درخواست پرستار | مشاوره رایگان

سالمند در چه کارهایی به کمک پرستار سالمند نیازمند است؟

کمک پرستار سالمند در امور شخصی و نیازمندی های سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    با افزایش سن در سالمندان، توان آنها در انجام امور کاهش می یابد. این موضوع باعث می شود تا سالمندان به کمک پرستار سالمند نیاز پیدا کنند. او باید با نیاز های سالمند و همچنین اموری که توان سالمند در آنها به دلیل کهولت سن کاهش یافته است، آشنا باشد. پرستار سالمند با آگاهی از این نیازهای سالمند می تواند به او در حفظ استقلال فردی کمک کند. در این مطلب از سفیر آرامش نیازمندی های سالمند به پرستار را بررسی می کنیم.

    توانایی حرکت

    توانایی حرکت برای سالمندان بسیار مهم است. حتی اگر پرستار سالمند تمام وسایل مورد نیاز سالمند را در نزدیکی سالمند قرار دهد، سالمند باید بتواند بدنش را حرکت دهد. بنابراین، پرستار سالمند باید بتواند برای حرکت به سالمند کمک کند. می تواند از لوازم کمک کننده مانند صندلی چرخ دار، عصا و … نیز کمک بگیرد.

    نیازمندی به حرکت یکی از نیازهای پرستار کودک است
    پرستار سالمند باید بتواند برای حرکت به سالمند کمک کند.

    کمک گرفتن از تجهیزت استاندارد در اینجا بسیار موثر است به طوری که اگر تجهیزاتی مورد استفاده قرار بگیرد که استاندارد های لازم را نداشته باشد قطعا سالمند دچار زیان می شود و عواقب جبران نا پذیری خواهد داشت پس قبل از خریداری چنین تجهیزاتی حتما از استاندارد بود آنها آگاهی لازم را کسب نمائید.

    کمک پرستار سالمند در جابجایی فرد سالخورده

    جابجا شدن نیز برای سالمندان اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که سالمندان نمی توانند رانندگی کنند، مراقب باید امر رانندگی را برای سالمند انجام دهد.او باید سالمند را برای دیدن دوستان و آشنایان، گردش، معاینات پزشکی و … ببرد.

    جا به جایی صرفا به بلند کردن فرد سالخورده از مکانی معلوم به جای دیگری خلاصه نمی شود ، فرد سالخورده نیازمند این است که به پارک برود روابط اجتماعی خود را حفظ نماید و در ارتباط بودن با دیگران برای او اهمیت دارد از این رو کمک به جا به جایی بیرون بردن و … جزء وظایف و کمک پرستار سالمند محسوب می شود.

    همچنین بخوانید: آشنایی با نقش پرستاری سالمند در تیم پرستاری در منزل سالمند

    مراقبت های پزشکی

    باید به منظور حفظ سلامتی سالمند، مراقبت های پزشکی را انجام دهد. این وظیفه پرستار سالمند شامل مراقبت های بدنی، جسمی و فیزیکی، روحی و … می شود. همچنین در بسیاری از موارد، سالمند باید برای درمان بعضی بیماری ها و همچنین حفظ سلامتی، داروهایی را مصرف کند. او باید مدیریت داروهای سالمند (زمان، دوز مصرفی و …) را به عهده بگیرد. در شرایط حاد تر نیز ممکن است سالمند به مراقبت های ویژه ای نیاز داشته باشد که مدیریت آنها نیز به عهده مراقب است. در این موارد تجربه، تخصص و مهارت پرستار سالمند بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

    این مراقبت ها باید زیر نظر پزشک معالج و یا پزشکی که سالمند را ویزیت نموده است صورت بگیرد و پرستار بر طبق دستور العمل ارائه شده از طرف ایشان می تواند به مراقبت های درمانی از فرد سالخورده بپردازد.

    سالمند در چه کارهایی به کمک پرستار سالمند نیازمند است؟
    مراقبت های پزشکی توسط پرستار سالمند یکی از نیازمندی های سالمند است.

    کمک پرستار سالمند در امور شخصی

    گاهی سالمند در انجام امور شخصی و فردی نیز به کمک پرستار سالمند نیاز دارد. برای مثال ممکن است سالمند در حمام کردن، دستشویی رفتن، نظافت شخصی و … به کمک پرستار سالمند نیاز داشته باشد. می توانیم بگوئیم که کلیه اموری که فرد سالخورده می بایستی خودش انجام می داده است از این پس با کمک گرفتن از مراقب خود انجام می دهد.

    گاهی اوقات قبول کردن این موضوع برای برخی از سالمندان قابل پذیرش نیست از این رو قبل از هر اقدامی باید از نظر روحی سالمند را آماده قبول پرستار نمود و به او توضیح داد که این شخص در خدمت شما می باشد تا نیاز های روزمره شما را برطرف نماید و شما می توانید از او بخواهید که فعالیت های شما را کنترل نماید.

    تغذیه

    سالمندان به منظور حفظ سلامتی و دوری از بیماری های مختلف باید تغذیه سالم و مناسبی داشته باشند. بنابراین، کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه و یا پرستار سالمندی که در این زمینه تجربه دارد، برای سالمند لازم و ضروری است. باید برنامه غذایی سالمند را در نظر داشته باشد و آن را به دقت عملی کند. همچنین، باید دانش عمومی مربوط به تغذیه سالمندان و نیز باید ها و نباید ها را بداند.

    برخی از افراد سالخورده رژیم غذایی مشخصی را بر طبق دستور پزشک می بایستی رعایت بکنند کمک پرستار سالمند در اینجا به این نحو است که او مراقب تغذیه او باشد به نحوی که با آگاهی از شرایط جسمی ( آزمایش های اخذ شده از سالمند ) برای او غذاهای معینی را تهیه نماید ، به صورتی که فرد سالخورده از آنها لذت ببرد و در عین حال سلامتی ایشان حفظ شود. 

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان