درخواست پرستار | مشاوره رایگان

علت ریزش مو در سالمندان

علت ریزش مو در سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مقدمه: آیا میدانید علت ریزش مو در سالمندان چیست؟ یکی از مشکلات رایجی که اکثر افراد جامعه آن را تجربه می ‌کنند، ریزش مو می باشد که به دلایل گوناگونی افراد دچار ریزش مو خواهد شد. ریزش مو در سالمندان یکی از عارضه های شایع در این دوران است، که می‌تواند به عواملی مانند مواد هورمونی، کم خونی، عوامل محیطی، ارثی بودن، نوع تغذیه و اختلالات مربوط به تروئید بستگی داشته باشد، ریزش مو در سالمندان امکان دارد عوارضی مانند افسردگی و از دست دادن روحیه را به همراه داشته باشد،

    زیرا همانطور که مستحضر هستید این افراد دارای روحیه حساسی هستند، به همین علت توجه به ظاهر و آراستگی آنها اهمیت بسزایی دارد، بنابراین خانواده هایی که به تنهایی توانایی مراقبت از سالمندان خود و جلوگیری از ریزش موی آنان را ندارند، می توانند به دو روش حضوری و غیر حضوری به بزرگ‌ترین مرکز پرستاری مراجعه کرده و پرستار سالمند را استخدام کنند، تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتر درباره ریزش مو در سالمندان را به دست بیاورید.

    علت ریزش مو در سالمندان

    یکی از دلایل اصلی ریزش مو در دوران سالمندی کاهش اسید فولیک خون است، زیرا اسید فولیک رابطه تنگاتنگی با ریزش مو دارد، هنگامی که بر اثر افزایش سن مواد مغذی مثل ویتامین کم شود، دلیل اصلی برای ریزش مو خواهد بود. بنابراین به سالمندان توصیه می گردد جهت جلوگیری از ریزش مو، مواد مغذی مانند اسید فولیک را در رژیم غذایی خود قرار دهند و از سبزیجات تازه و میوه ها مصرف کنند.

    همان طور که می دانید به مرور زمان و با افزایش سن برخی از هورمون های بدن دچار تغییر می ‌شوند، که عوارضی برای سالمندان در پی دارد. زنان سالمند پس از سپری کردن دوران یائسگی هورمون های زنانه در بدن آنها کمتر ترشح شده اما این هورمون ها در بدن مردان افزایش می ‌یابد که تغییر هورمون می تواند یکی از دلایل ریزش مو در زنان سالمند محسوب شود.

    روش های اصولی استحمام سالمندان
    مختل شدن عملکرد تیروئید نیز بر ریزش مو در سالمندان تاثیر گذار است.

    متخصصان مجموعه پرستاری سفیر آرامش توصیه می کنند، برای یافتن دلیل ریزش مو در سالمندان قبل از مراجعه به پزشک و شروع درمان های شیمیایی سبک تغذیه خود را تغییر دهند، سالمندانی که دارای موهای چرب هستند، باید مصرف مواد غذایی مانند شیرینی جات، گوشت قرمز و کره را محدود کنند زیرا مصرف اینگونه مواد موجب افزایش چربی مو میشود.

    یکی دیگر از علت ریزش مو در سالمندان می تواند کاهش اسید آمینه موجود در بدن باشد، بنابراین برای جلوگیری از کمبود اسید آمینه در بدن باید مواد مغذی مانند شیر و تخم مرغ مصرف شود.

    اختلال در کارکرد تیروئید

    مختل شدن عملکرد تیروئید نیز بر ریزش مو در سالمندان تاثیر گذار است، در طی کم کاری تیروئید، رشد موها، پوست و ناخن را تحت تاثیر قرار می گیرند، بنابراین سالمندان می توانند با مراجعه به پزشک و مصرف داروهای تجویزی هورمون های تیروئید را به سطح نرمال بازگردانده و در پی آن از ریزش موهای خود جلوگیری کنند.

    بیماری لوپوس جز بیماری های خود ایمن محسوب می‌شود، اما منظور از بیماریهای خود ایمنی چیست؟ به علت یکسری از بیماری ها، سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم حمله ور میشود که خود ایمنی نام دارد، این بیماری موجب سردردهای زیاد، خستگی مفرط، ریزش مو در سالمندان و درد مفاصل میشود، که امکان دارد خفیف یا خیلی شدید به نظر بیاید، لازم به ذکر است که در صورت همراه بودن ریزش مو با سایر علائم باید به پزشک متخصص مراجعه شده تا زمان درمان بیماری، ریزش موی سالمند نیز قطع شود.

    پیشنهاد مقاله: همه چیز در مورد غذا دادن به سالمندان و نکات مهم درباره آن

    در صورت ایجاد التهاب در پوست سر سالمند، رشد مو با کاهش مواجه شده و در پی آن ریزش مو رخ می دهد، برای جلوگیری از ریزش مو باید مصرف شامپو های درمانی را آغاز کرد.

    استفاده بیش از حد از مواد آرایشی

    در صورت استفاده بیش از اندازه از شامپو و مواد رنگی به ریشه مو آسیب وارد شده، که سبب ریزش مو خواهد شد. استفاده بیش از اندازه از محصولات آرایشی سبب شکستگی و ریزش مو در سالمندان می شود، زیرا این محصولات به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی، پیاز مورا تحت تاثیر قرار می دهند.

    همانطور که میدانید اکثر سالمندان به دلیل ابتلا به بیماری های خاص ، مجبور به استفاده از داروهای زیادی هستند، برخی از داروهای ضد افسردگی و ضد التهاب دارای عوارض خاصی هستند، که یکی از علت ریزش مو در سالمندان است.سفیر آرامش با به کارگیری نیروی کار مجرب و کاربلد آماده خدمت رسانی به تمام مردم می باشد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان