 2019 ، این مراقبان حدوداً 18.5 میلیارد ساعت مراقبت ارائه نموده اند. تقریباً دو سوم مراقبان زوال عقل را زنان تشکیل می دهند ، تقریباً از هر سه مراقب یک نفر (34٪) 65 سال یا بیشتر دارد و تقریباً یک چهارم مراقبان زوال عقل ، نه تنها از والدین پیر خود مراقبت می کنند ، بلکه از کودکان زیر 18 سال خود نیز مراقبت می نمایند.

    ویژگی های مراقبتی از یک سالمند مبتلا به زوال عقل می تواند توانایی مراقبت کننده از خود را محدود کند. مراقبان خانوادگی افراد مبتلا به آلزایمر و زوال عقل بیشتر در معرض خطر اضطراب ، افسردگی و کیفیت پایین زندگی نسبت به مراقبان افرادی هستند که دارای سایر بیماری ها هستند.

    بر اساس گزارش آمار و ارقام انجمن آلزایمر 2014، در سال 2013 مراقبان بدون حقوق در ایالات متحده حدود 17.7 میلیارد ساعت مراقبت از سالمندان را ارائه داده اند. این مراقبت های بدون حقوق ، در حدود 85٪ آن توسط اعضای خانواده سالمند انجام می شود.

    بیشتر مراقبت های بدون حقوق بیماران آلزایمر توسط زنان انجام می شود. زنان 63٪ مراقبان را به خود اختصاص می دهند ، به ویژه در مواردی که بیمار همسر است و نیاز به مراقبت شبانه روزی دارد.

    در یک نظرسنجی که توسط انجمن آلزایمر انجام شد ، نتایج نشان داد که 16٪ از مراقبان مسئولیت نگهداری از همسر خود را انجام می دهند ، و زنی که از یک شوهر مراقبت می کند دو برابر بیشتر از یک شوهر است که از یک زن مبتلا به زوال عقل مراقبت می کند.

    پیشنهاد مقاله : سالمند مبتلا به آلزایمر و نکاتی برای ایجاد خانه ایمن توسط مراقب سالمند

    روش مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر
    بیشتر مراقبت های بدون حقوق بیماران آلزایمر توسط زنان انجام می شود.

    در حالی که اعضای خانواده برای عزیزان سالخورده ، فعالیتهای مختلفی را اعم از حمل و نقل یا کمک به وظایف خانه ارائه می دهند ، غالبا وظایف مراقبان بیمار آلزایمری ، فراتر از این وظایف است.

    معمولاً برای یک مراقب بیماری آلزایمر کمک به فعالیتهای زندگی روزمره گستره زیادی دارد ، مانند کمک به سالمند در رختخواب ، لباس پوشیدن و همچنین استحمام و تغذیه . نه تنها این ، بلکه این مراقبان مراقبت های طولانی تری را نیز انجام می دهند.

    تأثیر مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر

    با توجه به همه مسئولیت هایی که یک مراقب بیماری آلزایمر بر عهده دارد ، احساس استرس شدید عاطفی یا افسردگی برای مراقب غیر معمول نیست. سلامتی خود آنها نیز به دلیل تأثیر جسمی مراقبت در طولانی مدت متضرر می شود و همچنین می تواند منجر به مشکلات مالی شود.

    از نظر عاطفی

    از نظر عاطفی ، مراقبان معمولاً هنگامی که سرانجام تصمیم می گیرند که عزیز خود را به خانه سالمندان بسپارند یا از یک پرستار بیمار حرفه ای استفاده نمایند احساس گناه یا پشیمانی می کنند.

    آنها همچنین ممکن است به دلیل عصبانیت یا زودرنجی سالمند ، یا احساس خستگی در انجام وظایف مراقبت ، احساس گناه کنند.
    اینجاست که احساس خشم نیز به سایر احساسات اضافه می گردد . گاهی اوقات یک مراقب بیمار مبتلا به آلزایمر احساس می کند تنها کسانی است که به سالمند کمک می کند در حالی که او بر این باور است که دیگران نیز باید به او کمک کنند یا از او حمایت کنند.

    تاثیرات جسمی

    از نظر جسمی ، مراقبان به دلیل تعهد زمانی که مراقبت به دنبال دارد ، ممکن است در سلامتی خود دچار مشکل شوند. مراقب یک بیمار مبتلا به زوال عقل ممکن است ناچار باشد که 7 روز هفته به صورت بیست و چهار ساعته در کنار بیمار باشد و به این دلیل اغلب با اختلالات خواب خود روبرو می شوند ، در نتیجه سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف می شود.

    تاثیرات مالی

    از نظر مالی ، هنگامی که فردی به عنوان مراقب تمام وقت یک سالمند مبتلا به بیماری آلزایمر تبدیل می شود ، تغییرات مربوط به کار اصلی خود را تجربه می کند که در نهایت می تواند بر میزان حقوق و دستمزد وی تأثیر بگذارد.

    سالمند مبتلا به آلزایمر
    تأثیر مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر

    بسیاری از مراقبان مجبور شده اند برای مراقبت از سالمند مرخصی بگیرند یا حتی مجبور شوند کار خود را به طور کامل کنار بگذارند.

    اگر مراقب سالمند مبتلا به بیماری آلزایمر هستید ، از کمک گرفتن از سایر اعضای خانواده نترسید. یک پرستار نیز نیازمند استراحت است و حضور سایر افراد خانواده به شما کمک می کند که اندکی استراحت و تجدید قوا کنید .

    لازم است یک پرستار سالمند مبتلا به آلزایمر تشخیص دهد که این یک موقعیت استرس زا است بنابراین لازم است از روش هایی که سبب تخلیه استرس و فشار روحی می گردد استفاده نماید .

    سفیر آرامش با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه در امر ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان گرامی باشد.

    کادر مجرب این مرکز در قالب پرستار سالمند ، پرستار بیمار و پرستار کودک همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبتی و پرستاری به ارائه خدمت پرداخته و آسایش و امنیت عزیزان شما را اولویت اصلی خویش قرار داده است.

     

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان