درخواست پرستار | مشاوره رایگان

پیسی و روش های درمان آن

بیماری پیسی و دلایل آن

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا می دانید بیماری پیسی و روش های درمان آن چگونه است؟ یکی از انواع بیماری ها که سبب از بین رفتن رنگ پوست در قسمت های گوناگون بدن می گردد، بیماری پیسی است. این بیماری با گذشت زمان بخش های بیشتری از بدن را در بر میگیرد، همچنین احتمال دارد روی مو و بخش های داخلی دهان نیز متاثر باشد، به همین دلیل توصیه می‌شود از فرد مبتلا به بیماری پیسی مراقبت های لازم انجام شود، برای این کار می توان پرستار بیمار در منزل را استخدام کرد، پرستار بیمار در منزل فردی که در زمینه بیماری ها اطلاعات لازم را فرا گرفته است، و می تواند، به بهترین نحو ممکن از فرد مبتلا به بیماری پیسی مراقبت کند،

    تا انتهای مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه بیماری پیسی به دست بیاورید.

    پیسی و روش های درمان آن
    آیا می دانید بیماری پیسی و روش های درمان آن چگونه است؟

    پیسی و روش های درمان آن

    همان گونه که مستحضر هستید ملانین تعیین کننده رنگ مو و پوست انسان است، زمانی که سلول های تولید کننده ملانین از بین بروند بیماری پیسی به وجود می آید، که روی تمام افراد با هر نوع پوستی تأثیر خواهد گذاشت، لازم به ذکر است که بیماری پیسی برای زندگی افراد مصری و تهدید کننده نخواهد بود، اما موجب استرس برای آنان می گردد، افراد مبتلا به این بیماری به درمان آن بسیار اهمیت می دهند، به طور معمول پیسی پوست را درگیر کرده، اما امکان دارد در همه قسمتهای بدن که دارای رنگدانه است به وجود بیاید.

    لازم به ذکر است که دلیل اصلی بیماری پیسی تعیین نشده است اما امکان دارد سیستم ایمنی فاکتورهای بیوشیمیایی، عصبی، عوامل محیطی و عوامل ژنتیکی در به وجود آمدن آن تاثیر گذار باشند، تاکنون هیچ دارویی تولید نشده است، که به طور قطعی روند بیماری پیسی را متوقف کند، اما می‌توان با استفاده از بعضی از داروها بخشی از رنگ های پوست را بازگرداند.

     نحوه درمان پیسی چگونه است؟

    با توجه به میزان پوست درگیر شده , پیسی و روش های درمان آن  میزان تاثیر بیماری بر زندگی و ناحیه مبتلا له پیسی، نوع روش درمان این بیماری متفاوت خواهد بود، به طور معمول برای درمان این بیماری از دارو ها و روش هایی که بر اساس نور و نور درمانی هستند، استفاده خواهد شد. در ادامه مطالب برخی از روش‌ های درمانی پیسی بیان شده است:

    محافظت از آفتاب

    پیسی و روش های درمان آن به گونه ای است که فردی که به بیماری پیسی مبتلا شده است، باید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کند زیرا آفتاب سوختگی برای این بیماری بسیار خطرناک میباشد، زمانی که افراد در برابر نور خورشید قرار بگیرند بوستان آن رنگدانه ای به نام ملانین تولید کرده تا از پوست آنان حفاظت کند، اما افراد مبتلا به پیسی ملانین کافی در پوست آن موجود نمی باشد، بنابراین پوست آنان در برابر اشعه آفتاب ضعیف بوده عوارض جدی در پی خواهد داشت.

    پیشنهاد مقاله : روان گسیختگی پارانویا چیست و روش های مراقبت و درمان بیمار مبتلا چگونه است؟

    ویتامین دی

    پوست افرادی که در معرض نور خورشید قرار نگرفته باشد، با خطر کمبود ویتامینD مواجه می شود، در این زمان دچار بیاری شده و پیسی و روش های درمان آن اهمیت میابد.همانطور که می دانید برای سالم ماندن استخوان و دندان‌ ها ویتامین دی بسیار لازم است، یکی از منابع اصلی ویتامین دی نور آفتاب است، امکان دارد ویتامین دی به طور کافی از نور خورشید دریافت نشود. بنابراین باید برای افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند، مکمل ویتامین دی در نظر گرفته شود.

    عمل جراحی

    در عمل جراحی لایه هایی از پوست  برای پیسی و روش های درمان آن ،که دارای لکه های ثابت و پایدار هستند، برداشته خواهد شد و پوستی که دارای رنگ طبیعی است، از سایر قسمت بدن برداشته و به محل پوست برداشته شده پیوند زده می گردد.

    فتوتراپی

    طی تحقیقات به دست آمده از پیسی و روش های درمان آن ثابت شده است که اگر سایر روش های درمانی همراه با فتوتراپی استفاده شود، بر درمان پیسی بسیار تاثیر گذار خواهد بود، در این روش پوست در برابر نور ماورای بنفش قرار می گیرد. امکان دارد قبل از استفاده از این روش داروهایی که سبب حساس تر شدن پوست در برابر نور شود تجویز گردد.

    پیوند پوست

    یکی دیگر از پیسی و روش های درمان آن پیوند پوستی است، که به وسیله آن پوست طبیعی و سالم از سایر نواحی بدن برداشته و از آن برای پوشاندن ناحیه آسیب دیده به کار میرود، از این درمان می توان برای پوشاندن قسمتی که یک لکه سفید دارد به کار برد.

    جهت انجام مراقبت های لازم برای درمان پیسی می توان پرستار بیمار در منزل را استخدام کرد، مرکز پرستاری سفیر آرامش آماده خدمت رسانی به تمام مردم است، مراجعه کنندگان‌ گرامی می توانند برای استخدام پرستار بیمار در منزل، با مشاوران این مجموعه تماس بگیرند.

     

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان