درخواست پرستار | مشاوره رایگان

برنامه و آشنایی با نحوه برخورد پرستار با سالمند

برنامه پرستار سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    اگر شما مجبور به انجام خدمات ، برنامه پرستار سالمند در منزل باشید ، ایجاد یک طرح مراقبت از سالمند اولین قدم مهم است.همان‌طور که متوسط سن انسان‌ها در حال بالا رفتن است، احتمال این که هر یک از ما نیاز به اتخاذ یک یا چند مسئولیت برنامه پرستار سالمند را داشته باشیم افزایش می یابد. به استثنای اینکه سالمند شما شرایطی نسبی دارد که مستلزم بستری شدن یا درمان تخصصی است، خدمات مراقبت از سالمند در خانه خانه اغلب راحت و آرام تر از خدمات پرستاران بیمارستان است که یک بیمار سالخورده می‌تواند دریافت کند.

    به جرات می توان گفت که دردناک ترین چالشی مراقب ممکن است با آن روبرو شود، صحبت کردن با یک بیمار در حال مرگ است ، برخورد پرستار سالمند ممکن است در این شرایط کاملا حرفه ای رفتار کند و کارش را انجام دهد و یک مراقب سالمند بیمار دیگر ممکن است احساساتش فوران کند و کنترلش را از دست بدهد. اما پرستار باید همیشه به یاد داشته باشد که بیماران زیادی تحت مراقبت او هستند و اگر بخواهد برای همه آنها احساساتی رفتار کند، نخواهد توانست به کارش به عنوان یک پرستار بیمار ادامه دهد.

    سلامت ذهن و دوری از استرس و احساسات برای کار و برخورد پرستار سالمند بسیار دارای اهمیت است. به ویژه در شرایطی که پرستار با بیماری سر و کار دارد که در حال مرگ است. مراقب سالمند نباید ناراحتی ها و استرس های کاری اش را همیشه به همراه داشته باشد و بعد از خروج از محل کار، باید همه آنها را فراموش کند. برقرار کردن ارتباط برخورد پرستار سالمند بیمار با بیمار در حال مرگ کار دشواری است اما برخورد پرستار باید سلامت ذهنی و عاطفی خود را در اولویت قرار دهد.

    اگر در حال حاضر نیاز به داشتن پرستار سالمند برای والدین یا نسل پیردر خانه مواجه شده اید، در این مطلب از مرکز پرستار سفیر آرامش برخی از ملاحظاتی که ممکن است بخواهید  به عنوان یک پرستار سالمند برنامه ریزی کنید را آورده ایم.

    برنامه پرستار سالمند را بسازید

    برای ارزیابی میزان کامل آماده سازی اینکه سالمند شما چه نیازهایی دارد، باید با ایجاد یک طرح پرستار سالمند از خود شروع کنید. طرح پرستار سالمند  بک سند است که سابقه نیازها ، اقدامات و مسئولیت ها، راه مدیریت ریسک و طرح های احتمالی را ارائه می دهد به طوری که بیماران، اعضای خانواده، مراقبین، پرستار سالمند و دیگر متخصصان بهداشت می‌دانند که باید روزانه و همچنین در رویداد بحران چه کاری انجامدهند.

    یک طرح خوب باید با مشورت با بیمار سالمند ، پزشک یا اعضای خانواده تان ایجاد شود.

    درک و ثبت نیازهای پزشکی

    با درک شرایط پزشکی مختلف برای پایه ریزی طرح پرستار سالمند شروع کنید. سالمندان اغلب با بیماری های متعدد مزمن مواجه هستند و شما باید هرکدام از آن‌ها را درک کنید و از آنها در طول زمان برای پیشرفت طرح پرستار سالمند استفاده کنید.

    یک طرح خوب باید با مشورت با سالمند، پزشک یا اعضای خانواده تان ایجاد شود.

    با دکتر خانوادگی خود صحبت کنید و فهرستی از داروهایی را که سالمند باید روزانه مصرف کند، چگونگی اعمال آنها تهیه کنید و توجه داشته باشید تا چه موقع و چه زمانی باید برای آزمایشات یا روشهای منظم به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید تا به یک طرح مراقبت از سالمند جامع دست پیدا کنید.

    پیشنهاد مقاله : معیارهای مهم هنگام استخدام پرستار سالمند مناسب؛

    نیازهای تغذیه‌ای و فیزیکی برای سالمند در دوران انجام فعالیت

    به هر گونه محدودیت های خاص غذایی و همچنین نیازهای مراقبت های فیزیکی توجه داشته باشید.

    • آیا سالمند به کمک مراقب سالمند نیاز دارد تا به حمام برود؟
    • آیا سالمند برای انجام کارهای ساده مانند حمام کردن، توالت، نظافت، خوردن و تحرک نیاز به کمک دارد؟
    • اگر قادر به انجام این کارهاست ، آیا خانه شما مجهز به صندلی چرخدار است و آیا اصلاحاتی لازم است تا این کارها ساده تر انجام شود؟
    • آیا شما در قالب مراقب سالمند ، قادر به کمک در رفع این نیازها هستید و آیا می توانید به افراد سالمند کمک کنید؟

    در شروع مراقبین سالمند و کسانی که نیاز به پرستار برای سالمند خود دارند باید بتوانند به صورت جامع به پاسخ این سوالات مسلط باشند.

    پرچم قرمز برای پرستار سالمند به چه منظور است؟

    اگر پرستار بیمار تظاهر کند که مشکلی وجود ندارد، به گونه‌ای به بیمار در حال مرگ توهین کرده است. اغلب افرادی که در حال مرگ هستند، می دانند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در مقابل، اگر پرستار بیمار با ناراحتی و چهره ای گرفته وارد شود، بیمار احساس بیچارگی خواهد کرد. هیچ‌کدام از این رویکرد ها برای حمایت از بیمار در دشوارترین زمان ها، کمک کننده نخواهد بود. مراقب سالمند باید کاملا بی طرفانه کارش را انجام داده و در کمال احترام، صداقت و دلسوزی، سوالات و درخواست های بیمار را پاسخ دهد.

    طبیعی است که رفتار عادی و بی طرفانه برای پرستار بیمار در این شرایط، ساده نخواهد بود. هنگامی که یک بیمار در حال مرگ سوال مهمی را می‌پرسد، هر پرستار بیماری ممکن است وسوسه شود تا پاسخ دادن را به پرستار دیگری واگذار کند. اما بیمار حق دارد که نسبت به شرایطش آگاهی کامل داشته باشد. این بخش، بخش اخلاقی کار پرستار است. بیمار نیاز دارد که به پرستار بیمار اعتماد کند و برخورد مراقب سالمند نباید با عدم پاسخ گویی به این اعتماد لطمه بزند. بنابراین، پرستار همیشه باید صادقانه به سوالات بیمار پاسخ داده و حامی احساسات او باشد.

    کیفیت پرستار سالمند و یا به طور کلی یک سرای سالمندان همیشه واضح نخواهد بود. ما این نشانه ها را اصطلاحا “پرچم قرمز” می نامیم . بعضی از این نشانه ها عبارت اند از:

    تغییر فیزیکی و یا عاطفی در سالمند

    اگر فرد تحت مراقبت یک نگهدار سالمند با مشکلات ذهنی یا عاطفی دست وپنجه نرم میکند، آیا پرستار او مناسب است؟ سالمندان با شرایطی مانند این ممکن است مشکلات پیچیده‌ای داشته باشند و ممکن است نیازداشته باشد که برنامه های پرستار سالمندی ویژه‌ای را برای شرایط خود اتخاذ کند. آیا شرایط لازم را دارد؟

    کیفیت پرستار سالمند
    کیفیت پرستار سالمند همیشه واضح نخواهد بود. این نشانه ها اصطلاحا “پرچم قرمز” نامیده می‌شود.

    اگر فعالیت سالمند شما نسبت به گذشته کمتر شده، کمتر صحبت می کند و یا کمتر تمایل به تعامل دارد، علت آن ممکن است این باشد که توسط نگهدار سالمند نادیده گرفته شده و کمتر به او توجه می‌شود. این موضوع می تواند یک پرچم قرمز باشد.

    کیفیت پاسخ ندادن پرستار سالمند به سوالات شما

    اگر مراقب سالمند به شما بگوید “نمی دانم اما از دیگران می پرسم”، این پاسخ مراقب سالمند می تواند قابل قبول باشد و احتمالا چیزی برای مخفی کردن توسط پرستار سالمند وجود ندارد. اما اگر نگهدار سالمند به شما پاسخ نمی دهد، از پاسخ دادن طفره می رود و یا حاضر نیست که در مورد مراقبت سالمند شما توضیح دهد ، این موضوع به طور حتم یک پرچم قرمز است و مشکلی در مراقبت از سالمند شما وجود دارد.

    برای مثال، اگر از پرستار سالمند بپرسید که ” مادرم دارد لاغر می شود، چه مشکلی وجود دارد؟” و پاسخ پرستار سالمند این است که ” نگران نباشید، در این سن و سال این موضوع طبیعی است!”، موضوع قطعا نگران کننده خواهد بود. بدتر از این زمانی است که نگهدار سالمند بگوید: “روش ما در اینجا اینطور است!”

    کارمندان و پرستار سالمندان بد اخلاق و یا ناکافی در تعداد

    آیا هر بار که به سالمند خود سر می زنید، شاهد بی نظمی در کار نگهدار سالمند هستید؟ آیا کارمندان و پرستار سالمندان در کنار یکدیگر به خوبی کار می کنند و یا دچار مشکل هستند؟ آیا در زمان تغییر شیفت مراقب سالمند ، اطلاعات مهم در مورد سالمندان به خوبی رد و بدل می شود؟ اگر پاسخ این سوالات جنبه منفی دارند، شما با یک پرچم قرمز مواجه هستید.

    مدیریت را فراموش نکنید. آیا مدیر همیشه در دسترس است؟ و یا دفتر و محل حضورش برای سالمندان نامشخص است؟ به گفته متخصصان، وقتی مدیریت در کار مراقبت درگیر بوده و همیشه فعال و در دسترس است، امر مراقبت از سالمندان به خوبی صورت می گیرد.

    جابجایی یک پرستار

    جابجایی و تغییر یک پرستار سالمند در سرای سالمند معمولا موضوع خوشایندی نیست. اگر متوجه شدید که سرای سالمندانی که سالمند شما در آن است، مرتبا در حال جابجایی مراقب سالمند و آموزش به نگهدار سالمند جدید است، به گونه ای که دیگر هیچ پرستار سالمندی ، سالمند شما را نمی شناسد، حتما به این موضوع به عنوان یک پرچم قرمز نگاه کنید و به دنبال یک سرای سالمندان جدید باشید.

     

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان