درخواست پرستار | مشاوره رایگان

 آفت دهان در کودکان و روش های درمان آن

 تشخیص و درمان آفت دهان در کودکان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا میدانید آفت دهان در کودکان و روش های درمان آن چیست؟ آیا تا کنون کودک شما به آفت دهان مبتلا شده است؟ یکی از بیماری های شایع در بین کودکان آفت دهان است، که موجب آزار و اذیت کودکان خواهد شد، این زخم های دردناک بهطور معمول، پشت گونه، در قسمت های داخلی لب یا در زبان به وجود می ‌آید، خانواده ها می توانند برای نگهداری از کودکان خود از خدمات پرستار کودک در منزل استفاده کنند.

    مرکز  پرستاری سفیر آرامش با دارا بودن سابقه چندین ساله در زمینه خدمت رسانی به مردم آماده اعزام پرستار کودک و پرستار در منزل  به منازل همه مردم می باشد، شما می توانید برای بهره مندی از خدمات این مجموعه به صورت حضوری و غیر حضوری مراجعه کنید، در ادامه مطالب اطلاعات بیشتری در مورد آفت دهان در کودکان و روش های درمان آن بیان شده است، شما می‌توانید تا انتهای مطالب ما را همراه می کنید تا در این باره اطلاعات بیشتری به دست بیاورید

    علائم  آفت دهان در کودکان

    نحوه درمان و علائم آفت در کودکان چیست؟
    ضعف در سیستم بدنی کودک و آلرژی و حساسیت از علائم آفت دهان در کودکان است.

    به زخم های دردناک، سطحی و قرمز رنگ که در دهان کودک به وجود می ‌آید آفت دهان کودکان گفته می‌شود، اگر این زخم ها در قسمت بیرون لب ها به وجود بیاید آفت دهان به حساب نمی آیند، یکی از چالش هایی که والدین نسبت به آن حساس هستند  آفت دهان در کودکان می باشد، زیرا کودکان پس از به وجود آمدن این بیماری بی حوصله می شوند و توانایی درست غذا خوردن را نخواهند داشت، در ادامه مطالب ویژگی های  آفت دهان در کودکان شده است:

    1.  آفت دهان در کودکان مرکز سفید با محوریت قرمز دارد.
    2. این زخم ها به طور معمول درون لب و پشت گونه ها به وجود می آیند.
    3. آفت دهان دردناک است و حتی بدون خوردن غذا نیز برای کودکان دردناک خواهد بود.
    4. به طور معمول اندازه ‌ای کمتر از ۶ میلی متر دارند.
    5. این زخم همراه با تب یا علامت بالینی نمی باشد.

    شایان ذکر است که آفت دهان یک بیماری مسری و واگیردار نیست و معمولا از کودکی به کودکی دیگر یا از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود.

    همچنین بخوانید: کمبود آهن کودکان ؛ والدین چه چیزهایی باید بدانند؟

    درمان  آفت دهان در کودکان چگونه است؟

    دوره  آفت دهان در کودکان به طور معمول یک یا دو هفته طول می کشد و در این بازه زمانی باید به درمان این بیماری پرداخته شود، لازم به ذکر است که اگر آفت دهان کودک توسط درمان های خانگی درمان نشود، با علائمی مانند راش پوستی و ورم غدد لنفاوی همراه خواهد شد، که باید کودک را سریعاً نزد پزشک متخصص کودکان ببرید.

    مراحل درمان آفت دهان در کودکان چیست
    با استفاده از سرکه و سیب آفت دهان کودکان برطرف می شود

    خانواده ‌ها می ‌توانند برای درمان  آفت دهان در کودکان، پرستار کودک در منزل را استخدام کنند، تا مراقبت های اصولی و مناسب را انجام دهد، در واقع پرستار کودک سبب می شود که کودک درد کمتری احساس کرده و آفت دوباره به وجود نیاید، سایر مراقبت ‌ها و درمان های خانگی آفت دهان کودک در ادامه مطالب بیان شده است:

    • سرکه سیب
    •  عسل
    •  ماست
    • کشک
    • برگ ریحان
    •  ترکیب عسل و زردچوبه
    •  آبرسانی
    •  قرقره آب نمک
    •  نارگیل و روغن نارگیل
    •  عصاره گیاه شیرین بیان
    •  روغن حیوانی
    •  آلوورا

    این مواد برای بهبود آفت دهان کودکان مناسب هستند و در روند بهبودی این بیماری تاثیرگذار می‌باشند.

    پرستار کودک و والدین باید به رژیم غذایی کودکان اهمیت زیادی بدهند، و تا جایی که امکان دارند غذای گرم برای کودکان مبتلا به  آفت دهان در کودکان تهیه نکنند، لازم به ذکر است که برخی از مواد مانند ادویه و فلفل سبب تحریک آفت دهان کودک می شود، به همین دلیل باید در زمان تهیه غذا استفاده نشود، با توجه به آسیب پذیر بودن دهان کودکان بهتر است از قرص های نرم برای کودکان استفاده شود، اگر این بیماری بعد از گذشت یک الی دو هفته درمان نشد، باید به پزشک متخصص اطفال مراجعه کرد.

    زیرا برخی از انواع این بیماری ها مانند  آفت دهان در کودکان  آلوده و عفونی بوده که نیاز به بررسی خواهند داشت، توجه داشته باشید که اگر قصد استخدام پرستار کودک را دارید باید افراد حرفه ‌ای را از مراکز معتبر انتخاب کنید، زیرا اگر در زمان مراقبت از کودک به موارد توصیه شده در رابطه با این بیماری اهمیت داده نشود، عوارض جدی برای کودک در پی خواهد داشت.

    مرکز پرستاری سفیر آرامش با به کارگیری نیروی با تجربه و کاربلد آماده خدمت رسانی به تمام اقشار جامعه می باشد، والدین می توانند با خیال راحت وظیفه نگهداری و مراقبت از کودکان مبتلا به آفت دهان را به پرستاران این مرکز بسپارند، به سایر امور روزانه خود رسیدگی کنند.

    سوالات متداول

     آفت دهان در کودکان چیست؟

    یکی از بیماری های شایع در بین کودکان آفت دهان است، که موجب آزار و اذیت کودکان خواهد شد، این زخم های دردناک بهطور معمول، پشت گونه، در قسمت های داخلی لب یا در زبان به وجود می ‌آید، خانواده ها برای نگهداری از کودکان خود از خدمات پرستار کودک در منزل استفاده کنند.

    آفت دهان در کودکان چه علائمی دارد؟

    ضعف در سیستم بدنی کودک و آلرژی و حساسیت به برخی غذاها و خوراکی‌ها مانند قهوه، شکلات و مرکبات از علائم آفت دهان در کودکان است.

    آفت دهان در کودکان چگونه در خانه درمان می شود؟

    با استفاده از سرکه سیب، عسل، ماست و کشک آفت دهان کودکان برطرف می شود.

    چطور آفت دهانی کودک را تشخیص دهیم؟

    آفت دهان کودک معمولاً با معاینات خانوادگی و بررسی علل ارثی تشخیص داده می‌شود البته شکل و نوع زخم‌های ناشی از آفت منحصر به نوع آفت و برای دکتر دهان و دندان قابل تشخیص است.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    3 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان