درخواست پرستار | مشاوره رایگان

10 راهکار پیشنهادی برای رفع استرس پرستار سالمند

راهکار رفع استرس پرستار سالمند جهت مراقبت و نگهداری بهتر سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مراقبت از سالمند شامل توجه و مراقبت فیزیکی، روانشناختی و اجتماعی است. برای کاهش استرس پرستار در مراقبت از سالمندان، می‌توان از این 10 راه‌کاری که در ادامه به آن می‌پردازیم نام برد.

     1. مدیتیشن

    یک پرستار تحت فشار و استرس دائمی قرار دارد. مراقب سالمند جهت مدیتیشین برای استرس بسیار مناسب است ، به عنوان کاهش‌دهنده‌ی استرس پرستار سالمند جهت مراقبت بهتر و همچنین  مجانی بودن ، هر زمان و مکانی قابل انجام است و یک گزینه‌ی ثابت‌ شده  محسوب می شود.

    کاهش استرس پرستار در مراقبت از سالمندان
    پرستار سالمند تحت فشار و استرس دائمی قرار دارد.

    مطالعات نشان داده است که مدیتیشن فشار خون را پایین می‌آورد، سیستم ایمنی بدن تقویت می شود و توانایی تمرکز نیز  بالا میرود. بهترین قسمت مدیتیشن این است که شما به عنوان مراقب سالمند لازم نیست زمان زیادی برای آن صرف کنید. شما می توانید با چند دقیقه مدیتیشن در روز از فواید آن بهره‌مند شوید.

    پیشنهاد مقاله : از پرستار سالمند سالم چه انتظاری داریم؟

    2. کشیدن نفس عمیق

    به عنوان پرستار سالمند لحظاتی وجود دارند که نا‌امیدی، خشم، یا اضطراب به سطح غیر قابل تحملی میرسد. وقتی این اتفاق افتاد، نفس عمیق کشیدن یکی از بهترین کار‌هاست.

    این کار باعث میشود شما به عنوان نگهدار سالمند کمی مکث کنید و خودتان را آرام کنید، بنابراین شما با هر اتفاقی که در حال رخ‌دادن است، بهتر کنار بیایید.

    3. ارتباط قوی بین پرستار با سالمند

    تکیه‌کردن به دیگران برای پشتیبانی شما راه موثری برای کاهش استرس است. شما به عنوان یک مراقب سالمند نیاز دارید خودتان را تخلیه کنید، صدای یک فرد آشنا را بشنوید و برای مدتی از مسئولیت فرار کنید. به عنوان نگهدار سالمند فرقی نمیکند که شما بوسیله‌ی تلفن یا تماس تصویری یا به هر روش دیگر با کسی در ارتباط باشید. نکته این است که به افرادی دسترسی داشته باشید که میتوانند وقتی ناراحت هستید به شما کمک کنند.

    4. ورزش کردن

    بلند شدن و حرکت دادن خودتان یک راه عالی برای از بین بردن استرس و بهبود سلامت خودتان است. ورزش منظم به پرستار سالمند کمک میکند که شرایط سختی که ممکن است برای مراقب سالمند پیش بیاید، مثل بیماری قلبی و افسردگی را از خود دور کند.

    5. خندیدن

    همانطور که گفته شده “بهتر است بخندیم تا اینکه گریه کنیم” لحظات جالب  خنده‌داری که برای پرستار سالمند در هنگام مراقبت از سالمند پیش می‌آید موقعیت و حال شما را بهتر میکند و باعث کاهش استرس هم برای شما به عنوان پرستار سالمند و هم برای خود سالمند میشود.

    6. گوش‌کردن به موسیقی

    موسیقی تاثیر شگفت‌انگیزی بر بدن انسان دارد. حتی میتواند فرد سالمند دارای زوال عقل را هم تغییر دهد.پس غافلگیر‌کننده نیست که مویسقی باعث شود حالتان بهتر شود، فشار خونتان را پایین بیاورد و باعث کاهش اضطرابتان شود. به عنوان پرستار ، هر موقع احساس استرس کردید، موسیقی مورد علاقه‌ی خودتان را پخش کنید. شما همچنین به عنوان یک کسی که در مرکز کار می‌کنید می توانید بعضی از موسیقی‌های خاص را به عنوان موسیقی درمانی برای سالمند پخش کنید.

    7. قدردان بودن

    این ممکن است مسخره به نظر برسد ولی شکرگزار بودن باعث کاهش استرس میشود. مطالعات نشان داده است که تمرین قدردانی به عنوان پرستار جهت ، میتواند شما را خوشحال‌تر کند، استرستان را کم کند  از شما در برابر افسردگی حفاظت کند، سبب بهبود خواب و تقویت سیستم ایمنی بدنتان شود.

    8. همه اتفاقات تقصیر پرستار نیست!

    قبول کنید که نمی توانید پرستار سالمند جهت مراقبت، همه‌چیز را کنترل کنید. این یک موضوع مهم برای یک پرستار به حساب می‌آید.شما به عنوان پرستار سالمند جهت باید قبول کنید که شما تنها می توانید بیشترین تلاش خود را برای کمک به سالمند برای داشتن بهترین کیفیت ممکن برای زندگی  انجام دهید.موارد بسیاری وجود دارد که از کنترل شما خارج است.

    همه چیز تقصیر پرستار سالمند نیست
    قبول کنید که نمی توانید پرستار سالمند جهت مراقبت، همه‌چیز را کنترل کنید.

    مهم نیست که شما به عنوان پرستار چقدر سخت تلاش کنید. شما قادر به کنترل تصمیمات آن‌ها، درمان بیماری لاعلاجشان و یا توقف روند پیری آنها نیستید. اگر اتفاق‌های منفی با وجود همه‌ی تلاش‌های شما افتاد به خودتان یادآوری کنید که به خاطر این نیست که شما به عنوان مراقب سالمند به اندازه‌ی کافی تلاش نکردید.

    9. مثبت بودن

    شنیدن جملات مثبت و آرام‌کننده در ذهنتان بسیار لذت‌بخش‌تر و آرام‌کننده‌تر از افکار منفی است. شنا به عنوان مراقب سالمند جهت باید برای کم کردن استرس، در کاهش میزان و شدت گفتگوهای منفی که با خودتان دارید و افزایش گفتگو مثبت با خودتان کار کنید.

    10. پرستار سالمند خلاق 

    داشتن تفریح و وقت استراحت منظم و اختصاص دادن زمان به خودتان کلیدی برای مدیریت استرس یک پرستار سالمند محسوب میشود. حتی اگر به عنوان پرستار سالمند فقط 5 دقیقه زمان استراحت دارید، کاری انجام دهید که از آن لذت میبرید. این کار میتواند خواندن کتاب یا مجله،خیاطی، باغبانی،رنگ‌آمیزی و یا هر چیز دیگری که دوست دارید باشد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان