درخواست پرستار | مشاوره رایگان

علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی

علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا با علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی آشنایی دارید؟ یکی از بیماری ‌های شایع در بین عموم مردم که امروزه گسترش یافته‌هاست.بیماری قلبی است در صورت تشخیص به موقع بیماری قلبی و درمان آن از عوارض جدی آن پیشگیری خواهد شد.بیماری قلبی علائم زیادی دارد که باید به آنها اهمیت داده شود، شاید برخی از علائم بیماری قلبی مضر به نظر نیایند اما باید گفته شود که تمام آن ها می ‌توانند بسیار مهم باشند و سلامت قلب را به خطر بیاندازند.

    خانواده‌ ها می ‌توانند برای نگهداری از فردی که به بیماری قلبی مبتلا شده است از پرستار بیمار در منزل کمک بگیرند، مجموعه سفیر آرامش با دارا بودن سابقه چندین ساله در زمینه خدمت رسانی به مردم ماهر ترین پرستار بیمار را به منازل اعزام می کند، تا انتهای مطالب همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

    علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی

    علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی چیست؟

    علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی مزمن می باشد .و به صورت تدریجی رشد می کند، علائم این بیماری ابتدا خفیف بوده و سپس شدید می گردند، اولین نشانه های بیماری قلبی که در افراد ظاهر می شود، تورم مچ پا، تنگی نفس و احتباس مایعات می باشد، برای درمان بیماری قلبی تغییر سبک زندگی، جراحی و پیوند قلب تجویز می شود، در ادامه مطالب علائم هشدار دهنده بیماری قلبی وی بیان شده است.

    بیشتر بخوانید: هرآنچه لازم است در مورد آنژین قلبی بدانید!

    افرادی که این علائم را مشاهده کردند، باید به آن  ها اهمیت دهند و به پزشک متخصص قلب مراجعه کنند، زیرا اگر به این علائم اهمیت داده نشود، احتمال دارد عوارض بسیار جدی و خطرناکی برای فرد بیمار به دنبال داشته باشد، به همین دلیل مرکز سفیر آرامش پرستار در منزل را با تخصص لازم در زمینه انواع بیماری ‌ها به منزل شخصی افراد بیمار اعزام می ‌کند، علائم هشدار دهنده بیماری قلبی عبارتند از:

    احساس مریضی یا حالت تهوع

    لازم به ذکر است از دیگر علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی  این است که تمام حالت تهوع ها از علائم بیماری قلبی به شمار نمی آیند، اما اگر همزمان با حالت تهوع، درد نیز احساس شود جز علائم هشدار دهنده بیماری قلبی محسوب می‌شود. در واقع افراد اگر احساس درد شدید در قفسه سینه و حالت تهوع دارند، باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

    درد معده یا سوء هاضمه

    یکی دیگر از علائم بیماری قلبی سوء هاضمه یا احساس سوزش در معده و قفسه سینه می باشد، با توجه به اینکه قلب و معده در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، تشخیص نوع درد برای بیمار و پزشک مشکل خواهد بود.

    احساس تعرق

    تعریق به خودی خود و پس از انجام فعالیت ورزشی و در روزهای گرم نگران کننده نمی باشد، اما اگر همراه با دردهای سینه احساس گرما نیز احساس شود، باید با اورژانس تماس گرفته شود.

    درد پا

    احساس گرفتگی در ناحیه پا در زمان راه رفتن از نشانه های بیماری قلبی محسوب می‌شود، که باید به پزشک مراجعه شود، این وضعیت مخصوصاً در افراد سیگاری و دیابتی شایع می باشد.

    التهاب

    اگر فرد مبتلا نارسایی احتقانی و بیماری دریچه ایی داشته باشد،  دچار التهاب می شود، در صورتی که فرد به اندازه ایی پف کرده باشد که در صورت لمس انگشت در بدن او فرو برود، باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

    سرفه مداوم

    در صورت نارسایی قلبی، مایعات در ریه ها جمع شده و سبب به وجود سرفه خواهد شد.و باعث بروز علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی می شود.

    درد بازو

    درد به وجود آمده در بازو علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی است، و اگر بهبود نیابد باید به پزشک متخصص قلب مراجعه شود.

    ضربان قلب نا منظم

    یکی از علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی نامنظم بودن ضربان قلب است، ضربان قلب منظم جای نگرانی ندارد اما اگر ضربان قلب بسیار سریع و به صورت نامنظم باشد باید به پزشک متخصص قلب مراجعه شود.

    خستگی مداوم

    در صورتی که فرد بیمار به بیماری دریچه قلب عروق، کرونر و نارسایی احتقانی قلب مبتلا باشد، دچار خستگی مفرط  و علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی خواهد شد، اگر فرد به طور دائمی خسته باشد که خستگی آن غیر قابل توضیح باشد، نشانه این است که قلب فرد به خوبی خون پمپاژ نکرده و یا سایر مشکلات دیگری مانند انسداد یا مشکل دریچه ایی دارد.

    تورم قوزک پا

    یکی دیگر از علائم هشدار دهنده ی بیماری قلبی تورم قوزک پا است، که نباید به آن بی اهمیت بود. در صورت ورم بیش از اندازه مچ پا، باید به پزشک مراجعه شود.بیماری قلبی به شدت سلامت افراد را به خطر خواهد انداخت.

    به همین دلیل باید نسبت به آن بی اهمیت نبود و در صورت بروز هر یک از علایم بالا به پزشک متخصص مراجعه شود، پرستار در منزل می تواند به فرد کمک کند تا مراقبت های لازم را برای جلوگیری از بروز بیماری قلبی انجام دهد، شما می توانید از خدمات پرستار بیمار در منزل استفاده کنید، خانواده ها می توانند برای نگهداری از سالمند که به بیماری قلبی مبتلا است ،سالمند در منزل را استخدام کنند.

    1 1 رای
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان