درخواست پرستار | مشاوره رایگان

وظایف پرستار کودک در منزل

وظایف و مسئولیت‌های پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    توجه به، وظایف پرستار کودک در منزل یک موضوع مهم است؛ که باید هنگام استخدام پرستار به آن توجه داشت. یکی از ویژگی‌های بارزی که باد هنگام استخدام پرستار کودک به آن توجه داشته باشیم، مسئولیت پذیر بودن پرستار می‌باشد. اگر شما هم به دنبال انتخاب پرستار برای نگهداری از کودک خود هستید. باید بدانید که نیازهای شما چه مواردی هستند و متناسب با آن برای استخدام پرستار اقدام کنید.

    پرستار بچه باید دارای مهارت‌های کافی باشد تا شرایط نگهداری از کودک به بهترین شکل فراهم شود. برای اینکه درباره ویژگی‌ها و مسئولیت‌های پرستار کودک حرفه‌ای در منزل و مزایای نگهداری کودکان در خانه اطلاعات بیشتری داشته باشید؛ تا انتهای این متن از سایت پرستاری سفیر آرامش همراه ما باشید.

    حرفه پرستار کودک شغلی بزرگ و مسئولیتی سنگین است و پرستار باید از قبل حتما آموزش‌های لازم را دیده باشد.

    پرستار کودک در منزل یک نقش بسیار مهم در مراقبت و تربیت کودکان دارد.

    این وظیفه نیاز به مهارت‌ها و مسئولیت‌های خاصی دارد تا کودکان در یک محیط امن و سالم بزرگ شوند. یکی از مهمترین وظایف شما به عنوان پرستار کودک در منزل، نظارت دقیق بر فعالیت‌ها و شناخت ویژگی‌های فردی کودک است. اینجا تعدادی ترفند که می‌توانند به شما کمک کنند تا با اتکا بر توانایی‌های خودتان به یک مراقب خوب و حرفه‌ا تبدیل شوید؛ ارائه شده است.

    پرستار کودک کیست؟

    پرستار کودک فردی است که وظیفه نگهداری از نوزاد یا کودک را برای مدت زمان مشخصی در روز بر عهده دارد. در حقیقت مسائل مختلف کودک و نوزاد به پرستار مرتبط خواهد بود. آماده کردن بطری شیر، تهیه میان وعده و غذا، نگهداری از نوزاد، ایجاد امنیت، بازی و سرگرمی و موارد دیگر همگی به پرستار مرتبط خواهند بود. والدین برای اینکه بتوانند کودک خود را در محیط امن نگهداری کنند، از پرستار کودک در منزل استفاده خواهند کرد.

    این موضوع باعث می‌شود تا نگرانی برای پرستار کودک کاهش پیدا کند. به طور کلی وظایف پرستار کودک در منزل با توجه به درخواست‌ها و اولویت‌های والدین مشخص می‌شود. اما بهتر است بدانید که انجام کارها نیاز به توافق دو طرف دارد.

    ویژگی‌های پرستار کودک در منزل

    هنگامی که برای استخدام پرستار کودک اقدام می‌کنید، باید به ویژگی‌های پرستار کودک در منزل هم توجه داشته باشید. مراقبت از کودک پیچیده‌تر از این است که فکر کنید یک فرد را بدون تخصص و مهارت‌های کافی در کنار فرزند خود قرار دهید.

    پیشنهاد مقاله: هرآنچه نیاز است از استخدام پرستار کودک در منزل بدانید

    کودک در هر سنی که باشد، نیاز به محبت، رشد و خلاقیت دارد. در نتیجه مهم است که پرستار کودک مهارت کافی برای ارتباط‌گیری داشته باشد تا کودک به او اعتماد کند.

    ویژگی‌های پرستار کودک در منزل
    کودک در هر سنی که باشد، نیاز به محبت، رشد و خلاقیت دارد.

    اما مهمترین ویژگی‌های پرستار کودک در منزل به شرح زیر هستند:

    داشتن مهارت مذاکره

    مهارت مذاکره یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرستار کودک است. زیرا می‌تواند با استدلال‌ها و قدرت کلام، تأثیر مثبتی بر روی خانواده و کودک بگذارد. مهم است که کودک در صورت عدم حضور خانواده با پرستار خود هم‌صحبتی داشته باشد و مهارت مذاکره را آموزش ببیند.

    ایجاد انگیزه در کودک

    انگیزه و روحیه در تمام سنین برای افراد اهمیت دارد. کودکان در دوره‌های ابتدایی زندگی خود، یاد می‌گیرند که چگونه انگیزه برای انجام فعالیت‌های خود داشته باشند. از این‌رو مهم است که پرستار کودک، مهارت کافی برای روحیه دهی و ایجاد انگیزه در کودک داشته باشد.

    عشق ورزی و صبر و حوصله

    عشق ورزی به کودک و داشتن صبر و حوصله از ویژگی‌های مهم هر پرستاری است که باید به آن توجه داشت.

    فرض کنید که پرستاری، نگهداری از کودک دو ساله‌ای را بر عهده دارد. این کودک نیاز به محبت و عشق دارد، در نتیجه پرستار باید با حوصله و صبر خود، به کودک محبت کند.

    توانایی حل اختلافات در بین کودکان

    اگر نگهداری چند کودک را به پرستار می‌سپارید، باید به توانایی پرستار در زمینه توانایی حل اختلافات بین کودکان توجه داشته باشید تا روحیه کودکان آسیب نبیند. همچنین توانایی حل اختلافات بین کودکان باعث می‌شود که کودک در سنین بالاتر توانایی حل مشکلات خود را داشته باشد.

    سرگرم کردن و بازی

    بازی و سرگرمی، مهارت پیچیده و مهمی است که پرستار کودک باید آن را داشته باشد. در حقیقت می‌توان بازی را یکی از وظایف پرستار کودک در منزل دانست. کودک با بازی‌های خلاقانه می‌تواند ایده‌پردازی خود را رشد دهد.

    کمک‌های اولیه

    کودکان همیشه در معرض خطرهای مختلفی هستند. برای اینکه بتوان آن‌ها را از خطر دور کرد، نیاز است که به ایمنی آن‌ها اهمیت داد. اما اگر کودکی دچار مشکلات مختلفی شود، پرستار کودک با مهارت کافی در کمک‌های اولیه می‌تواند خسارات خطرات ایجاد شده را کاهش دهد.

    5 ویژگی ضروری برای پرستار کودک

    پرستاران کودکان نه تنها نیاز به دانش گسترده در زمینه سلامت کودکان دارند. بلکه باید در مواجهه با مواقع اضطراری و وضعیت‌های پیچیده نیز توانمندی عملی داشته باشند. این تخصص به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از نگرانی و استرس والدین در مورد سلامت فرزندان کاسته و درمان و مراقبت بهتری از کودکان و نوزادان ارائه دهند.

    همچنین، مسئولیت پذیری در این حرفه از اهمیت بسیاری برخوردار است. پرستاران کودکان باید در تمام اوقات به توجه و مراقبت کامل از کودکان بپردازند و مسئولیت خود را در تشخیص و درمان بیماری‌ها و عوارض جلب کنند.
    در ادامه با 5 ویژگی ضروری برای هر پرستار کودکی که مسئولیت نگهداری از کودکان یا نوزادان در منزل را بر عهده دارد، آشنا می‌شویم:

    1. مسئولیت پذیری
    2. آمادگی برای شرایط اضطراری
    3. به خاطر سپردن شماره‌های اضطراری
    4. معلومات پزشکی
    5. تسلط بر مهارت‌های کمک‌های اولیه

    به عنوان پرستاران کودکان، شما مسئولیت زندگی و سلامت کوچک‌ترین اعضای جامعه را بر عهده دارید که دانش تخصصی و مسئولیت پذیری شما می‌تواند تاثیرات بزرگی بر سلامت و رشد کودکان داشته باشد.

    مسئولیت‌پذیری پرستار کودک 

    مراقب بودن در همه‌ی وجوه‌اش با مسئولیت‌پذیری گره خورده است. تا هر لحظه که در حرفه مراقبت از کودک مشغول فعالیت هستید، بار مسئولیت بر شانه‌های شما سنگینی می‌کند. نه تنها باید اطمینان داشته باشید که کودکان شاد و سرحال هستند. بلکه باید مطمئن شوید آن‌ها در امنیت‌اند و نیازهای‌شان برآورده می‌شود.

    آماده بودن در هر لحظه 

    کودکان به دلیل طبیعت فعال و غیر قابل پیش‌بینی خود، ممکن است در هر لحظه ناگهان دست به کار خطرناکی بزنند و با خطر جدی مواجه شوند. آماده بودن به معنای داشتن دانش و تجربه کافی در زمینه مراقبت از کودکان در برابر خطر‌ها است.

    همچنین، در نفش پرستار باید در هر لحظه آماده باشید تا با شرایط اضطراری، تغییرات ناگهانی در وضعیت کودکان و هرگونه نیازهای ویژه روبرو شوید. «آماده باشید» شعاری است برای هرکسی که می‌خواهد بداند در شرایط اضطراری چه کاری باید انجام دهد. بسیاری از فرصت‌های شغلی نگهداری از کودک آسان و سهل هستند و اتفاق چشم‌گیری در آن‌ها رخ نمی‌دهد.

    مراقبت از کودک
    مراقبت از کودک در همه شرایط از وظایف اصلی پرستار است.

    اما برای زمان‌های نادری که امری اضطراری رخ می‌دهد، مراقب کودک باید آماده باشد تا آن را مدیریت کند. آماده باشید به این معنا است که مطمئن شوید شماره تلفن‌های اضطراری و اطلاعات آن‌ها را دارید، اطلاعات پزشکی کودکانی که از آن‌ها خدمات پرستاری می‌کند را به خوبی می‌دانید.

    به یاد داشتن شماره تلفن‌های اضطراری

    نکته مهمی که همیشه باید در ذهن داشته باشید، داشتن شماره تلفن‌های اضطراری است. بسیاری از والدین شماره تلفن‌های اضطراری را در گوشی‌شان ذخیره می‌کنند یا اینکه آن را بر دیوار آویزان می‌کنند. این شماره‌ها باید شامل موارد زیر باشد. این شماره‌ها شامل:

    • شماره‌ تلفن‌های اضطراری محلی.
    • شماره تلفن آتش‌نشانی محلی که شما در آن به عنوان پرستار مشغول کار هستید.
    • شماره تلفن پلیس منطقه‌ای که شما در آن به عنوان نگهدار کودک مشغول کار هستید.
    • شماره تلفن مرکز درمانی محلی.

    علاوه بر این، از والدین بخواهید تا شماره‌های مهم زیر را هم برای شما بنویسند :

    • شماره تلفن همراه‌‌شان یا شماره جایی که آن‌ها در اغلب موارد آن‌جا هستند.
    • شماره تلفن همسایه‌های مورد اعتماد.
    • شماره تلفن هر کدام از بستگانی که در همان منطقه زندگی می‌کنند.
    • شماره تلفن دکتر بچه‌ها.

    این شماره‌ها به شما در مواقع اورژانس و بحرانی کمک می‌کنند تا به سرعت تماس گرفته و کمک بگیرید یا اشخاص نزدیک کودک مانند والدین را از وضعیت او آگاه کنید.

    آشنایی با اطلاعات پزشکی

    شما به منزله یک نگهدار کودک باید از والدین بخواهید تا به شما جای جعبه کمک‌های اولیه را نشان دهند.

    اما شما علاوه بر این به اطلاعات بیشتری درباره وضعیت پزشکی کودکان و نحوه رفتار با آن شرایط و مدیریت آن نیاز دارید. این سوال‌ها را بپرسید:

    1. آیا کودک داروی خاصی مصرف می‌کند؟ اگر بله، چیست؟
    2. چه زمانی باید مصرف شود (و چقدر)، و اینکه ایا آن تاثیرات جانبی هم به همراه خواهد داشت؟
    3. آیا هیچ کدام از کودکان به آسم مبتلا هستند؟
    4. اگر کودک به آسم مبتلا است، برای کنترل و مواظبت از آن چه کاری باید کرد؟
    5. آیا هیچ کدام از کودکان آلرژی خاصی دارند؟ اگر بله، به چه چیزی؟
    6. برای کمک به کنترل و مدیریت آن پرستار کودک به چه مواردی نیاز خواهد داشت؟

    این تنها چند مورد از سوال‌هایی بود که پرستار کود باید از خانواده کودک بپرسد تا اطلاعات کافی را در هنگام مراقبت از کودک داشته باشد.

    مزایا آشنایی با اطلاعات پزشکی

    آشنایی با اطلاعات پزشکی به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از بیماری‌ها، پیشگیری، درمان و بهبودی داشته باشیم.

    پیشگیری و حفظ سلامت

    با داشتن اطلاعات پزشکی، می‌توانیم بهبود سلامت خود را تحت کنترل داشته باشیم و از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

    درک بهتر درمان‌ها

    با داشتن اطلاعات پزشکی، می‌توانیم در انتخاب روش‌های درمانی مناسب برای کودک تصمیم گیری کنیم و بهبود سریع‌تری را تجربه کنیم.

    انتظارات یک خانواده از پرستار کودک در منزل

    هر خانواده‌ای که شما در کنار آن‌ها به وظایف نگهداری از کودک می‌پردازید، تفاوت‌هایی با دیگران دارند. بهتر است که در ابتدای کار بدانید خانواده‌ها چه انتظاراتی از شما دارند تا تجربه این شغل هم برای خودتان و هم برای آن‌ها به تجربه‌ای لذت‌بخش و امن تبدیل شود:

    • خانواده و همسایه‌ها را بشناسید.
    • امنیت پرستار کودک به همان اندازه‌ی امنیت کودک اهمیت دارد. اگر نخستین تجربه مراقبتان را می‌گذرانید، مطمئین شوید که خانواده‌ای را که از فرزندان‌شان پرستاری می‌کنید به خوبی می‌شناسید.
    • از آن‌جا که یک مراقب باید در خانه‌ای غریبه و ناآشنا به ارائه خدماتش بپردازد، بهتر است خانواده مراقب اطلاعات لازم کار شما داشته باشند.
    • کودکانی که از آن‌ها پرستاری می‌کنید را بشناسید.
    • بدون شک، پرستار کودکی که از کودکان دو ماهه پرستاری می‌کند با پرستار کودکی که از کودکان ده ساله پرستاری می‌کند وظایف و انتظارات متفاوتی دارند. در نتیجه، لازم است از سن کودکان آگاه باشید. برای مثال، اگر از اینکه مسئولیت یک کودک تازه متولدشده را داشته باشید راحت نیستنید بهتر است آن را قبول نکنید.

    حال به بررسی راه‌های استخدام بهترین پرستار کودک می‌پردازیم:

    راه‌های استخدام بهترین پرستار کودک

    با توجه به اینکه امروزه بیشتر افراد برای نگهداری از کودکان خود نیاز به پرستار کودک دارند، در نتیجه مهم است که از وظایف پرستار کودک در منزل و راه‌های استخدام بهترین پرستار کودک اطلاع داشته باشند. روش‌های مختلفی وجود دارند که بتوان پرستار کودک استخدام کرد. اما مهم این است که گام‌های استخدام پرستار را بدانید.

    نیاز است که یکسری نکات را رعایت کنید که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

    • قبل از هر اقدامی برای استخدام پرستار کودک، باید لیستی از اولویت‌ها و نیازهای خود را آماده کنید.
    • با تمام گزینه‌های خود برای سمت پرستاری کودک مصاحبه کنید.
    • تحقیقات مختلفی مانند: سابقه کاری، مهارت‌های پرستار و سوءپیشنه را بررسی کنید.
    • استخدام آزمایشی برای چند روز داشته باشید تا با شرایط روحی و رفتاری پرستار بیشتر آشنا شوید.
    • در نهایت هنگام عقد قرارداد، توضیحات کاملی از وظایف پرستار کودک در منزل و میزان حقوق و سایر موارد را عنوان کنید.

    شما می‌توانید پرستار را از طریق معرفی دوستان و همکاران خود انتخاب کنید یا از مراکز معتبر پرستاری و مراقبتی برای استخدام پرستار اقدام کنید. در هر دو صورت فرقی ندارد.

    مزایای نگهداری کودکان در خانه

    کودکان علاوه بر نیازهای طبیعی مانند گرسنگی، تشنگی و رفع لباس، نیاز به امنیت و احساس خوب نیز دارند. به عقیده بسیاری از متخصصان، نگهداری کودک در خانه باعث می‌شود تا احساس امنیت در کودک افزایش پیدا کند. زیرا از بدو تولد با محیط آشنایی دارد و می‌داند که خانه مکانی امن برای او است. همچنین مزیت‌های نگهداری کودکان در خانه به این موضوع محدود نمی‌شود. بلکه باعث رشد و ایجاد خلاقیت در کودک نیز می‌شود. اما به طور کلی مزایای نگهداری کودکان در خانه به شرح زیر هستند:

    • توجه فردی: نگهداری کودک در خانه بر خلاف نگهداری در مهدکودک‌ها باعث می‌شود تا توجه بیشتری به کودک شود و فرزند احساس تنهایی نداشته باشد. همچنین مراقبت‌های بیشتری برای او در نظر گرفته شود.
    • راحتی در خانه: این مورد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نگهداری کودک در خانه است، زیرا احساس راحتی باعث ایجاد خلاقیت و تمرکز کودک خواهد شد.
    • فعالیت و تحرک: با توجه به اینکه خانه محیطی امن و آشنا برای کودک است، در نتیجه انجام فعالیت‌های گوناگون نیز برای کودک راحت‌تر خواهد بود و بهتر می‌تواند به بازی و سرگرمی بپردازد.

    همچنین ارائه خدمات پرستار کودک در خانه برای والدین نیز مزیت‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

    • زمان بیشتر برای فعالیت‌های شخصی
    • انعطاف بیشتر در برنامه‌های روزانه
    • آرامش خاطر از نگهداری کودک خود

    حال به بررسی وظایف پرستار کودک در منزل؛ در نگهداری از کودک بیش فعال می‌پردازیم:

    وظایف پرستار کودک در منزل در نگهداری از کودک بیش فعال

    وظایف پرستار کودک در منزل به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شود. که یکی از آن‌ها، وظایف پرستار کودک در نگهداری از کودک بیش فعال است. با توجه به اینکه بیش فعالی در کودکان یکی اختلال مغزی است. در نتیجه مهم است که پرستار کودک به خوبی از وظایف خود اطلاع داشته باشد تا کودک را به بهترین شکل کنترل کند

    به طور مثال: نیاز است که نگرش مثبتی به کودک داشت و به دلیل رفتارهای کودک توجه کرد یا برنامه‌ریزی مشخص و ثابتی برای کودک مشخص کنید تا اوضاع بهتر شود.

    به طور کلی مهم‌ترین وظایف پرستار کودک بیش فعال عبارتند از:

    • تربیت کودک بر اساس توصیه و اولویت‌های والدین
    • کمک به انجام فعالیت‌های روزانه مانند: استحمام کودک، تعویض لباس، کمک به تغذیه کودک و کمک به دستشویی رفتن کودک و آموزش آن
    • تشویق کردن کودک به انجام تکالیف مدرسه
    • تمیز نگه داشتن محیط اطراف کودک
    • آموزش به کودک در مورد نظافت شخصی
    • تهیه غذای کودک
    • شستن لباس‌های کودک (شستن ملحفه)
    • مرتب کردن تخت کودک
    • آماده کردن تغذیه و میان وعده
    • برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت (بازی در خانه، رفتن به شهربازی، ورزش)
    • آموزش انضباط

    به طور کلی تمام مسئولیت‌های پرستار کودک و وظایف پرستار کودک در منزل برای کودک بیش فعال با سایر کودکان یکی است. اما نیاز است که یکسری اقدامات برای کودک بیش فعال در نظر گرفت تا برای انجام وظایف پرستار همکاری لازم را داشته باشد.

    زمان مناسب برای استخدام پرستار بچه

    بسیاری از خانواده‌ها برای اینکه شرایط دائمی حضور در خانه را ندارند، نگهداری کودکان خود را به پرستار در منزل می‌سپارند. اما در برخی از مواقع هم شرایط نگهداری از کودک فراهم است و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مختلف ساعات نگهداری از کودک را تغییر داد.

    اما سوالی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که زمان مناسب برای استخدام پرستار بچه چه مواقعی است؟

    بهتر است که در شرایط اضطراری، نگهداری کودک خود را به پرستار بسپارید و بهترین زمان مناسب برای استخدام پرستار بچه به شرح زیر است:

    • تنها چند ساعت از روز که برای فعالیت‌های خود مشغول هستید.
    • در شرایط غیرمنتظره و برخی از روزهای سال که مهمانی و مسافرت می‌روید.
    • اگر بیماری خاص دارید یا در بیمارستان بستری هستید.
    • با به دنیا آمدن یک فرزند دیگر بهتر است که از پرستار کودک استفاده کنید.
    • برای مراقبت از کودکان چند قلو نیاز به پرستار دارید.
    • اگر به عنوان مادر نیاز به استراحت و رفع خستگی دارید، مراقبت از کودک را به پرستار بسپارید.

    باید بدانید دقیقاً چه چیزی از شما به عنوان یک مراقب انتظار می‌رود. والدین از شما می‌خواهند که به بچه‌ها غذا بدهید، آن‌ها را به حمام ببرید، یا به آن‌ها در انجام تکالیف‌شان کمک کنید. علاوه بر این، خود بچه‌ها هم ممکن است از پرستاری در منزل شما است درخواست‌هایی داشته باشند. پس، قبل از شروع کار بدانید که والدین و بچه‌ها چه انتظاراتی از شخص مراقب کودک در منزل دارند.

    به طور کلی پرستار کودک در تربیت و آموزش بچه نقش بسیار زیادی دارد؛ بنابراین باید وظایف پرستار کودک در منزل از قبل تعیین شده باشد تا جای هیچ شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد و به راحتی بتوان نگهداری از کودک را به پرستار سپرد.

    به طور کلی ما در این متن سعی کرده‌ایم که شما را با خدمات، وظایف و مسئولیت‌های پرستار کودک حرفه‌ای در خانه آشنا کنیم، اما اگر سوال یا ابهامی‌ای که در این متن به آن اشاره نشده است. فقط کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

    سوالات متداول

    وظایف پرستار کودک در منزل چیست؟

    نگهداری و مراقبت از کودک، بازی و سرگرمی، آموزش و تربیت جزء مهم‌ترین وظایف پرستار خواهد بود.

     کدام یک از فعالیت‌های روزانه کودک که بر عهده پرستار است؟

    • تعویض پوشک کودک
    • آماده‌کردن غذا و میان وعده
    • آماده کردن بطری شیر کودک
    • حمام کودک
    • پوشاندن لباس

    هزینه پرستار کودک چقدر است؟

    هزینه پرستار با توجه به عوامل مختلف تعیین می‌شود که این عوامل عبارتند از:

    • محل سکونت و محدوده جغرافیایی
    • وظایف مشخص شده
    • اولویت‌ها و نیازهای والدین
    • وضعیت روحی و جسمی کودک
    • میزان سابقه و تجربه کاری پرستار

    ویژگی‌های پرستار کودک چیست؟

    پرستار کودک باید مسئولیت‌پذیر و صبور و با‌حوصله باشد.

    چگونه می‌توان نسبت به استخدام پرستار کودک اقدام کرد؟

    برای استخدام پرستار بهتر است که از طریق مراکز معتبر پرستاری اقدام کرد. این مراکز به خوبی به وظایف پرستار واقف هستند و شما می‌توانید بهترین خدمات را دریافت کنید.

    دریافت سوء‌پیشینه بر عهده چه کسی است؟

    اگر از مراکز معتبر، پرستار کودک استخدام کنید، دریافت سوء‌پیشینه با مراکز است.

    پرستار کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

    پرستار کودک باید دارای صبر و حوصله، مهربانی، با انگیزه و توانمند باشد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان