درخواست پرستار | مشاوره رایگان

علائم انسداد روده در کودکان

علائم انسداد روده در کودکان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا با علائم انسداد روده در کودکان آشنایی دارید؟ آیا با روش های درمان انسداد روده در کودکان آشنا هستید؟ یکی از بیماری های خطرناک برای کودکان که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، عواقب جبران ناپذیری برای کودک در پی خواهد داشت، انسداد روده است. لازم به ذکر است که این بیماری امکان دارد سبب مرگ کودک شود، در واقع به انسداد جزئی و کامل روده کوچک و بزرگ کودک، انسداد روده گفته می شود،

    در چنین مواقعی غذا از روده عبور نکرده و درد پیچشی شکم کودک به وجود می آید، والدین می‌ توانند برای پرستار کودک خود و عدم بروز انسداد روده، پرستار کودک در منزل را استخدام کنند، تا با انجام مراقبت های لازم از سلامتی کودک خود حفاظت کنند. تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

    علائم انسداد روده در کودکان

    علائم انسداد روده در کودکان
    مسدود شدن روده در کودکان و نوزادان دلایل گوناگونی دارد.

    مسدود شدن روده در کودکان و نوزادان دلایل گوناگونی دارد، به طور معمول این بیماری اکثراً در کودکان سه ماهه تا ۴ ساله به وجود می آید، اختلال درون کشی روده علل اصلی انسداد روده در کودکان زیر دو سال می باشد، که در نوزادان به علت اختلالات مادرزادی روده رخ می دهد، یکی دیگر از عوامل که امکان دارد در تمام گروه های سنی کودکان رخ دهد، بیماری التهابی کرون است.

    این نکته نیز باید گفته شود که اگر محل مسدود شدن روده دچار پارگی شود ممکن است منجر به مرگ کودکان گردد، به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم با استخدام پرستار کودک در منزل به بهترین نحو ممکن از کودکان خود نگهداری کنید، زیرا این افراد در زمینه مراقبت از کودکان آموزش‌ های لازم را فرا گرفته اند، و می توانند مراقبت های لازم را از کودک به عمل بیاورند و در صورت انسداد روده از او نگهداری کنند. پرستار کودک و والدین با مشاهده علائم انسداد روده در کودک باید هر چه سریع تر به پزشک اطفال مراجعه کرده تا درمان این بیماری سریع انجام شود، این علائم عبارتند از:

    عدم دفع گاز و ناتوانی در اجابت مزاج

    دردهای شدید شکم

    استفراغ زرد رنگ که مایل به سبز است.

    بزرگ و متورم شدن غیر طبیعی شکم

    مخاط ژله ای مانند آغشته به خون روی مدفوع

    به وجود آمدن تب

    دلایل انسداد روده در کودکان

    انسداد روده در کودکان به دلایل گوناگونی به وجود می آید این بیماری برای کودکان بسیار خطرناک خواهد بود، و اگر دیر درمان شود برای کودک بسیار خطرناک خواهد بود، برخی از دلایل انسداد روده در کودکان در ادامه مطالب بیان شده است:

    دیابت و کم کاری تیروئید

     چرخش‌ های روده ای

     پیچش روده ها

    مدفوع باقی مانده و سفت شده در کودک

     انگل ‌های روده ‌ای

     عمل های جراحی

    زمانی که علائم مسدود شدن روده در کودکان مشاهده شد، باید سریعاً با اورژانس تماس گرفته شود و به نزدیک ترین بیمارستان یا درمانگاه مراجعه شود، پزشک متخصص اطفال به معاینه کودک می پردازد ، و در صورت لزوم برای جلوگیری از آب زدایی بدن او مایعات تزریق می کند.

    پیشنهاد مقاله: زمانی که کودک در اورژانس است چه اتفاقی می‌افتد؟

    پزشکان جهت اطمینان از مسدود شدن روده رادیوگرافی انجام خواهند داد که برای این کار از تنقیه باریم استفاده می شود، تنقیه باعث بازگشت روده ها به حالت اولیه می شود، که اگر این روش پاسخگو نباشد، باید عمل جراحی انجام شود. در جراحی انسداد روده، قسمتی از روده کودک که مسدود شده است برداشته می شود. لازم به ذکر است که بعد از برطرف شدن مشکل انسداد روده در کودکان و برداشته شده قسمت روده ی آنان کودک به روش طبیعی خود باز می گردد.

    مراقبت از کودک

    پرستار در منزل باید با استفاده از داروهای تجویز شده دکتر وضعیت کودک را در حالت پایدار حفظ کرده و با رعایت درست توصیه های پزشک داروها را به کودک دهد. در صورت عمل جراحی پس از ۴۸ ساعت محل جراحی باید پانسمان شود، این محل باید خشک بماند و تا قبل از اجازه پزشک کودک به حمام نرود، امکان دارد کودکان بعد از عمل بی اشتهایی داشته باشند بنابراین باید پرستار کودک در این زمان رژیم غذایی سالم برای کودک تهیه کند و از تغذیه او مراقبت کند، اگر کودک تب، حالت تهوع و شکم درد داشت باید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه شود. مرکز پرستاری سفیر آرامش آماده خدمت رسانی به تمام والدین می باشد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    3 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان