درخواست پرستار | مشاوره رایگان

چگونه مانع سیگار کشیدن سالمند شویم؟

اعتیاد سالمند به سیگار

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مقدمه: آیا میدانید چگونه مانع سیگار کشیدن سالمند شویم؟ همانطور که مستحضر هستید یکی از نکات حائز اهمیت در سلامتی سالمندان ترک سیگار است، سیگار کشیدن برای سلامتی سالمندان بسیار مضر است و عواقب خطرناکی برای آنان به دنبال خواهد داشت به همین دلیل باید از روش ‌های زیادی استفاده کرد تا بتوان مانع سیگار کشیدن سالمندان شد، زمانی که به سالمندان پیشنهاد می شود سیگار کشیدن را ترک کنند آنان مقاومت خواهد کرد،

    به همین دلیل می توان از خدمات پرستار سالمند در منزل استفاده کرد، زیرا آنان در زمینه نگهداری، مراقبت از سالمند و نحوه ترک سیگار سالمندان اطلاعات لازم را فرا گرفته اند و می توانند با استفاده از روش‌ های گوناگون مانع سیگار کشیدن سالمندان شوند. جهت استفاده از خدمات پرستار سالمند در منزل می توانید به مرکز پرستاری سفیر آرامش که تحت نظارت وزارت بهداشت می باشد، مراجعه کرده و بهترین پرستار سالمند در منزل را استخدام کرد، تا انتهای مطالب همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

    سیگار کشیدن سالمند
    چگونه مانع سیگار کشیدن سالمند شویم؟

    چگونه مانع سیگار کشیدن سالمند شویم؟

    در واقع باید گفته شود که ترک سیگار در سالمندان از اهمیت زیادی برخوردار است، سالمندانی که سیگار نمی کشند، در مقایسه با همسالان خود که سیگار میکشند زندگی با کیفیت تری خواهند داشت. سالمندان می دانند که با ترک سیگار فواید سریع و بلند مدتی به دست خواهند آورد، طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که سالمندانی که سیگار میکشند دوبرابر سالمندانی که سیگار نمی کشند، دچار حملات مغزی، قلبی و مرگ بر اثر بیماری های قلبی شده اند.

    پیشنهاد مقاله : روش های کمک به سالمند سوگوار

    به همین دلیل زمانی که مانع از سیگار کشیدن سالمندان بشویم خطرات مربوط به مصرف سیگار به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت، در ادامه مطالب برخی از فواید ترک سیگار در سالمندان که به مرور زمان بهبود می یابد بیان شده است:

    • افزایش گردش خون
    • کاهش سطح مونوکسید کربن خون
    • کاهش فشار خون
    • ضربان قلب
    • راحت نفس کشیدن
    • افزایش ظرفیت ریه ها
    • بهبود یافتن حس چشایی و بویایی
    • افزایش سطح انرژی
    • کاهش تنگی نفس
    • کاهش یافتن احتمال مرگ زودرس
    • کاهش یافتن خطر مبتلا به سرطان حنجره، مثانه، مری، دهان، لوزالمعده و کلیه.

    خانواده ‌ها می ‌توانند با استخدام پرستار سالمند در منزل مانع سیگار کشیدن سالمند خود شوند، همانطور که مستحضر هستید پرستار سالمند در مقایسه با سایر افراد خانواده وقت بیشتری را با سالمند می گذراند، به همین دلیل ارتباط دوستانه با سالمند برقرار خواهد کرد، پرستار سالمند می تواند با بیان عواقب سیگار کشیدن و خطرات جدی آن، سالمند را برای ترک سیگار آماده کند به همین دلیل بهترین روش برای ترک سیگار سالمند، استخدام پرستار در منزل است.

    آمادگی برای ترک سالمند

    پرستار  برای مانع شدن از سیگار کشیدن سالمند یک لیست از دلایل سالمند برای ترک سیگار تهیه کرده و سالمند را به طور مرتب ترغیب به نگاه کردن این لیست کند.

    میتوان برای راحت تر شدن ترک سیگار از دکتر متخصص ترک اعتیاد، کمک گرفت.

    سالمند باید یک هفته قبل از اینکه سیگار ترک کردن را شروع کند یک یادداشت در مورد زمان و مکان سیگار کشیدن تهیه کند، سالمندان با استفاده از این مورد می تواند یک الگوی صحیح از سیگار کشیدن خود داشته باشد.

    روش های موثر برای مانع شدن از سیگار کشیدن سالمند

    افرادی که وظیفه نگهداری سالمند را به عهده گرفته اند می توانند با استفاده از چند روش موثر از سیگار کشیدن سالمند مانع شوند که عبارتند از:

    در زمان شروع ترک سیگار همه سیگار و زیر سیگاری ها دور ریخته شود.

    با استفاده از یادداشت های ثبت شده الگوی سیگار کشیدن را بیابید.

    سالمند یا پرستار سالمند باید یک لیست از روش هایی که باعث حواس ‌پرتی سالمند از سیگار کشیدن می شود، تهیه کرد، به طور مثال ارتباط با دوستان، آدامس جویدن، حمام رفتن و پیاده روی.

    پرستار سالمند باید برای تشویق سالمند به ازای هر هفته که سالمند سیگار نمی کشد، به او جایزه بدهد برای این کار می توان مبلغی که برای سیگار خریدن پرداخت می‌ شد پس انداز کرد و آن را در یک شیشه ریخت.

    سالمند می ‌تواند در زمان هایی که در شرایط سخت قرار می ‌گیرد با پرستار سالمند یا یک دوست حامی ارتباط برقرار کند.

    برای کاهش وزن باید غذا و میان وعده که حاوی چند چربی کم است مصرف شود. باید سعی کرد در وعده های غذایی اکثراً از سبزیجات، غلات و میوه ها استفاده شود. آب فراوان و ورزش روزانه توصیه می‌شود، در صورت افزایش وزن باید با متخصص تغذیه مشورت شود.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان