درخواست پرستار | مشاوره رایگان

 آیا بیماری هپاتیت B درمان می شود؟

عائم و درمان بیماری هپاتیت B

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا بیماری هپاتیت B درمان می شود؟ آیا می دانید بهترین روش درمان هپاتیت ب چیست؟ هپاتیت ب یک بیماری التهابی است که کبد را درگیر می کند، این بیماری به طور معمول به علت عفونت ویروسی به وجود می آید، اما عوامل دیگری نیز در به وجود آمدن هپاتیت موثر هستند، همان طور که مستحضر هستید.کبد در قسمت فوقانی راست شکم قرار گرفته و برای انجام بسیاری از عملکرد های حیاتی بدن در متابولیسم بدن نقش موثر دارد، در ادامه مطالب با ما همراه باشید. تا اطلاعات کامل در مورد،بیماری هپاتیت B به دست بیاورید.

    بیماری هپاتیت B چیست؟

    بیماری هپاتیت B  سلامت کبد را به خطر می ‌اندازد، که در اثر عوامل عفونی و غیر عفونی به وجود خواهد آمد یکی از مهم ترین اعضای داخلی بدن کبد است. که وظایف حیاتی زیادی مانند سم زدایی بدن را به عهده دارد. این بیماری یک عفونت جدی کبدی محسوب می شود، که زندگی فرد را به صورت جدی به خطر خواهد انداخت. ویروس hbv عامل این بیماری است که امکان دارد منجر به سرطان کبد، سیروز کبدی و در نهایت مرگ گردد.

    انواع  بیماری هپاتیت B

    بیماری هپاتیت ب، به دو صورت حاد و مزمن شناخته شده است، که در ادامه مطالب به معرفی این دو نوع بیماری پرداخته شده است:

    معرفی انواع بیماری هپاتیت B
    بیماری هپاتیت b به دو دسته هپایتیت مزمن و حاد تقسیم بندی میشود.

    بیماری هپاتیت B حاد

    هنگامی که فرد در اوایل بیماری قرار گرفته و به تازگی به این بیماری مبتلا شده نوع حاد هپاتیت ب محسوب می ‌شود. اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود. می ‌توان از هر ۵ نفر مبتلا به بیماری، چهار نفر را به صورت کامل درمان کرد. لازم به ذکر است که هپاتیت ب حاد به طور کوتاه مدت شخص را درگیر کرده که امکان دارد افراد نشانه های بیماری را تجربه نکنند، که برخی مواقع بیماران علاوه بر علائم شایع هپاتیت علائم سرماخوردگی نیز خواهند داشت. برخی اوقات شدت بیماری به حدی می رسد که باید برای درمان فرد را بستری کرد.

    همچنین بخوانید: کم کاری تیروئید در زنان و مردان چیست و چگونه درمان می‌شود؟

    بیماری هپاتیت B  مزمن

    هنگامی که هپاتیت ب بیش از ۶ ماه طول کشیده و فرد مبتلا تحت درمان قرار نگرفته باشد، بیماری وارد فاز مزمن شده که به طور معمول عوارض متعددی مانند التهاب و آسیب کبدی به دنبال خواهد داشت. بیماری هپاتیت مزمن سلامتی کبد را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و حتی منجر به آسیب های جدی و مرگ خواهد شد. شایان ذکر است که اگر این بیماری به موقع درمان شود می تواند از پیامد های ابتلا به هپاتیت مزمن پیشگیری کرد.

    درمان و تشخیص بیماری هپاتیت B  مزمن
    بیماری هپاتیت مزمن سلامتی کبد را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    آیا بیماری هپاتیت B حاد درمان می شود؟

    بیماری hepatitis b  حاد روش خاص درمانی نداشته و به طور معمول به بیمار توصیه می شود، رژیم غذایی سالم و استراحت کافی داشته باشد. پزشک معالج با توجه به تشخیص پزشکی خود و بار ویروسی خون، نوع دارو را تجویز خواهد کرد. نوشیدن مایعات زیاد یکی دیگر از توصیه های پزشک به بیمار است، که علاوه بر آن باید از مصرف خودسرانه دارو نیز پرهیز کرد. به عنوان مثال مصرف داروهایی مثل داروهای ضد استفراغ، پاراستامول و استامینوفن درمنزل توسط پرستار بیمار  به بیمار مبتلا به هپاتیت ب حاد توصیه نمی شود.

    روش بیماری هپاتیت B  مزمن چیست؟

    اگر فرد مبتلا به هپاتیت ب، به مرحله مزمن رسیده باشد، به احتمال زیاد پزشک معالج روش دارویی برای توقف فعالیت ویروس را استفاده خواهد کرد. سازمان غذا و دارو برای درمان هپاتیت، چندین نوع دارو را تایید کرده است، اگر فرد مبتلا به صورت روزانه دارو های تجویز شده را مصرف کند، از فعالیت و تکثیر ویروس هپاتیت در کبد جلوگیری خواهد کرد.

    با مصرف تدریجی دارو ها التهاب و ورم کبد کاهش خواهد یافت و همچنین انتقال بیماری به افراد دیگر نیز کاهش می یابد، فرد مبتلا در طول درمان باید با پزشک خود ارتباط داشته باشد، تا با آزمایشات چکاپ کبد و معاینات لازم وضعیت سلامتی خود را کنترل کند. اگر نتوان بیماری را با دارو های تزریقی و خوراکی درمان کرد و آسیب جدی به کبد وارد شود آخرین راه درمان این بیماری پیوند کبد است.

    شما می توانید برای درمان هپاتیت ب از خدمات شرکت سفیر ارامش استفاده کنید، این شرکت با به کارگیری نیروی کار مجرب و حرفه ای بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه خواهد داد. زیرا این شرکت در زمینه پرستاری از بیمار سابقه چندین ساله دارد.

    بیماری هپاتیت B چیست؟

    ویروس hbv عامل اصلی بیماری هپاتیت بی است که امکان دارد منجر به سرطان کبد، سیروز کبدی و در نهایت مرگ گردد.

    انواع  بیماری هپاتیت B چیست؟

    بیماری هپاتیت b به دو دسته هپایتیت مزمن و حاد تقسیم بندی میشود.

    نحوه درمان بیماری هپاتیت B حاد چیست؟

    بیماری hepatitis b  حاد روش خاص درمانی نداشته و به طور معمول به بیمار توصیه می شود، رژیم غذایی سالم و استراحت کافی داشته باشد.

    نحوه بیماری هپاتیت B  مزمن چیست؟

    اگر فرد مبتلا به هپاتیت ب، به مرحله مزمن رسیده باشد، به احتمال زیاد پزشک معالج روش دارویی برای توقف فعالیت ویروس را استفاده خواهد کرد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    2 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان