درخواست پرستار | مشاوره رایگان

علائم سرطان خون در کودکان و راه های درمان آن

علائم سرطان خون در کودکان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    علائم سرطان خون در کودکان و راههای درمان آن موضوع اصلی این مقاله است که ما در ادامه مطالب سعی داریم، تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم. علاوه بر کودکان امکان دارد نوجوانان نیز به سرطان خون مبتلا شوند، با توجه به تحقیقات انجام شده سرطان خون در کودکان زیر ۱۵ سال شیوع بیشتری دارد. این بیماری روی سلول های خونی تاثیر می گذارد و باعث به وجود آمدن سلول های سفید خون در مغز استخوان کودکان خواهد شد،

    بعد از به وجود آمدن این سلول ها به وسیله جریان خون عبور می کنند و مانع از تولید سایر سلول های خونی سالم می شوند. با تشخیص به موقع سرطان خون در کودکان می توان میزان بقای بیماران مبتلا به این بیماری را افزایش داد. مرکز پرستاری سفیر آرامش با دارا بودن سابقه چندین ساله در این زمینه آماده اعزام پرستار در منزل برای نگهداری از کودکان می باشد

    درمان سرطان خون در کودکان و نگهداری از آنها یک امر تخصصی است بنابراین والدین می توانند برای نگهداری از کودکان خود که به این بیماری مبتلا شده اند از خدمات پرستار در منزل استفاده کنند.

    علائم سرطان خون در کودکان چیست؟

    اگر کودک یکی از علائم زیر را داشته باشد والدین یا پرستار کودک باید به پزشک متخصص مراجعه کند:

    کم خونی:

    همانطور که می ‌دانید وظیفه حمل اکسیژن در بدن به عهده گلبول های قرمز خون است، با کمبود این گلبول ها در بدن کم خونی رخ می‌ دهد.

    عفونت های مکرر:

    کودکانی که به سرطان خون مبتلا شده‌ اند گلبول های سفید خون بالایی دارند،  در زمان خودنمایی علائم سرطان خون در کودکان  بیشتر سلول ها عملکرد درست نخواهند داشت، زیرا جای گلبول های سفید سالم را گرفته اند. وظیفه محافظت از بدن و مقابله با عفونت به عهده گلبول های سفید است، اگر کودک عفونت های مکرر و مداوم داشته باشند. نشان دهنده این است که گلبول سفید خون سالم کودک به اندازه کافی نمی باشد.

    کبودی و خونریزی:

    از دیگر علائم سرطان خون در کودکان خونریزی می باشد.کودکی که به سرطان خون مبتلا شود، به راحتی دچار خونریزی شدید بینی، خونریزی لثه و کبودی می شود. سرطان خون باعث به وجود آمدن مشکلات کمبود پلاکت می شود.

    درد استخوان یا مفصل

    اگر کودکان به طور مداوم درد استخوان و مفصل داشته باشند از علائم سرطان خون در کودکان است. و همیشه از این درد شکایت دارند، نشان دهنده سرطان خون در آنان است. کودکانی که به سرطان خون مبتلا می‌ شوند سلول‌ های غیرطبیعی درون مفصل آنان جمع خواهد شد.

    خون دماغ شدن کودک در خواب
    اگر کودکان به طور مداوم درد استخوان و مفصل داشته باشند از علائم سرطان خون در کودکان است.

    کمبود اشتها، معده درد و کاهش وزن

    در هنگام بروز علائم سرطان خون در کودکان هنگامی که سلول ‌های سرطان خون سبب تورم در کلیه، طحال و کبد شوند، این اندام‌ ها فشار زیادی به معده وارد کرده که احساس ناراحتی، سیری و کمبود اشتها در کودک به وجود می ‌آید و در نهایت با کاهش وزن روبرو می شود.

    خستگی مفرط

    در برخی از موارد کودک مبتلا به سرطان خون ضعف و خستگی بسیار شدید خواهد داشت، که امکان دارد علائم سرطان خون در کودکان  روی گفتار آنان نیز تاثیر گذار باشد. این امر زمانی به وجود می ‌آید که سلول ‌های سرطان خون در خون کودک جمع شده و خون را غلیظ کنند. امکان دارد خون به قدری غلیظ شده باشد که گردش خون به وسیله رگ های کوچک مغز به آرامی انجام شود.

    احساس ناراحتی عمومی

    امکان دارد کودک توانایی بیان علائم خود را با جزئیات نداشته باشد، اما مشاهده می شود که به طور کلی مریض است. هنگامی که نتوان دلیل بیماری کودک را مشخص کرد، باید به پزشک مراجعه شود تا دلیل اصلی  مشکل تعیین شود.

    بیشتر بخوانید:خون دماغ در کودکان چه دلایلی دارد و راه های پیشگیری

    درمان سرطان خون در کودکان

    با توجه به نظر پزشکان متخصص درمان سرطان خون در کودکان و علائم سرطان خون در کودکان در مقایسه با بزرگسالان، بهتر پاسخگو بوده است. با توجه به میزان پیشرفت بیماری و مرحله ‌ای که کودک در آن قرار گرفته است درمان های متفاوتی برای کودکان اعمال می‌شود،  پرستار کودک بهترین گزینه برای نگهداری از کودک در زمان درمان سرطان خون در کودکان خواهد بود، مهم ترین درمان ها در ادامه مطالب ذکر شده است:

    شیمی درمانی

    یکی از پرکار برد ترین  علائم سرطان خون در کودکان  و درمان ها برای سرطان خون در کودکان، شیمی درمانی است، که با استفاده از داروهای ضد سرطان که امکان دارد از روش های عضلانی، وریدی، خوراکی یا مایع مغزی نخاعی به کودکان تجویز شود. هنگامی که این داروها به جریان خون کودک وارد می شود، مایع مغزی نخاع این دارو را به سایر نقاط بدن که سلول ‌های سرطانی تا آن حد پیشرفت کرده می فرستد و عوامل غیر طبیعی خون را از بین خواهد برد.

    پرتو درمانی

    در روش پرتو درمانی پرتو هایی که انرژی بالا دارند، به سطح بدن تابانده تا باعث از بین رفتن سلول ‌های غیرطبیعی شود. زمانی از پرتو درمانی استفاده می شود که پزشکان احتمال دهند سرطان تا اندام های مهم بدن کودک پیشروی کرده است، یا در مواقعی که سرطان به بیضه ی پسر ها گسترش یابد، و باعث ناباروری کودکان شود، از روش پرتو درمانی استفاده می شود، تا سلول های غیر طبیعی را در خون کاهش دهد و مانع از به وجود امدن عواقب جبران ناپذیر شود.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان