درخواست پرستار | مشاوره رایگان

پرستار سالمند می تواند لبخند را بر روی لبان سالمند بد اخلاق بیاورد

هزینه آسایشگاه سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پرستار سالمند می تواند لبخند بر روی لبان سالمند بد اخلاق بیاورد ؟ فرد سالمند ممکن است بیماری روحی و جسمی رنج ببرد. بیماری آرتروز و درد مزمن سالمندان منجر برفتار خشمگینانه از سمت آن ها خواهد شد. نگهدار سالمند میتواند که مشکلات مربوط بحافظه منجربه ضعف رفتار سالمند میشود که ممکن است ترسناک باشد را برطرف کند.

    این قضیه برای فرد سالمند آسان نیست که بتواند نقش خود را تغییر دهد و بفردی دیگری همچون مراقب سالمند اجازه دهد که به جای او تصمیم بگیرد. این بسیار طبیعی است که پرستار سالمند میتواند بخواهد حال و هوای سالمند را تغییر دهد و سعی کند روحیه او رو بهتر کند. در بعضی مواقع پرستار موفق خواهد شد اما در بعضی مواقع نیز با شکست روبرو خواهد شد و به ندرت ممکن است پرستار سالمند به سالمند آسیب برساند در این جمله کلمه ی بندرت یک کلمه ی کلیدی محسوب می شود.

    قبل از اینکه پیشنهاد هایی را که پرستار سالمند باید مورد توجه قرار دهد برای اینکه بتواند لبخند را بر روی لبان سالمند بیاورد بیان کنیم باید گفت که پرستار سالمند باید به یاد داشته باشد که نسبت به رفتارهای سالمند باید حساس باشد و نشانه های اضطراب و ترس و درد را سریعا متوجه شود. در واقع مراقب سالمند باید تلاش کند که سالمند را واقعا خوشحال کند نه اینکه او را مجبور به تظاهر به خوشحال بودن بکند. مواردی که نگهدار سالمند میتواند انجام دهد تا سالمندان را خوشحال کند:

    پیشنهاد مقاله : پنج ویژگی پرستار سالمند و اهمیت انتخاب آن

    پرستار سالمند می تواند ; گوش دادن و یاد گرفتن

    ما در جامعه ای زنگ می کنیم مملو از جمعیت است با سنین مختلف درواقع افراد اجتماع به جای اینکه ارزش واقعی سالمند را متوجه شوند ضعف های آن ها را می بینند. مراقب سالمند باید آگاه باشد مواردی همچون تبلیغ های تلویزیونی و یا نگاه های مردم در خیابان ها به سالمندان میتواند برایشان بسیار آزاردهنده باشد. در واقع مراقب سالمند باید هشیار باشد که این قبیل رفتارها منجربه می شود که سالمند احساس نامرئی بودن در اجتماع را داشته باشد.

    غالبا در اینگونه مواقع کاری که نگهدار  سالمند می تواند انجام دهد تا لبخند را بر لبان سالمند بیاورد این است که به سالمند گوش فرا دهد. پرستار سالمند می تواند از سالمند خواهش کند در مورد دوران کودکیش در کنار خواهر و برادرهایش صحبت کند و در واقع نگهدار سالمند می تواند سالمند را به بیان داستان های مختلف تشویق کند. موضوعات دیگری که پرستار سالمند می تواند در مورد آن ها از سالمند سوال بپرسد این است که به عنوان مثال در سی سالگی چه کارهایی انجام می داده است و چه ماجراجویی هایی را داشته و یا نگهدار سالمند می تواند از آن ها بخواهد در مورد جنگ جهانی دوم و اتفاقاتی که برای او افتاده است صحبت کند. مراقب سالمند میتواند سخنان سالمند را ضبط کند و به عنوان یک خاطره از سالمند برای نسل های مختلف خانواده اش نگهداری کند.

    بقایای باقی مانده از خاطرات می تواند لبخند را بر روی لبان سالمند بیاورد

    پرستار سالمند باید به یاد داشته باشد که آلبوم عکس به تنهایی می تواند لبخند را بر لبان سالمند بیاورد حتی سالمندانی که با مشکلات شدید حافظه درگیر هستند. مراقب سالمند باید به این نکته توجه کند که برای افرادی که دچار بیماری شدید حافظه هستند باید عکس هایی را نشان دهد که بسیار قدیمی است. در واقع این فعالیتی است که میتواند برای نگهدار سالمند یک عقب گرد باشد زیرا اگر عکس مربوط به زمانی باشد که سالمند نتواند آن ها را به یاد بیاورد نتیجه اش ناامیدی برای فرد سالمند خواهد بود.

    از سالمند بخواهید که برقصد:

    پرستار سالمند می تواند آهنگی را انتخاب کند و روی سی دی آن را در اتاق روشن کند و سپس به سالمند بگوید که می خواهد برقصد سپس تلاش کند سالمند از روی صندلی بلند کند تا به همراه او برقصد. در واقع ترکیبی از فعالیت فیزیکی برای سالمند، موسیقی و لبخند نگهدار سالمند میتواند معجزه کند. البته نمی توان این را تایید کرد که در تمام موارد این راه حل جواب می دهد اما مراقب سالمند میتواند ایده ی اینکار را برای فعالیت هایی که برای سالمند خوشایند است پیاده سازی کند.

    پرستار سالمند می تواند ; بازی ، پازل و فعالیت های مشارکتی

    پرستار سالمند باید توجه داشته باشد که خستگی می تواند از عوامل بدخلقی سالمند باشد. زمانی که افراد زمان زیادی دارند برای فکر کردن در مورد دوستانی که از دست داده اند و یا فعالیت هایی که دیگر از انجام آن ها لذت نمی برند و یا درد های فیزیکی، منجربه می شود که از لحاظ روحی فرد دچار رکود شود. مراقب سالمند باید دقت داشته باشد که با بازی های ساده با سالمند او را ناراحت نکند. پرستار می تواند با خرید جدول برای سالمند تلاش کند او را به حل جدول تشویق کند البته می توان جدول هایی را خریداری کرد که آسان هستند.

    برخی از افراد خوشحال نیستند چون ناراضی هستند

    پرستار باید متوجه باشد که اگر سالمند بخواهد درمورد دوران جوانیش، صحبت کند که چه کسی بوده است، دیگر شما نمیتوانید گرایش او را تغییر دهید. برخی از افراد خوشحال ترین خواهند بود وقتی درمورد این موضوع صحبت کنند که امکان نداشت که دوست داشته باشند جای فرد دیگری باشند. نگهدار سالمند باید به آن ها اجازه دهد که در مورد این موضوع صحبت کنند و هیچگونه مشاجره ای نیز با آن ها نداشته باشد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان