درخواست پرستار | مشاوره رایگان

بیماری روزئولا چیست؟

بیماری.روزئولا

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا می دانید بیماری روزئولا (بیماری ششم) چیست؟ یکی از بیماری های ویروسی شایع در بین کودکان روزئولا است که علائم بارز آن راش نقطه‌نقطه صورتی قرمز بر روی شکم کودکان می باشد، یا در صورت داشتن تب کودک،  راش نقطه نقطه، مسطح یا برآمده که رنگ  آن صورتی است، نشانه روزئولا می باشد، در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا در مورد اینکه بیماری روزئولا چیست؟ و علائم بیماری روزئولا یا همان بیماری ششم اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

    بیماری روزئولا چیست؟

    بیماری ویروسی روزئولا  یا بیماری ششم نسبتاً خفیف و شایع که به طور معمول کودکان ۳ الی ۴ سال را درگیر می‌کند روزئولا یا بیماری ششم نام دارد، ویروس به وجود آورنده این نوع بیماری از خانواده ویروس تبخال است. لازم به ذکر است که بیماری ششم مسری بوده و در بین کودکان کوچک به وسیله ذرات تنفسی یا بزاق به راحتی انتقال می‌یابد به طور مثال زمانی که کودک عطسه می‌کند بزاغ پخش شده آن ناقل ویروس روزئولا خواهد بود.

    علائم بیماری روزئولا در کودکان چیست؟

    در برخی مواقع کودکان مبتلا به روزئولا با دارا بودن ویروس هیچ گونه علائمی نخواهند داشت، اما این بیماری به طور معمول با تب ناگهانی و بالا آغاز می‌شود که درجه تب مابین ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. به طور معمول کودک تب خواهد داشت و امکان دارد به طور ناگهانی تب کودک قطع شده و پس از آن راش پوستی ظاهر شود.

    علت.بیماری.روزئولا.در.کودکان
    امکان دارد، کودکان مبتلا به روزئولا هیچ گونه علائمی نداشته باشند.

    راش به وجود آمده امکان دارد چند ساعت یا چند روز باقی بماند رنگ آن صورتی بوده و شامل جوش های برآمده یا دانه های مسطح کوچک خواهد بود. در اطراف راش ها امکان دارد حاله  های روشن وجود داشته باشد و در صورت فشردن، رنگ آن ها سفید شود لازم به ذکر است که راش روزئولا ناراحت کننده یا خارش دار نمی‌باشد، و در صورت تماس با آن بیماری انتقال نمی یابد. به طور معمول این نوع راش روی گردن و تنه ظاهر خواهد شد اما در برخی مواقع روی صورت، پاها و دست نیز گسترش می‌یابد. در ادامه مطالب چند مورد دیگر از علائم روزئولا بیان شده است:

    • سرفه
    • تحریک پذیری
    • گلو درد
    • خواب آلودگی
    • آبریزش بینی
    • اسهال خفیف
    • پلک های متورم
    • اشتهای ضعیف

    این نکته نیز باید گفته شود که برخی از کودکان در اوایل ابتلا به این بیماری به طور ناگهانی تب داشته و دچار تشنج می‌شوند، در صورت رخ دادن این اتفاق باید کودک را کف اتاق قرار داد و سر او را به پهلو چرخاند تا هر نوع بزاغ یا استفراغ تخلیه شود.

    بیشتر بخوانید: جلوگیری از بیماری‌های عفونی با روش واکسیناسیون

    زمان مراجعه به پزشک برای درمان روزئولا

    اگر فکر می‌‌کنید کودک شما به روزئولا مبتلا شده است باید به پزشک مراجعه کنید، همچنین در صورت مشاهده علائم این بیماری باید حتماً به پزشک مراجعه شود، اما باید بدانید که هیچ درمان خاصی برای این بیماری وجود نداشته و فقط مانند سایر بیماری‌ های ویروسی باید دوره بیماری طی شود، نکته حائز اهمیت این است که کودک  استراحت کافی داشته باشد و میزان زیادی مایعات بنوشد تا بدنش کم آب نشود، به طور معمول پزشک معالج جهت پایین آوردن تب کودک داروی استامینوفن را تجویز می‌‌کند.

    علت بیماری روزئولا چیست؟

    اصلی ترین علت روزئولا یا بیماری ششم ویروس تبخال انسانی است و مثل بیماری های ویروسی به وسیله تماس با بزاق فرد آلوده و ترشحات تنفسی انتقال می‌ یابد به طور مثال اگر یک کودک سالم از فنجان کودکی که به روزئولا مبتلاست استفاده کند، به این بیماری مبتلا خواهد شد، حتی اگر روزئولا راش های پوستی نداشته باشد، مسری خواهد بود شما می‌توانید با استخدام پرستار کودک در منزل از کودک خود جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری مراقبت کنید، پرستار در منزل می‌تواند با انجام مراقبت های لازم و رعایت بهداشت کودک مانع از ابتلای کودک به روزئولا شود، موسسه پرستاری سفیر آرامش آماده خدمت رسانی و اعزام پرستار بیمار به منزل می‌باشد.

    علائم.بیماری.روزئولا.چیست؟
    اصلی ترین علت روزئولا یا بیماری ششم ویروس تبخال انسانی است

    نگرانی ها درباره سیستم ایمنی ضعیف برخی از افراد در مقابل بیماری روزئولا چیست؟

    افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند روزئولا برایشان خطرناک خواهد بود، مثل کسانی که پیوند عضو یا مغز و استخوان زده اند. با توجه به اینکه این افراد در برابر بیماری های ویروسی یا Roseola، بدن ضعیف تری دارند، در صورت ابتلا عفونت های شدید تری در آن ها دیده می‌شود، و طول درمان بیماری روزئولا در آنان طولانی تر می‌شود.

    سخن پایانی

    مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و کادری مجرب و حرفه ای در زمینه ارائه خدمات پرستار در منزل به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان است. در صورتی که برای سالمند خود نیاز به پرستار سالمند در منزل دارید میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


    سوالات متداول

    نگرانی ها درباره روزئولا چیست؟

    افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند روزئولا برایشان خطرناک خواهد بود، مثل کسانی که پیوند عضو یا مغز و استخوان زده اند.

    علت بیماری روزئولا چیست؟

    اصلی ترین علت روزئولا یا بیماری ششم ویروس تبخال انسانی است و مثل بیماری های ویروسی به وسیله تماس با بزاق فرد آلوده و ترشحات تنفسی انتقال می‌ یابد.

    چرا از مرکز پرستاری سفیر آرامش پرستار بگیریم؟

    زیرا مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و کادری مجرب و حرفه ای در زمینه ارائه خدمات پرستار در منزل به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان است.

    علائم بیماری روزئولا چیست؟

    سرفه، تحریک پذیری، گلو درد، خواب آلودگی، آبریزش بینی، اسهال خفیف، پلک های متورم، اشتهای ضعیف

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان