درخواست پرستار | مشاوره رایگان

قیمت پرستار سالمند در منزل چگونه محاسبه می شود؟

قیمت پرستار سالمند در منزل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    همانطور که می‌دانید، با گذشت زمان و ورود به دوران سالمندی، ممکن است دچار کم‌توانی و بیماری‌هایی شویم. به همین دلیل، برای ادامه زندگی در منزل، نیاز به مراقبت و نگهداری داریم. اکثر خانواده‌ها قصد دارند پرستاری را استخدام کنند تا به سالمندان در انجام امور شخصی، درمانی و بهداشتی کمک کند. اما قبل از استخدام پرستار سالمند، برخی سوالات مطرح می‌شود، از جمله اینکه چگونه قیمت پرستار سالمند در منزل محاسبه می‌شود.
    هزینه‌های مراقبت بهداشتی روز به روز در حال افزایش است. با اطلاع از هزینه نگهداری سالمند در خانه و عوامل تاثیرگذار در آن، می‌توانید با برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مناسب، پرستار سالمند را استخدام کنید. در ادامه، با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

    قیمت پرستار سالمند در منزل چگونه محاسبه می شود؟

    سالمندان یکی از حساس‌ترین اعضای خانواده هستند که با گذشت زمان، توانایی خود را برای انجام برخی از امورات کاهش می‌دهند و به مراقبت بیشتری نیاز پیدا می‌کنند. پرستار سالمند، فردی آموزش‌دیده است که در زمینه نگهداری سالمند، آموزش‌های لازم را فرا گرفته است.

    قیمت پرستار سالمند در منزل، به طور معمول، با توجه به شرایط جسمی سالمند، محیط ارائه خدمت و نیاز مراقبتی او، متغیر است. برای تعیین قیمت نگهداری از سالمند در منزل، باید شرایط زیر را در نظر داشت:

    • بیماری‌های فرد مسن
    • ناتوانی‌های حرکتی
    • مشارکت در امور منزل
    • ساعات کاری پرستار سالمند در منزل
    • افراد حاضر در منزل
    • فاصله جغرافیایی
    • تجربه و مهارت پرستار
    • نیازهای مراقبتی

    تمامی موارد ذکر شده در بالا می‌توانند در هزینه پرستاری سالمند تاثیرگذار باشند.

    بیماری های سالمند

    قیمت نگهداری از سالمند در خانه و قیمت پرستار سالمند در منزل برای فردی که دچار یک بیماری خاص است تا سالمندی که فقط نیازمند یک همدم و هم صحبت است، به طور کاملاً متفاوت است. زیرا انتخاب پرستار سالمند در منزل نیازمند یک سری مهارت های پزشکی و درمانی است، مانند اندازه گیری فشار خون، قند خون، تعویض پانسمان، انجام تزریقات، نظارت بر مصرف دارو و تغذیه مناسب، ضرورت دارد.

    مشکلات حرکتی

    مشکلات حرکتی  یا اختلالات حرکتی، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پرستار سالمند در منزل است. اگر شخص سالمند به علت سکته، ناتوانی جسمی، یا دلایل دیگر توانایی حرکت نداشته باشد، اگر پرستار به او در استحمام، هدایت بر روی ویلچر، همراهی در زمان راه رفتن با واکر، جلوگیری از زخم بستر، جابجایی روی تخت و غیره، کمک کند هزینه بیشتری در مقایسه با شخص سالمندی که به تنهایی قادر به انجام امور شخصی خود است دریافت خواهد کرد.میزان مشکلات می تواند در قیمت پرستار سالمند در منزل تاثیر گذار باشد.

    هزینه مراقبت در منزل از سالمندان با مشکلات حرکتی
    اختلالات حرکتی، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پرستار سالمند در منزل است.

    امور منزل

    انجام امور منزل بر قیمت سالمند تاثیر زیادی خواهد گذاشت. هر چقدر وظایف خانه داری گسترده تر باشد، پرستار سالمند هزینه بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. انجام امور خانه مانند خرید مواد غذایی  نظافت منزل، پخت و پز، پذیرایی از مهمانان، گردگیری و خانه تکانی دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت نگهداری از سالمند در منزل است.

    مدت زمان حضور پرستار

    مدت زمان حضور پرستار در منزل به طور مستقیم بر هزینه نگهداری از سالمند تاثیر خواهد گذاشت. بعضی از سالمندان به علت شرایط جسمانی و سلامتی خاص امکان دارد.ساعات طولانی، و به طور شبانه روز به پرستار نیاز داشته باشند، اما برخی از آنان فقط چند ساعت از شبانه‌ روز نیازمند مراقبت های پرستاری خواهند بود، در چنین شرایطی هزینه نگهداری از سالمند در منزل متفاوت خواهد بود.

    تعداد افراد حاضر در منزل

    اگر در منزل افرادی دیگری به غیر از سالمند حضور دارند. و پرستار در ازای  خدماتی مانند خرید، لباس شستن، نظافت و… که  به آن ها ارائه دهد، از هر فرد هزینه ای بیشتری دریافت خواهد کرد.

    موقعیت جغرافیایی درخواست کننده و پرستار

    یکی دیگر از عواملی که بر هزینه نگهداری از سالمند و قیمت پرستار سالمند در منزل تاثیر خواهد گذاشت، آدرس و موقعیت محلی سالمند است. چون اگر موقعیت محلی سالمند، با مرکز خدمات پرستاری، مسافت طولانی داشته باشد. هزینه رفت و آمد پرستار افزایش خواهد یافت. و در نتیجه هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد.

    بیشتر بخوانید: نکات مهم هنگام استخدام پرستار سالمند

    تجربه و مهارت پرستار

    هرچه تجربه و مهارت پرستار بیشتر باشد، قیمت بیشتری دریافت می‌شود. پرستاران با تجربه و مهارت بالا ممکن است بیشترین قدرت تشخیصی و درمانی را داشته باشند و بنابراین هزینه بیشتری دارند.

    نیاز های مراقبتی

    اگر سالمند نیاز به مراقبت ویژه تری دارد، مانند داشتن بیماری خاص یا نیاز به تمرینات فیزیکی خاص، هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

    8 تا از خدمات اصلی پرستاران سالمند در منزل که باید بدانید

    خدمات پرستاری در منزل، به افراد سالمند این امکان را می‌دهند که در محیط آشنا و راحت منزل شخصی خود بمانند. مراقبت و نگهداری از افراد مسن در خانه به آن‌ها کمک می‌کند تا به زندگی مستقل در خانه خود ادامه دهند. در زیر به برخی از انواع خدمات پرستاران سالمند در منزل اشاره می‌کنیم:

    1. مراقبت پزشکی: پرستاران می‌توانند در ارائه مراقبت‌های پزشکی مانند تزریق دارو، تعویض بندهای جراحی، اندازه‌گیری فشار خون و گلوکز خون، و تخصصی‌ترین مراقبت‌ها کمک کنند.
    2. مراقبت های بهداشتی: مراقبت و رسیدگی‌های بهداشتی شامل کمک در مراقبت از بهداشت شخصی می‌شود، از جمله حمام دادن، تعویض لباس، تمیز کردن تخت و مراقبت از پوست و مو.
    3. تغذیه مناسب: پرستاران می‌توانند رژیم غذایی سالمی برای سالمندان تهیه کرده و آنها را در مصرف غذاهای مناسب و به موقع راهنمایی کنند.
    4. فعالیت‌های تناسب اندام و تمرینات فیزیکی: تمرینات منظم و ملایم می‌توانند به سالمندان در حفظ قدرت بدنی و انعطاف پذیری کمک کنند.
    5. حمایت روانی: پرستار مراقبت سالمند با ایجاد ارتباط دوستانه و فراهم کردن محیطی آرام و به دور از تنش، به سالمندان کمک می‌کند تا از نظر روحی و اجتماعی وضعیت بهتری داشته باشند.
    6. مدیریت خدمات خانگی: پرستار سالمند می‌تواند در انجام کارهای خانه مانند خرید مواد غذایی، پخت و پز، و مدیریت داروها به سالمندان کمک کند.
    7. حمل و نقل: در صورت نیاز، پرستاران می‌توانند در حمل و نقل سالمندان به مراکز درمانی یا مشاوره شرکت کنند.
    8. توجه به امور خانوادگی: پرستاران سالمند می‌توانند به خانواده‌های سالمندان نیز در مسائل مربوط به مراقبت از عزیزانشان کمک کنند.

    این خدمات به سالمندان این امکان را می‌دهند که به طور مستقل و با کیفیت در منزل خود زندگی کنند و از لحاظ جسمی و روحی حالت بهتری داشته باشند. همچنین، این خدمات به خانواده‌ها نیز امکان مراقبت از سالمندان را با اطمینان از سلامتی روحی و جسمی آن‌ها می‌دهد.

    همان گونه که در مطالب بالا خواندید، سالمندان به مرور زمان به مراقبت بیشتری نیاز خواهند داشت. که برخی از خانواده ها برای نگه داری اقدام به استخدام پرستار سالمند در منزل خواهند کرد، یکی از مهم ترین مسائل برای خانواده ها قیمت پرستار سالمند در منزل است. که در مطالب بالا عوامل تاثیر گذار بر آن به طور کامل شرح داده شده است، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. جهت استخدام پرستار سالمند و اطلاع از قیمت دقیق هزینه نگهداری سالمند در منزل با کارشناسان شرکت پرستاری سفیر آرامش تماس بگیرید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    5 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان