درخواست پرستار | مشاوره رایگان

نحوه برخورد پرستار با بیمار بد اخلاق و غیرعادی

پرستار با بیمار بد اخلاق و غیرعادی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پرستار بیمار برای مراقبت از بیمارانش تلاش می‌کند. اما این بیمار است که دچار مشکل شده و علاوه بر آن باید تمام روند اداری و کاغذی بیمارستان را نیز طی کند. همه بیماران افراد معمولی و عادی نیستند. گاهی بعضی از بیماران می توانند مهربانی، صبوری و حتی صحبت کردن پرستار بیمار را به چالش بکشند. اگر مراقب نتواند به خوبی بیماران بد اخلاق و کم تحمل را مدیریت کند، صحبت کردن با خانواده بیمار در مورد مشکلات او و نیاز های درمانی و پزشکی بیمار مشکل خواهد شد.

    رفتار پرستاران با بیماران بد اخلاق

    برخورد پرستار با بیماران بد اخلاق یا غیر عادی می‌تواند یک چالش مهم در محیط درمانی باشد. در اینجا چند نکته برای رفتار پرستاران با این نوع بیماران آورده شده است:

    1. صبر و تحمل
    2. احترام
    3. گفتگو
    4. تفکر استراتژیک
    5. حفظ امنیت
    6. همکاری با تیم

    در ادامه به توضیح بیشتری از این نوشته می‌پردازیم.

    پیشنهاد مقاله: ۱۱ روش برای کنترل استرس در بیماران

    پرستاری از بیمار
    پرستاران باید توانایی داشته باشند تا حد امکان صبور و تحمل‌آمیز باشند.

    1) صبر و تحمل

    پرستاران باید توانایی داشته باشند تا حد امکان صبور و تحمل‌آمیز باشند. بیماران بد اخلاق ممکن است اغلب به دلایلی مثل درد، ناراحتی، نگرانی و… اینگونه رفتار کنند. به عنوان یک پرستار، شما باید توانایی داشته باشید تا علل این رفتار را درک کرده و با توجه به شرایط، به آنها پاسخ دهید.

    2) احترام

    اگرچه بیمار ممکن است بد اخلاق باشد، احترام به آنها همچنان بسیار مهم است. شما باید به عنوان یک پرستار به هر شخصی با احترام و حساسیت برخورد کنید.

    3) گفتگو:

    تلاش کنید که با بیمار به گفتگو بپردازید تا از او بیشتر بدانید و احتیاجاتش را درک کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا بهترین مراقبت را ارائه دهید.

    4) تفکر استراتژیک

    باید توانایی داشته باشید تا با توجه به وضعیت، استراتژی‌های مختلفی را امتحان کنید. ممکن است برای مدیریت رفتار بیمار از تکنیک‌هایی مانند تغییر موضوع، تهدیدات مخفی، یا تجنب بهره‌برداری کنید.

    5) حفظ امنیت

    در هر صورت، امنیت شما و دیگر بیماران همیشه باید در اولویت باشد. اگر بیمار بد اخلاق تهدید کننده شود، باید به مدیریت بالاتر از موضوع آگاه کنید.

    6) همکاری با تیم

    با همکاری با تیم درمانی، می‌توانید بهترین راه حل‌ها را برای مدیریت رفتار بیماران بد اخلاق پیدا کنید. همچنین، اطلاعات و تجربیات دیگران می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

    پرستار بیمار برای مراقبت از بیمارانش تلاش می‌کند. اما این بیمار است که دچار مشکل شده و علاوه بر آن باید تمام روند اداری و کاغذی بیمارستان را نیز طی کند. همه بیماران افراد معمولی و عادی نیستند. گاهی بعضی از بیماران می توانند مهربانی، صبوری و حتی صحبت کردن پرستار بیمار را به چالش بکشند.

    بیمار بد اخلاق و غیرعادی
    صبرو حوصله از لازمه ارتباط با افراد عصبی و غیر عادی است.

    اگر مراقب نتواند به خوبی بیماران بد اخلاق و کم تحمل را مدیریت کند، صحبت کردن با خانواده بیمار در مورد مشکلات او و نیاز های درمانی و پزشکی بیمار مشکل خواهد شد. نحوه برخورد پرستار بیمار با بیماران عصبانی، بد اخلاق و بی نزاکت، در ابتدا بسیار مشکل به نظر می‌رسد اما مراقب بیمار اولین فردی است که زیر سوال می رود. چرا که دیگر افراد ممکن است فکر کنند که این فرد حتی چگونه یک مراقب شده است.

    نحوه برخورد پرستار بیمار با بیماران عصبانی

    باید بداند که بیمار یا فردی که رفتارش همراه با عصبانیت است، ممکن است ترسیده و یا در مقابل موضوعی که در حال رخ دادن است، جبهه گرفته باشد. بهتر است که پرستار بیمار در این وضعیت یک قدم به عقب بردارد و فکر کند که چه اتفاقی در حال افتادن است. اگر بیمار ترسیده است، باید رفتاری کاملا متفاوت از زمانی که عصبانیت بیمار ناشی از موضوعات دیگر است، داشته باشد. باید به یاد داشته باشد که حتی عصبانیت ناشی از معطل ماندن بیمار نیز ممکن است نتیجه ترس از یک مشکل بزرگ باشد. صحبت کردن مراقب با او به منظور کشف احساسات و مشکل احتمالی و تلاش برای حل آن، بهترین کاری است که یک مراقب می تواند در این شرایط انجام دهد.

    جملات که شما باید بکار ببرید برای ارتباط برقرار کردن با بیماران

    باید در صحبت هایش از عباراتی مانند: “متوجه صحبت شما می شوم” یا “حق با شما است” و یا ” حق دارید که از این موضوع ناراحت باشید” استفاده کند. همچنین باید تلاش کند که راه حل های مختلفی را در حین صحبت به بیمار پیشنهاد بدهد. این کار باعث می‌شود که بیمار آرام آرام نسبت به پرستار بیمار اعتماد پیدا کند و مطمئن شود که در راستای حل مشکل او تلاش می کند. بعد از ارائه یک راه حل مناسب، بیمار یک آرامش نسبی را به دست خواهد آورد.

    سخن پایانی

    در این مقاله از مرکز سفیر آرامش درباره، پرستار بیمار که برای مراقبت از بیمارانش تلاش می‌کند. اما این بیمار است که دچار مشکل شده و علاوه بر آن باید تمام روند اداری و کاغذی بیمارستان را نیز طی کند. توضیح داده ایم.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    2 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان