درخواست پرستار | مشاوره رایگان

معرفی پرستاران موفق و معروف در جهان

دراب

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    بسیاری از مردم انتظار دارند یک پرستار را در مطب دکتر ببینند، اما آنها تعجب خواهند کرد که بدانند چه تعداد پرستار در خارج از آن مطب کار می کنند. در این مقاله از مرکز پرستاری سفیر آرامش به معرفی پرستار موفق و نگهداری عزیزانمان به واسطه پرستار در منزل می‌پردازیم پرستاران بهداشت عمومی در سراسر مکان برای ارتقای سلامت و ایمنی همه کار می‌کنند. آن‌ها در مدارس، زندان ها، جامعه کار می‌کنند.
    پرستاری ممکن است یکی از شناخته شده ترین مشاغل مراقبت های بهداشتی باشد، اما آیا می دانستید که بسیاری از پرستاران خارج از اورژانس بیمارستان کار می کنند؟ در واقع، برخی از پرستاران اورژانس، موقعیت‌های مرگ و زندگی و بحران‌های بهداشتی را تا صدها فوت در هوا در یک اتاق اورژانس که در واقع فضای داخلی است، مدیریت می‌کنند.
    برای درک بیشتر این مطلب مقاله معرفی شغل پرستاری و بررسی مشکلات آن را مطالعه کنید.

    موفق ترین پرستاران ایران پرستاران

    تعریف پرستار موفق ثابت است. یک پرستار موفق، پرستاری است که بهترین ویژگی های خود را به تیم مراقبت های بهداشتی می آورد و از آنها برای ارتقای نتایج مثبت بیمار و تقویت حرفه پرستاری استفاده می کند. پرستاران موفق در مورد مراقبت‌هایی که ارائه می‌کنند کوشا هستند و برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی که بیماران، تیم‌های مراقبت‌های بهداشتی و سازمانشان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تلاش می‌کنند.

    جامعه پرستاری همیشه و در همه‌ی اتفاق‌های ناگوار کنار مردم بوده‌اند و برای نجات جان دیگران از جان خودشان گذشته‌اند. پرستاران زیادی در حین انجام وظیفه دچار سانحه شده‌اند یا برای نجات جان دیگران جان خود را فدا کرده‌اند. اما وقتی می‌خواهیم موفق ترین پرستاران ایران را بشناسیم به یک نام می‌رسیم. هادی غروی که مردم پرستاران ایرانی را به نام این بزرگ مرد می‌شناسد. این پرستار خلاق و دلسوز یکی از افرادی بود که در روزهای سخت جنگ کنار رزمندگان ایرانی ماند تا دردهای آن‌ها را کاهش دهد. تا جایی که با شروع جنگ تحمیلی هادی غروی تصمیم گرفت که خانه‌ی شخصی خودش را تبدیل به یک بیمارستان ۳۰ تخت خوابی کند تا مجروحان جنگی را در آن‌جا مداوا کند.

    هادی غروی در سال ۲۰۰۱ به پاس ده‌ها سال تلاش دلسوزانه برای نجات جان انسان‌های مدال پرستار داوطلب نمونه‌ی جهان را از صلیب سرخ دریافت کرد. همچنین او نشان فلورانس نایتینگل را به خاطر ۴۰ سال خدمات بشر دوستانه به مردم کشورهای مختلف دریافت کرد. این گونه بود که همه‌ی مردم جهان این مرد را به خاطر از خود گذشتگی‌اش شناختند. امروزه وقتی به دنبال شناخت موفق ترین پرستاران ایرانی هستند ابتدا باید نام هادی غروی را بشناسند.

    اعزام پرستار بیمار در منزل
    تعریف پرستار موفق ثابت است.

    معروف‌ ترین پرستاران ایران

    همان‌ طور که در معرفی موفق ترین پرستاران ایرانی گفتیم، یکی از موفق ترین پرستاران ایرانی که در دنیا شناخته شده است هادی غروی است، اما پرستاران زیادی هستند که از جان و آسایش خودشان گذشته‌اند تا دیگران در آرامش و سلامتی باشند. یکی دیگر از این پرستاران که جزو پرستاران معروف ایران هستند، آقای رامین کهن است. این پرستار که دانش آموخته‌ی دوره‌ی اول کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌باشد نیز مدال فلورانس نایتینگل را دریافت کرده است. آقای رامین کهن با ۲۳ سال سابقه‌ی پرستاری و حضور در مناطق مختلف جهان مانند، اردگاه‌های جنگی کشورهای مختلف و مناطق زلزله زده‌ی مختلف در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت این مدال شده است‌. در بین پرستاران معروف ایران نام یک زن نیز به چشم می‌خورد. این زن که معروف ترین پرستار زن ایران نیز می‌باشد، خانم فاطمه توانایی است. فاطمه توانایی که به بلبل ایرانی فلورانس معروف اولین زن ایرانی می‌باشد که در سال ۱۳۱۰ وارد رشته‌ی پرستاری شد. او در سال ۱۳۱۴ در شهر رشت از رشته‌ی پرستاری فارغ التحصیل شد. این بانو بعد از فارق‌التحصیلی سال‌های زیادی از عمر خودش را در بیمارستان‌های مختلف صرف انجام وظیفه و نجات جان مردم کرده‌ است.

    لیست بهترین پرستاران جهان

    ما در این قسمت از مقاله‌ سفیر آرامش 5 پرستار موفق و معروف در جهان را خواهیم شناخت.

    • فلورانس نایتینگل
    • کلارا بارتون
    • ادیت کاول
    • کادوالتر بتسی
    • رزان النجار

    در ادامه این پرستاران را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

    1. فلورانس نایتینگل

    در لیست بهترین پرستاران جهان اول از همه باید نام یک پرستار بزرگ را بیاوریم. این پرستار که تحول عظیمی در پرستاری جهان ایجاد کرد فلورانس نایتینگل نام دارد. شاید پیش آمده باشد که در مورد نظریه پرستاری فلورانس نایتینگل چیزهایی شنیده باشید. فلورانس یک اصلاح‌گر اجتماعی بود با تاسیس مدرسه پرستاری در بیمارستان سنت توماس لندن، پرستاری نوین را بنیان نهاد. این پرستار دلسوز به خاطر از خود گذشتگی‌هایی که در جنگ کریمه انجام داد بسیار شناخته شد.

    2. کلارا بارتون

    کلارا یک شهروند آمریکایی بود که در ماساچوست آمریکا متولد شد. کلارا ۱۸ سال معلم بود و بعد از معلمی و تدریس چند سال به انجام امور دفتری مشغول شد. اما زمانی که در جنگ انفصال در آمریکا احساس کرد که باید به مجروحان کمک کند به صورت داوطلبانه مشغول پرستاری شد. کلارا بارتون بنیانگذار صلیب سرخ آمریکا می‌باشد.

    3. ادیت کاول

    ادیت کاول یک پرستار انگلیسی بود که در جنگ جهانی اول به سربازان زیادی خدمت کرد. ادیت به بی طرف بودن در رسیدگی به سربازان معروف بود و فرقی نمی‌کرد شخصی که نیاز به خدمات پرستاری او داشت کدام طرف جنگ باشد. در آخر نیز به خاطر کمک و نجات ۲۰۰ سرباز به اعدام محکوم شد. در آن زمان سازمان‌‌های زیادی تلاش کردند تا حکم اعدام ادیت کاول را بشکنند اما در نهایت این پرستار بزرگ توسط جوخه‌ی اعدام آلمان‌ها اعدام شد. امروزه از این پرستار فداکار به عنوان قدیس در کلیساهای مسیحیت یاد می‌شود.

    4. کادوالتر بتسی

    او یک پرستار اهل کشور ولز بود که در جنگ کریمه پا به پای فلورانس نایتینگل تلاش کرد تا جان مجروحان را حفظ کند. بتسی کادوالتر به خاطر تلاش‌های زیادی که در طول جنگ برای نجات جان مجروحان انجام داد شناخته می‌شود.

    5. رزان النجار

    پرستاران زیادی در طول تاریخ در‌حین انجام وظیفه به شهادت رسیده‌اند. اما یکی از مظلوم‌ترین آن‌ها رزان است. رزان النجار دختر ۲۱ ساله‌ی فلسطینی بود که در نزدیکی مرز اسرائیل زندگی می‌کرد. رزان در طول جنگ فلسطین و اسرائیل همواره برای نجات جان مجروحان تلاش می‌کرد. عاقبت در تاریخ اول ژوئن سال ۲۰۱۸ زمانی که با لباس پرستاری مشغول خدمت بود با تیر تک تیر انداز اسرائیلی به شهادت رسید.

    کلام پایانی

    شغل پرستاری یکی از مهم‌ترین و در عین حال سخت‌ترین شغل‌های دنیا است. بسیاری از پرستاران به این نکته اشاره می‌کنند که برای بودن در چنین شغلی باید علاوه بر کسب دانش، به آن عشق ورزید. در این مقاله از سایت سفیر آرامش با تعدادی از پرستاران موفق و معروف جهان آشنا شدیم. علاوه بر این موفق‌ترین پرستار ایرانی را به شما معرفی کردیم. امیدواریم با آشنایی با این افراد بیش از پیش در مورد شغل پرستاری و چالش‌های آن اطلاعات کسب کرده باشید.

    1 1 رای
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان