درخواست پرستار | مشاوره رایگان

شایع ترین علت تاری دید ناگهانی و روش های درمان

شایع ترین علت تاری دید ناگهانی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    شایع ترین علت تاری دید ناگهانی و روش های درمان آن موضوع این مقاله است که ما در ادامه مطالب سعی داریم اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. این بیماری بسیار شایع بوده و مشکل به وجود آمده در هر یک از اجزای چشم مثل عصب بینایی شبکه قرنیه سبب تاری دید ناگهانی خواهد شد.

    لازم به ذکر است که تاری دید ناگهانی به علت آسیب خواهد بود، بعضی از علت های تاری دید ناگهانی موارد اضطراری پزشکی می باشند، که باید هرچه سریع‌ تر درمان شوند .تا مانع از آسیب دائمی و کاهش بینایی چشم شود.

    یکی از حساس ترین اعضای بدن چشم است که در صورت دارا بودن مشکل بینایی افراد به خطر خواهد افتاد و حتی امکان دارد این مشکل به طور دائمی ادامه دار باشد. به همین دلیل در صورت بروز هر نوع مشکل که سلامت بینایی فرد را به خطر می اندازد، باید به پزشک متخصص چشم مراجعه شود تا درمان های لازم را انجام دهد.

    برخی از شایع ترین علت تاری دید ناگهانی

    دلایل زیادی برای تاری دید ناگهانی وجود دارد که باید هرچه سریع تر درمان شود. در ادامه مطالب شایع‌ ترین دلایل تاری دید ناگهانی ذکر شده است:

    سکته مغزی

    در صورت سکته مغزی امکان دارد قسمتی از مغز که بینایی را کنترل می کند آسیب ببیند.و همین موضع باعث شایع ترین علت تاری دید ناگهانی شود. و باعث تاری یا از دست دادن بینایی هر دو چشم شود. لازم به ذکر است که سکته مغزی در چشم سبب تاری یا از بین رفتن بینایی در یک چشم خواهد شد.

    سردرد در خواب سالمندان چه علائمی دارد؟
    در صورت سکته مغزی امکان دارد قسمتی از مغز که بینایی را کنترل می کند آسیب ببیند.

    تخریب ماکولا مرطوب

    ماکولا نام مرکز شبکیه چشم است، که امکان دارد عروق به طور غیر طبیعی رشد کنند.و خون و سایر مایعات در ماکولا  نشت کنند .به این شرایط تخریب ماکولا مرطوب می گویند. این وضعیت سبب کم شدن بینایی و تیرگی در بخش مرکزی میدان بینایی فرد خواهد شد. لازم به ذکر است که ماکولا مرطوب به صورت ناگهانی آغاز و به سرعت پیشرفت خواهد کرد.

    خستگی چشم

    امکان دارد بعد از دیدن و تمرکز طولانی روی یک چیزی خستگی چشم به وجود بیاید.هنگامی که خستگی چشم به علت تمرکز روی دستگاه الکترونیکی مثل تلفن و رایانه باشد. خستگی چشم دیجیتال گفته می‌شود. سایر دلایل خستگی چشم رانندگی در شب و هوای نامناسب و خواندن می باشد.

    سایش قرنیه

    همان گونه که مستحضر هستید پوشش شفاف جلوی چشم شما قرنیه نام دارد، که هنگامی که دچار خراشیدگی یا آسیب شود امکان دارد سایش قرنیه به وجود بیاید که علاوه بر تاری دید امکان دارد فرد مبتلا احساس کند چیزی در چشم او وجود دارد.

    قند خون بالا

    اگر سطح قند خون بخصوص در افرار سالمند بسیار بالا باشد  سبب تورم عدسی چشم می گردد که در نهایت تاری دید به وجود می آید. د راین هنگام پرستار سالمند باید با روش های درمان تاری دید در سالمندان باید آشنایی کامل داشته باشد و به درمان آن اقدام نماید.

    هایفما

    از دیگر دلایل و شایع ترین علت تاری دید ناگهانی و اصلی ترین علت هایفما خونریزی می باشد. که بعد از آسیب رسیدن به چشم به وجود می ‌آید و اگر فشار داخل چشم افزایش یابد ممکن است دردناک باشد.

    کراتیت

    هنگامی که قرنیه ملتهب شود به آن کراتیت می گویند، که به طور معمول به علت عفونت به وجود می آید.

    میگرن همراه با هاله ای

    اکثر حملات میگرن با هاله ایی همراه می‌ شوند که امکان دارد سبب تاری دید افراد شود. همچنین امکان دارد فردی که تاری دید دارد خطوط موج دار را تجربه کند و سایر اختلالات حسی نیز داشته باشد. همچنین در بعضی از مواقع فرد هاله ای بدون سردرد دارد.

    روش های خانگی درمان سینوزیت
    برای درمان تاری دید از ابتدا باید علت ایجاد کننده آن را شناسایی کرد.

    نوریت بینایی

    همان طور که مستحضر هستید شایع ترین علت تاری دید ناگهانی مشکلاتی مانند نوریت بینایی را به وجود می آورندکه باید در مورد شایع ترین علت تاری دید ناگهانی اطلاعاتی به دست آوردید. عصب بینایی مغز و چشم انسان را به هم اتصال می دهد، و اگر عصب بینایی ملتهب شود، نوریت بینایی به وجود می آید.

    پیشنهاد مقاله: 8  نشانه شایع کمبود ویتامین ها در بدن

    درمان شایع ترین علت تاری دید ناگهانی

    برای درمان تاری دید از ابتدا باید علت ایجاد کننده آن را شناسایی کرد. در مواردی که تاری دید به علت پیری، ضعف چشم، اختلال در چشم می باشد پزشک با استفاده از عینک، لنز و جراحی درمان را شروع می‌ کند. اما تاری دید که علت آن قند خون یا گلوکوم است، باید بیماری مربوطه را درمان کرد تا به وسیله آن تاری دید کنترل شود که در این زمینه میتوانید از یک پرستار در منزل کمک بگیرید.

    در واقع تاری دید یک عارضه جدی محسوب نمی شود . اما شایع ترین علت تاری دید ناگهانی و درمان آن در کودکان و سالمندان اهمیت بیشتری دارد.و امکان دارد خود به خود درمان شود، اما در برخی از موارد خبر دهنده وضعیت های خطرناکی مانند سکته مغزی و آسیب به چشم است که در صورت تکرر باید برای درمان زودهنگام به پزشک متخصص چشم مراجعه شود.

    سوالات متداول

    آیا سکته مغزی از علت های تاری دید ناگهانی می‌باشد؟

    سکته مغزی باعث می‌شود قسمتی از مغز که بینایی را کنترل می‌کند آسیب ببیند و به همین دلیل سکته مغزی شایع ترین علت تاری دید ناگهانی می‌باشد که باعث تاری یا از دست دادن بینایی می‌شود.

    اگر سطح قند خون در بدن بالا باشد باعث تاری دید ناگهانی می‌شود؟

    اگر سطح قند خون مخصوصا در سالمندان بالا باشد باعث تورم عدسی چشم می‌شود که در نهایت تاری دید به وجود می‌آید.

    درمان تاری دید ناگهانی به چه شکل می‌باشد؟

    ابتدا باید علت ایجاد کننده آن را شناسایی کرد. در صورتی که تاری دید به علت پیری و ضعف چشم باشد، پزشک با استفاده از لنز، عینک و جراحی درمان را شروع می‌کند اما اگر تاری دید به علت قند خون یا گلوکوم باشد، باید بیماری مربوطه را درمان کرد تا بتوان تاری دید را کنترل کرد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان