درخواست پرستار | مشاوره رایگان

اصول مدیریت استرس برای پرستاران در منزل سالمند

مدیریت استرس در پرستاران سالمند در منزل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مدیریت استرس ، پرستار سالمند بدون حقوق و آموزش ندیده، وزن مسئولیتی که چنین موقعیتی بر دوش خود احساس می‌کنید بسیار زیاد است. پرستار ، مهم است که بدانید چگونه استرس‌تان را مدیریت کنید. پرستار باید بتواند ابتدا مدیریت استرس کند تا بتواند به مسائل فرد تحت مراقبت نیز بپردازد. اغلب موارد، اعضای خانواده که وظایف یک پرستار را انجام می‌دهند، سلامتی و شادی خود را ایثار والدین سالخورده‌شان می‌کنند.

    دیدگاه‌های اصول مدیرت استرس پرستار سالمند

    از دید کسانی همچون Larry Meigs که چندین دهه در صنعت تربیت و عرضه‌ی پرستار سالمندان مشغول بوده است، جهان باید مشارکت اعضای خانواده‌ای که وظایف یک پرستار سالمند را برای افراد سالمند خانواده‌شان انجام می‌دهند بشناسد و ارج بنهد، چرا که آن‌ها قهرمانان واقعی‌اند. او معتقد است یکی از شیوه‌هایی که می‌توانیم به این نوع از پرستار سالمندان کمک کنیم، ارائه‌ی ابزارها و زمانی است که آن‌ها برای اینکه به زندگی خودشان هم برسند لازم دارند.

    درواقع، این اعضای خانواده که به صورت موقت یا طولانی وظایف یک پرستار سالمند را انجام می‌دهند باید بتوانند همزمان زندگی خودشان را هم به پیش ببرند. به عنوان نکته دوم، پرستار سالمند علاوه بر اینکه باید استرس خود را مدیریت کند، باید بتواند به لذت‌ها و زندگی خود نیز توجه نشان دهد تا بتواند به خوبی به فرد تحت مراقبتش توجه نشان دهد.

    دیدگاه‌های اصول مدیرت استرس پرستار سالمند
    کنترل استرس پرستار با ارائه‌ی ابزارها و زمان برای اینکه به زندگی خودشان برسند کمک زیادی می‌کند.

    تعداد اعضای خانواده‌ای که خدمات پرستار سالمند را برای یک یا چندتن از سالمندان خانواده‌شان ایفا می‌کنند رشد قابل توجهی داشته است. برای نمونه، بیش از 65 میلیون آمریکایی اَشکال متفاوتی از وظایف یک پرستار سالمند را برای اعضای خانواده‌شان ایفا می‌کنند.

    این تعداد تقریباً شامل 30 درصد از کل جمعیت آمریکا می‌شود. برای بسیاری از آن‌ها، ایفای وظایف پرستار سالمند یک مسولیت نیمه وقت یا برای برخی دیگر تمام وقت است. میانگین زمانی که این اعضای خانواده به عنوان پرستار سالمند می‌گذرانند چیزی در حدود 20 ساعت در هفته است. هرچند بسیاری از آن‌ها زمان بیشتری را هم صرف می‌کنند.

    پیشنهاد مقاله : ویژگی های خوب پرستار سالمند که می تواند در نگهداری سالمند موثر باشد

    ویژگی های اصول مدیریت استرس و اضطراب پرستار

    این امر، به ویژه هنگامی  … مشکل و اضطراب‌آمیز می‌شود که بدانیم بسیاری از کسانی که وظایف یک پرستار سالمند را برای اعضای خانواده‌شان ایفا می‌کنند، مشغله‌های خودشان را هم دارند. مشغله‌هایی همچون شغل‌شان، وقتی که باید برای خانوده خودشان بگذارند و تعهدات اجتماعی دیگری که دارند.

    این عوامل باعث شده تا کسانی که در صنعت عرضه‌ی خدمات پرستار سالمند مشغول‌اند آن را «فرسودگی مراقبان» نام دهند. مراقبان شامل طیف گسترده‌ای از پرستار سالمند است. از پرستار سالمند حرفه‌ای آموزش دیده تا پرستار سالمندی که یکی از اعضای خانواده است آموزش‌های تخصصی که لازمه‌ی یک پرستار سالمند حرفه‌ای است را نگذرانده است.

    با این حال، تمرکز ما در این‌جا پرستار سالمند نوع دوم است و اصولی که برای مدیریت استرس پیشنهاد می‌دهیم برای پرستار سالمند خانگی است. هرچند برای پرستار سالمند حرفه‌ای نیز می‌تواند مفید باشد. برای کمک به اجتناب از این فرسودگی، استراتژی‌های مفیدی وجود دارند که به این افراد کمک می‌کنند تا استرس و فشاری که به عنوان یک پرستار سالمند تحمل می‌کنند را مدیریت کنند. اگر شما هم پرستار یکی از اعضای سالخورده خانواده‌تان هستید، بایستی که نکات زیر را برای مدیریت سطوح استرس و انرژی‌تان در نظر بگیرید. برخی از نکاتی که ممکن است برای شما مفید باشند عبارت‌اند از:

    فعال در هنگام سازماندهی و مراقبت

    یکی از موثرترین شیوه‌های اجتناب از استرس این است که به عنوان پرستار سالمند انجام وظایف مرتبط را با سازماندهی بیشتر همراه کنید. به این معنی که کارها را ساختاریافته‌تر و از روی برنامه‌ی مشخص انجام دهید. ابزارهای ساده‌ای همچون تقویم و لیست وظایف می‌توانند به شما کمک کنند تا کارها را به موقع انجام دهید و از موقعیت‌های استرس‌زای دقیقه نودی اجتناب کنید.

    فعال در هنگام سازماندهی و مراقبت
    ورزش سبک را به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید و سعی کنید کمتر فکر کنید.

    یک بدن سالم… اجتناب از خستگی و فرسودگی با نیازهای جسمانی خود پرستار سالمند آغاز می‌شود.وعده‌های غذایی را کامل میل کنید، از غذاهای ناسالم و الکل اجتناب کنید، از مصرف دارو برای تسکین استرس و کاهش فشار دوری کنید.

    ورزش سبک را به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید و برنامه خواب مناسبی داشته باشید.به عبارت بهتر، یک پرستار سالمند باید بتواند در وهله‌ی اول نیازهای خودش را برآورده کند….و یک ذهن سالم. آن دسته از اعضای خانواده که وظایف یک پرستار سالمند را ایفا می‌کند ریسک بیشتری برای افسردگی دارند.

     

    اگر فکر می‌کنید که ممکن است از افسردگی رنج ببرید، مهم است که برای مراقبت از خودتان با یک پرستار سالمند حرفه‌ای از موسسه های سفیر آرامش یا روان‌شناس صحبت کنید.به صورت منظم تمرین آرامش کنید. بسیاری از افراد تکنیک‌های آرامشی همچون مدیتیشن،

    تنفس عمیق یا حتی نیایش را بی‌اثر می‌دانند.اما مطالعات یکی پس از دیگری نشان داده‌اند که وقتی این تکنیک‌ها به مدیریت استرس بیانجامند، جهان خوبی برای ما به وجود می‌آورند. در صورت نیاز درخواست کمک کنید.

    در اغلب موارد، اعضای خانواده‌ای که به ارائه‌ی خدمات پرستار سالمند مشغول‌اند از قبول اینکه آن‌ها زیر بار مسئولیت این کار خسته و فرسوده شده‌اند طفره می‌روند. شما نباید از درخواست کمک، چه از دیگر اعضای خانواده و چه از یک پرستار سالمند حرفه‌ای، شرمگین باشید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان