درخواست پرستار | مشاوره رایگان

۵ راه کار برای درمان خانگی زردی نوزاد

بهترن روش برای درمان خانگی زردی نوزاد چیست؟

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا با ۵ راهکار برای درمان خانگی زردی نوزاد آشنایی دارید؟ زردی به طور معمول در اکثر نوزادان در روز دوم الی پنجم پس از تولد دیده می شود، که دلیل اصلی آن ناسازگاری خونی مادر و جنین می باشد، که میتوان با انجام مراقبت های لازم در منزل و در صورت لزوم بستری شدن کودک چند روز در بیمارستان مشکل را برطرف کرد، برای مراقبت از نوزاد می توان پرستار کودک در منزل را استخدام کرد، تا مراقبت های مربوطه را انجام دهد، در ادامه مطالب ۵ راهکار درمان خانگی زردی نوزاد برای تان توضیح داده شده است.سفیر آرامش با به کارگیری نیروی کار مجرب و کاربلد آماده خدمت رسانی به تمام مردم می باشد.

    ۵ راهکار برای درمان خانگی زردی نوزاد

    یکی از مسائل شایع در بین نوزادان که پس از یک الی دو هفته بهبود میابد، زردی است که در خانه می توان به درمان پرداخت، ولی اگر سطح بیلی روبین خون بالا باشد، باید نوزاد در بیمارستان بستری شود، اگر میزان زردی نوزاد کم باشد می توان با استفاده از روش های درمان خانگی، زردی نوزاد را برطرف کرد، اما باید قبل از به کارگیری این روش ها حتماً با پزشک مشورت شود. در ادامه ۵ راهکار برای درمان خانگی زردی نوزاد بیان شده است:

    شیر دادن به نوزاد به طور مرتب

    شیر دادن به نوزاد به طور مرتب برای درمان زردی نوزادان
    شیر دادن به نوزاد به طور مرتب در درمان زردی نوزان موثر موثری است.

    در صورت مبتلا بودن نوزاد به زردی باید به طور مرتب به نوزاد شیر داده شود تا بیلی روبین به وسیله ادرار و مدفوع دفع شود، به طور معمول نوزادان مبتلا به زردی خواب بیشتری دارند، پس باید آن ها را بیدار کرد و مرتب به آن ها شیر داده شود.

    استفاده از پتوی مخصوص

    والدین می ‌توانند از پتو های مخصوص برای درمان زردی نوزاد خود استفاده کنند. پتو های کم هزینه و مناسب نوعی نور درمانی و متحرک هستند، که درجات زردی نوزاد را کاهش خواهد داد.

    پیشنهاد مقاله : مراقبت از نوزاد دارای زردی در منزل، علت، علائم و روش های مراقبتی

    قرار دادن نوزاد در نور آفتاب

    یکی از موثر ترین روش های درمان خانگی زردی نوزاد قرار دادن یک الی دو ساعت نوزاد در مقابل نور آفتاب است که باید قبل از ساعت ۸ صبح انجام شود، زیرا پرتو های آفتاب باعث کاهش بیلی روبین و دفع آن به وسیله مدفوع و ادرار می باشد.

    استفاده از عصاره عناب

    برای درمان زردی نوزاد می توان روزانه سه مرتبه یک میلی متر عصاره عناب استفاده کرد، که باید قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت شود.

    استفاده از شیر خشک

    روش های درمان خانگی زردی نوزاد چیست؟
    استفاده از شیر خشک در درمان زردی کودکان موثر است.

    همان طور که در مطالب قبلی نیز گفته شد کودکان مبتلا به زردی باید به طور مرتب شیر بنوشد، در صورت کم بودن شیر مادر می توان شیر خشک استفاده کرد.

    تغذیه مادر برای درمان زردی نوزاد

    اگر نوزاد به زردی مبتلا شود برای درمان خانگی زردی نوزاد می توان از شیر مادر استفاده می‌ کند، باید مادر از غذاهایی که طبع خنک دارد، استفاده کند، مانند عرق کاسنی و خاکشیر و همچنین مصرف تخم مرغ برای مادر ممنوع است.

    مادر باید از مصرف غذاهای گرم پرهیز کند و سعی کند مقدار زیادی مایعات و غذاهایی که طبع سرد دارند مصرف کند.

    تغذیه مادر برای درمان زردی نوزاد Newborn jaundice یک نقش بسیار مهم در بهبود و بهبودی سریع نوزاد دارد. زردی نوزاد معمولاً ناشی از افزایش بیش از حد بیلی‌روبین در خون نوزاد است که ممکن است برای نوزاد مضر باشد. مادران می‌توانند با تغذیه مناسب و شیر مادری با کیفیت، نوزاد را از اثرات مخرب زردی حفاظت کنند. شیر مادری حاوی آنزیم‌ها و عوامل محافظتی است که به افزایش تجزیه بیلی‌روبین کمک می‌کنند. همچنین، تغذیه مادر باعث افزایش مصرف نوزاد از شیر مادری می‌شود که باعث افزایش دفع بیلی‌روبین از بدن نوزاد می‌شود. بنابراین، مادران باید از تغذیه سالم و متنوع خود مراقبت کنند تا شیر مادری با کیفیت و موثر برای درمان زردی نوزاد تولید کنند. همچنین، مشاوره پزشکی در مورد میزان و نحوه تغذیه مادران و نوزادان با زردی نوزاد بسیار مهم است و باید تحت نظر پزشکان متخصص صورت گیرد.

    درمان زردی نوزاد چقدر طول می کشد؟

    اگر برای درمان خانگی زردی نوزاد از روش های خانگی استفاده می کنید، نمی ‌توان زمان دقیق درمان را مشخص کرد، زیرا میزان زردی در هر کودک متفاوت خواهد بود، در مواردی که زردی کودک خفیف است، طی سه روز درمان می شود اما کودکانی که زردی شدید تری دارند، امکان دارد درمان آن ها تا چند روز طولانی باشد، با استخدام پرستار کودک می توان از کودک خود، برای بهبود بیماری مراقبت های لازم را انجام داد و با خیال راحت به سایر امورات رسیدگی کرد.

    زمان مراجعه به پزشک

    در صورت ابتلای نوزاد به زردی نباید نسبت به آن بی توجه بود، از از روش درمان خانگی زردی نوزاد استفاده نکنید و زیرا اگر این بیماری درمان نشود عوارض خطرناکی برای کودک در پی خواهد داشت. یا اینکه  اگر پس از استفاده از درمان های خانگی در رنگ چهره نوزاد تغییر دیده نشد، باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه شود، در ادامه مطالب برخی از علائم که باید پس از مشاهده آن ها به پزشک مراجعه شود بیان شده است:

    • گریه های طولانی و بی دلیل نوزاد
    • تب بالای ۳۸ درجه بدن نوزاد
    • آشفتگی و ناخوشی نوزاد
    • رخوت و سستی غیرعادی نوزاد
    • گسترش زردی در بدن و به وجود آمدن زردی در کف پا ها
    • افزایش زردی صورت

    سوالات متداول

    ۵ راهکار برای درمان خانگی زردی نوزاد چیست؟

    شیر دادن به نوزاد به طور مرتب، استفاده از پتوی مخصوص، قرار دادن نوزاد در نور آفتاب، استفاده از عصاره عناب و استفاده از شیر خشک راهکارهای برای درمان خانگی زردی نوزاد است.

    اگر زردی نوزاد کم باشد می‌توان از درمان خانگی استفاده کرد؟

    اگر زردی نوزاد کم باشد می‌توان از روش خانگی برای درمان زردی نوزاد را برطرف کرد اما باید قبل از به کار گیری روش های خانگی از وزشک مشورت گرفت.

    روش های خانگی درمان زردی نوزاد چیست؟

    استفاده از پتوی مخصوص، استفاده از عصاره عناب، استفاده از شیر خشک، شیر دادن نوزاد به طور مرتب و قرار دادن نوزاد در نور آفتاب.

    درمان زردی نوزاد چقدر زمان می‌برد؟

    نمیتوان زمان دقیق را مشخص کرد و میزان زردی در هر نوزاد متفاوت است ولی اگر زردی خفیف باشد در ۳ روز درمان می‌شود.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان