درخواست پرستار | مشاوره رایگان

تحصیلات مورد نیاز پرستار کودک

مسیر شغلی و تحصیلی پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    در این مقاله تحصیلات و آمادگی های مورد نیاز برای شغل و وظایف پرستار کودک را بررسی می‌کنیم. در ادامه نگاهی اجمالی به نیازمندی­ها و همچنین جزئیات وظایف شغل پرستار کودک می­ اندازیم. پرستار کودک در کنار پزشکان متخصص اطفال در مطب‌ها، بیمارستان­ها یا دیگر مراکز پزشکی به وظایف مختلفی می­‌پردازد. در ایالت های مختلف آمریکا، تحصیلات مورد نیاز معمولا متفاوت است؛ اما به طور کلی پرستار کودک باید آزمونی را بگذراند و تحصیلاتی در حد کارشناسی تا کارشناسی ارشد در زمینه پرستاری داشته باشد. هر پرستار کودک در حال حاضر می­‌تواند تحصیلاتش را تا گرفتن تخصص در رشته پرستاری کودک دنبال کند.

    اطلاعات ضروری

    وظایف پرستار کودک مراقبت از کودکان و نوجوانان است. پرستار کودک در مطب خصوصی پزشکان، بیمارستان­ها یا دیگر مراکز پزشکی کار می­کند. در ایالات متحده آمریکا لازم است که پرستار کودک حداقل دارای مدرک کارشناسی در زمینه خدمات پرستاری در منزل باشد و پیش از آغاز به کار، مجوز مربوطه را دریافت کند.

    شرح وظایف پرستار کودک در خارج از ایران
    وظایف پرستار کودک مراقبت از کودکان و نوجوانان است.

    دریافت گواهی­های اختیاری نیز به پرستار کودک در بهبود مهارت­‌‎ها و افزایش فرصت­های شغلی­اش کمک خواهد کرد. شرایط کاری پرستار کودک در شهر سن خوزه در ایالت کالیفرنیا به شرح زیر است:

    تحصیلات مورد نیاز حداقل مدرک کارشناسی؛ تحصیلات تکمیلی در زمینه پرستار کودک نیز در دسترس است.
    الزامات اضافی مجوز پرستار کودک از همان ایالت مورد نیاز است؛ برخی از کارفرمایان ممکن است این گواهی را درخواست کنند.
    رشد شغلی پیش بینی شده (2014-2024)* 16% برای پرستار کودک دیپلمه دارای پروانه رسمی
    میانگین حقوق سالانه (2015)* 71000 دلار برای پرستار کودک دیپلمه دارای پروانه رسمی
    • این موارد بر اساس آمار اداره كارگري آمريكا (BLS) نوشته شده است.

    پیشنهاد مقاله : توصیف شرایط و مقایسه پرستار کودک و پرستار سالمند

    وظایف پرستار کودک

    پرستار کودک تحت نظارت یک متخصص اطفال، مراقبت­ های لازم را به کودکان از زمان تولد تا سال­های نوجوانی ارائه می­کند. شغل پرستار کودک شامل برقراری ارتباط با کودکان و ارزیابی علائم و نشانه­ های آن­ها و جمع آوری اطلاعات در خصوص سلامت عمومی کودکان است. همچنین پرستار کودک موظف است در خصوص نیازمندی­های پزشکی و بهداشتی کودکان، آموزش‌­های لازم را در اختیار والدین­شان قرار دهد. دیگر وظایف پرستار کودک به شرح زیر هستند:

    • نظارت و انجام به موقع واکسیناسیون کودک
    • ثبت آمار حیاتی
    • اندازه­گیری وزن بیماران
    • انجام آزمایش­های بالینی
    • گرفتن خون از بیمار
    • ثبت شرح حال بیماران
    • طرح­ریزی برنامه بهداشتی و سلامتی بیماران
    • ارجاع خانواده­ها به سایر سازمان­های پزشکی

    تحصیلات مورد نیاز پرستار در ایالت کالیفرنیا

    مجوز دولتی و الزامات خاص هر کارفرما معمولا سطح تحصیلات مورد نیاز برای پرستار کودک را تعیین می­کنند. در تمام ایالت­‌‎های آمریکا لازم است که داوطلب، آزمون صدور پروانه شورای ملی (NCLEX) را برای شغل پرستار کودک با موفقیت پشت سر بگذارد. الزامات خاص هر کارفرما برای میزان تحصیلات معمولا بر اساس وظایف شغلی و نوع تسهیلات متفاوت خواهد بود. پرستارانی که علاقمند به تخصص در زمینه پرستار کودک هستند باید مدرک کارشناسی ارشد برای شغل پرستار کودک یا دکترای پرستاری با تخصص کودکان را دریافت کنند.برنامه­ های پیشرفته، تحصیلات مشخصی را در زمینه­های مختلف برای مراقبت­های بهداشتی و سلامتی کودکان نظیر مراقبت­های مزمن، نوزادان و انکولوژی ارائه می­دهند. بسیاری از کارفرمایان برای شغل پرستار کودک مدارک سطوح بالاتر را درخواست می­کنند، خصوصا برای مشاغل مرتبط با واحدهای مراقبتی نوزادان، واحدهای جراحی یا دیگر زمینه­های تخصصی.

    صدور گواهی برای پرستار کودک

    در ایالات متحده آمریکا، پرستار کودک می­تواند مدرک پزشکی تخصص کودکان را از مرکز بررسی صلاحیت پرستاران در آمریکا دریافت کند که پروانه رسمی را برای شروع به کار به پرستار کودک ارائه می­کند. هر کسی که مجوز فعال و الزامات تحصیلی و تجربی مورد نظر در زمینه تخصص کودکان را داشته باشد، می­تواند برای گرفتن این مدرک اختیاری اقدام کند که در نتیجه آن، فرصت های شغلی بیشتر با درآمدهای بالاتر برای پرستار کودک ایجاد خواهد شد.

    صدور گواهی برای پرستار کودک
    سازمان آمار کار آمریکا شغل پرستار کودک را در دسته پرستاران دیپلمه با پروانه رسمی قرار می­‌دهد.

    هیئت صدور گواهینامه پرستار کودک، آزمون گواهی پرستار کودک (CPN) را به هر پرستار کودک با تجربه پیشنهاد می­کند. این آزمون میزان دانش و مهارت پرستار کودک را در زمینه­ های مختلف مراقبت از کودکان مورد ارزیابی قرار می­دهد که شامل درمان بیماران ناتوان، روانشناسی کودک، رسیدگی به بیماران و مراقبت­های پیشگیرانه است.علاوه بر این، سازمان مذکور گواهی­‌های دیگری را نیز برای مراقبت­های اورژانسی کودکان، مراقبت­های اولیه پرستار کودک و مراقبت حاد پرستار کودک ارائه می­نماید.

    پیشنهاد مقاله: چگونه پرستار کودک یا سالمند موفق شویم؟

    چشم­ انداز شغلی و میزان دستمزد پرستار کودک

    سازمان آمار کار آمریکا (BLS) شغل پرستار کودک را در دسته پرستاران دیپلمه با پروانه رسمی قرار می­دهد. این سازمان پیش بینی می­کند که بین سال­های 2014 تا 2024 میزان استخدام در شغل پرستار کودک 16% افزایش خواهد داشت. در سال 2015 کلیه پرستاران دارای پروانه رسمی، از جمله شاغلان حرفه پرستار ، به طور متوسط سالانه حدود 71000 دلار حقوق دریافت کرده­اند.

    توانایی برقراری ارتباط سازنده با کودکان و داشتن پیش زمینه آکادمیک برای شغل پرستار کودک از الزامات داوطلبان حرفه پرستار کودک است. پرستاران با تجربه و دارای پروانه رسمی می­توانند گواهی تخصص کودکان را دریافت کنند و سایر پرستاران تازه کار می­توانند در سطح کارشناسی تا کارشناسی ارشد به تحصیلات خود ادامه دهند و مدرک لازم را دریافت کنند. محل استخدام پرستار کودک معمولا وظایف اختصاصی فرد را تعیین می­کند.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان