درخواست پرستار | مشاوره رایگان

جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل

آلزایمر چیست و درمان آن

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مقدمه: یکی از بیماری های شایع که به طور معمول سالمندان را درگیر میکند، آلزایمر است، روش های تمرین مغز برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل توسط پزشکان شناسایی شده است، که می‌توان با انجام آن ها از زوال عقل جلوگیری کرد، بیماری آلزایمر هیچ دارو و روش قطعی درمانی ندارد و برای سالمندان بسیار ناراحت کننده و دردناک می باشد.

    در هر حال می‌توان با انجام یکسری ورزش های ذهنی این بیماری را کنترل کرد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه ی روش های تمرین مغز برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل به دست بیاورید، همچنین باید گفته شود که خانواده ‌ها می ‌توانند برای نگهداری سالمندان خود و انجام روش های تمرین مغز برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل پرستار سالمند را در منزل استخدام کنند.

    جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل
    جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل

    روش های تمرین مغز برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل

    طی تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان به اثبات رسیده است که بهترین روش برای بهبود عملکرد مغز تمرینات و ورزشهای ذهنی است، امروزه تمرینات سرگرم کننده زیادی توسط پزشکان به بیماران ارائه می شود، که علاوه بر سرگرمی مغز را نیز فعال می کند، افراد برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل می توانند، برنامه ها و بازی های گوناگون را انجام دهند و در صورت خستگی بازی بعدی را انجام دهند.

    پیشنهاد مقاله : مراقبت از سالمندان در خانه؛ وظایف و مسئولیت‌های پرستار سالمند حرفه‌ای

    از موارد بسیار مهم در تقویت ذهن و مغز کتاب خواندن و مطالعه است، توصیه می کنیم مجموعه ای از کتاب های گوناگون را در اختیار داشته باشید و به طور مرتب به مطالعه بپردازید، با این کار می‌توانید ذهن خود را فعال کنید و همچنین دانش بالایی به دست بیاورید، در ادامه مطلب چند تمرین مغز برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل پیشنهاد شده است:

    پازل و جدول حل کردن

    حل کردن پازل موجب افزایش توانایی یاد آوردن و تحریک مداوم مغز می‌شود، و افراد می‌توانند با حل پازل و جدول به تحریک بخشهای زیادی از مغز خود بپردازند و در نتیجه عملکرد سیستم عصبی خود را بهبود دهند، اهمیت ترین نکته در حل پازل و جدول تقویت و استفاده از حافظه می باشد. حل پازل های بزرگ امکان دارد مدت ها طول بکشد اما حافظه بلند اما مدت افراد درگیر می کند.

    شرکت در سخنرانی ها و کلاس ها

    تمام افراد در هر سنی می ‌توانند به یادگیری بپردازند زیرا هیچ زمان برای یادگیری دیر نمی باشد، یکی از نشانه های سلامتی مغز و ذهن افراد توانایی یادگیری است که با ادامه دادن یادگیری سلامتی مغز حفظ می شود، یادگیری موجب تقویت و افزایش حافظه بلند مدت شده و از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری خواهد کرد.

    انجام باغبانی

    یکی دیگر از تمرین هایی که برای پیشگیری از آلزایمر پیشنهاد می‌شود، باغبانی می باشد، که تاثیر زیادی در بهبود خلق و خو خواهد داشت، اما این نکته نیز باید گفته شود که دلیل این امر معلوم نمی باشد، اما می توان گفت که این افراد در زمان انجام باغبانی حس بهتری کسب کرده و بهترین عملکرد را نشان میدهند.

    یاد گرفتن سبک جدیدی از آشپزی

    افراد می ‌توانند با یاد گرفتن مهارت های جدید مغز خود را تقویت کنند، یاد گرفتن کارهای جدیدی مثل آشپزی خیاطی موجب تقویت مغز می شود، افراد می توانند با یادگیری سبک جدیدی از آشپزی سطح یادگیری خود را افزایش دهند.

    انجام یوگا

    همان طور که مستحضر هستید تمرینات یوگا از سال ‌های دور مورد استقبال مردم قرار گرفته اند، در واقع یوگا یک نوع ورزش با حرکات آرام می باشد، که در صورت ترکیب با مدیتیشن اثرات مثبتی بر سلامت جسم و روان خواهد داشت. مدیتیشن برای درمان اکثر مشکلات جسمی مثل فشار خون درد التهاب و استرس تاثیرگذار می باشد، افراد با انجام مدیتیشن اطلاعات را بین حافظه کوتاه مدت و بلند مدت خود انتقال می دهند و موجب تقویت مغز خود می شوند.

    یادگیری زبان جدید

    افراد با یادگیری یک زبان جدید تمام بخش های مغز خود را فعال می کنند و به یک درک کلی به زبان خود و سایر زبان ها می رسند.

    سخن پایانی

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید روش های تمرین مغز برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل بسیار تاثیرگذار بوده و افراد می توانند با انجام آنها ذهن خود را تقویت کنند، با استخدام پرستار سالمند در منزل می توان افراد را به انجام این ورزش ها تشویق کرد و از زوال عقل و آلزایمر در آنها جلوگیری کرد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان