درخواست پرستار | مشاوره رایگان

چگونه بدون داشتن تجربه، کار پرستاری از کودک را شروع کنیم؟

عمده فعالیت هایی که این پرستاران انجام می دهند به سه دسته تمام وقت، پاره وقت و شبانه روزی تقسیم می شوند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    کار پرستاری از کودک برای بار اول میتواند بسیار سخت باشد. فرقی نمیکند که فرزند خودتان باشد یا دیگران. چگونه میتوانید بدون هیچ تجربه ای کار پرستار کودک را آغاز کنید؟ مانند هر شغل یا مهارت دیگری، کار پرستار کودک را باید از جایی شروع کرد. شما می توانید با گذاشتن وقت کافی تجربه لازم را برای این کار بدست آورید و با دنبال کردن هفت مورد زیر,

    بدون هیچ تجربه ای کار پرستار کودک را آغاز کنید:

    1. پایه و اساس مراقبت و وظایف او را یاد بگیرید.
    2. برای کار پرستاری از کودک و مراقبت از کودکانی که میشناسید داوطلب شوید
    3. در یک گروه با کودکان کار کنید.
    4. سوابق کاری خود را در زمینه مراقبت آماده کنید.
    5. با والدین در مورد مراقبت از کودک صحبت کنید.
    6. همزمان با کسب تجربه، ارتباطات اجتماعی خود را گسترش دهید تا کار های بیشتری در زمینه پرستار کودک پیدا کنید.

    مراقبت از کودک شغلی نیست که برای همه مناسب باشد. باید همیشه مراقب اتفاقاتی که اطراف شما و کودک می افتد، باشید. این به این معناست که برای ارتباط بیشتر با کار پرستاری از کودک نیاز به زمان بیشتری دارید. راه حل های زیادی برای این موضوع وجود دارد، مثلا میتوانید به عنوان یک پرستار کودک مبتدی شروع به کار کرده و کم کم در مراقبت از کودکان پیشرفت کنید.

    همچنین بخوانید: وظایف پرستار کودک در جهت حفظ ایمنی کودک

    گذراندن دوره های مرتبط با کار پرستار کودک می تواند موثر باشد

    همچنین میتوانید مهارت هایی را که برای یک پرستار بچه لازم است با گذراندن دوره های مخصوص آن کسب کرده و در آخر گواهی پرستار بچه بگیرید. اگر چه که این موارد به قوانین محل زندگی شما نیز بستگی دارد. در بعضی مناطق داشتن گواهی برای یک پرستار بچه الزامی است. شما میتوانید گواهی پرستار کودک را به صورت حضوری با شرکت در دوره های مخصوص یا دوره های آنلاین پرستار کودک، کسب کنید. (به شرایط و امکانات موجود در محل زندگیتان بستگی دارد)

    گرفتن مدرک پرستاری معتبر
    با گذراندن دوره های مخصوص مهارت های پرستاری را کسب کرده و گواهی پرستار کودک بگیرید

    پس به طور کلی می توان گفت که برای شروع شغل پرستار بچه راه های گوناگونی وجود دارد. کار پرستار بچهبه طور کلی یک کار فوق العاده است، چرا که می تواند بسیار رضایت بخش باشد. از سوی دیگر، کودکان بسیار دوست داشتنی هستند و دنیای شیرینی دارند و شما نیز به عنوان پرستار کودک وارد دنیای کوچک آن ها خواهید شد.

    نظام داشتن فعالیت در زمان شروع به کار

    نظم و انظباط چیزی که اگر چاشنی شغلی شود قطعا شما می توانید در آن کار موفق شوید مراقبت از کودک هم اگر با نظم و انظباط شخصی شما همراه شود چرا که نه ؟ قطعا شما در آن کار موفق می شوید البته نمی توان منکر تجربه و دانش ضمنی در زمینه پرستاری از کودک شد اما باید توجه داشته باشیم که هر شغلی که می خواهد اغاز شود شاید هعیچگونه تجربه ای در گذشته خود نداشته باشد از این رو شما می بایستی با دانستن نکات کلیدی و همچنین آموزش های لازم این شغل را انتخاب کنید و سعی کنید که در آن موفق شوید .

    پذیرش خانواده ها در صورت نداشتن سابقه

    حتما یکی از موضوعات بسیار مهم برای افرادی که به استخدام مراقب کودک دست می زنند داتشن تجربه آن شخص است شما می توانید با مراجعه به مراکز پزشکی و پرستاری و گذراندن دوره های مرتبط در زمینه پرستاری از کودک حداقل تجربه شبیه سازی شده ای از این شغل داشته باشید.

    سابقه نگهداری و پرستاری از کودک در منزل
    تجربه و سابقه پرستار کودک در پذیرش خانواده بسیار تاثیر گذار است.

    همچنین پس از اتمام دوره شما برای کار پرستار کودک یک فرد حرفه ای هستید چرا که هم دانش ضمنی را کسب نموده اید و هم به صورت تئوری آنچیزی که لازم است را فرا گرفته اید.

    آینده کار پرستار کودک چگونه است ؟

    همه ما روزی بازنشسته می شویم و دوست داریم پس از آن زندگی راحت و بی دغدغه ای داشته باشیم قطعا اگر شما به صورت حرفه شغل مراقبت از کودک را انتخاب کرده اید می توانید آینده روشنی را برای خود متصور شوید شما می توانید با شیفت های کاری تعیین شده و به صورت مداوم فعالیت های خود را انجام دهید و از این راه منبع درآمدی خوبی داشته باشید و بتوانید به اهداف و ارزوهای خود برسید.

    البته این نکته را هرگز فراموش نکنید که کار با کودکان به عشق ، عاطفه و دلبستگی به او احتیاج دارد و اگر خلاف این موضوع انجام شود نه خانواده و نه حتی خود کودک شما را پذیرش نخواهند کرد پس موفقیت شما در گرو ارتباط موثر و مناسب با کودک و خانواده او است و همچنین دانش ضمنی شما و آموزش های تئوری که می توانید در شرکت پرستاری سفیر آرامش دریافت نمائید .

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان