درخواست پرستار | مشاوره رایگان

چگونگی مراقبت و نگهداری از کودک مبتلا به بیماری روحی

مراقبت و نگهداری از کودک مبتلا به بیماری روحی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پرستاری از کودکان مبتلا به بیماری روحی نیاز به توجه و حمایت ویژه دارد. در این موارد، پرستاران باید با دقت و حساسیت بالا به نیازهای فردی و خاص هر کودک پاسخ دهند. در ادامه، چند نکته مهم در خصوص پرستاری از این کودکان عزیز را خدمتتات عرض می‌کنیم. 

    پرستاری از کودکان مبتلا به بیماری روحی

    در ادامه نکات مهم برای پرستاری از این عزیزان را خدمتتان عرض می‌کنیم:

    1. تشخیص نیازهای فردی
    2. اطمینان حاصل کنید کودک در محافظت است
    3. ارائه حمایت عاطفی
    4. برقراری ارتباط مؤثر
    5. همکاری با خانواده
    6. تشخیص نیازهای فردی

    در ادامه به توضیح کامل‌تری از این موارد می‌پردازیم.

    کودک مبتلا به بیماری روحی
    هر کودک مبتلا به بیماری روحی نقشاب خاص و منحصر به فرد دارد.

    1) تشخیص نیاز های فردی

    هر کودک مبتلا به بیماری روحی نقشاب خاص و منحصر به فرد دارد. پرستاران باید با توجه به شرایط و علائم هر کودک، نیازهای آن را تشخیص داده و برنامه‌ریزی مناسب انجام دهند.

    2) اطمینان حاصل کنید کودک در محافظت است

    کودکان مبتلا به بیماری روحی معمولاً نسبت به تغیرات وضعف عاطفی حساس هستند.

     3) ارائه حمایت عاطفی

    کودکان مبتلا به بیماری روحی نیاز به حمایت و توجه عاطفی دارند. پرستاران باید با ابراز همدردی، شنوایی فعال و ارائه پشتیبانی روانشناختی به کودکان کمک کنند.

    4) برقراری ارتباط مؤثر

    پرستاران باید تلاش کنند تا با استفاده از روش‌های مناسب، با کودک در ارتباط باشند. استفاده از زبان ساده، استفاده از بازی‌ها و فعالیت‌های خلاقانه می‌تواند به برقراری این نوع ارتباط کمک کند.

    5) همکاری با خانواده

    خانواده نقش بسزایی در پشتیبانی و درمان کودک دارد‎.

    ممکن است نیاز باشد پرستار کودک هنگام ملاقات با پزشک یا مشاور، وی را همراهی کند و اطمینان حاصل کند که کودک هر گونه مشاوره ای را دنبال می کند. ایجاد یک روال منظم و برنامه ریزی زمانی می‌تواند به پرستار کودک کمک کند که علاوه بر وظایف مربوط به مراقبت از کودک مبتلا به بیماری روحی به دیگر جنبه های زندگی مانند شغل خود یا مراقبت از دیگر فرزندان نیز برسد.

    پیشنهاد مقاله: تب در کودکان؛ مراقبت از کودک تب دار

    محیط آموزشی

    داشتن یک محیط آموزشی حامی برای یک کودک مبتلا به بیماری روحی بسیار مهم است. برنامه های زیادی وجود دارد که هدف آن ها حمایت از نیازهای بهداشت روانی کودکان و نوجوانان در مدارس است. اما اگر کودک نیاز به کمک یا پشتیبانی اضافی داشته باشد، پرستار کودک مبتلا باید با مددکار اجتماعی مدرسه صحبت کند و وی را در جریان وضعیت کودک قرار دهد.

    نکاتی برای کمک به پرستار

    یک مددکار اجتماعی می­‌تواند به نگهدار کودک توضیح دهد که چه حمایت هایی مورد نیاز است. همچنین مراقب کودک باید با دوستان، کادر مدرسه و سایر مراقبین صحبت کند تا آنها نیز بدانند انتظار چه رفتارهایی از کودک داشته باشند، چگونه در مواردی مانند دادن داروهای کودک در ساعت مشخص به وی کمک کنند و یا اگر چیزی غیر معمولی در رابطه با کودک اتفاق افتاد، چگونه پاسخ دهند.

    کودک مبتلا به بیماری روحی
    کودکان مبتلا به بیماری روحی معمولاً نسبت به تغیرات وضعف عاطفی حساس هستند.

    پرستار کودک مبتلا باید در مورد موارد زیر با اطرافیان او صحبت کند تا در صورت عدم حضور پرستار کودک بتوانند عملکرد صحیح داشته باشند:

    • اگر کودک ناراضی است یا بی اعتنا به نظر می‌رسد، چه کاری باید انجام دهند.
    • روال معمول کارهای کودک چیست و تغییرات در آن روال چه تاثیری می­تواند داشته باشد.
    • نحوه مصرف دارو ( اگر کودک دارو مصرف می­کند.)
    • در چه مواردی نیاز است با پرستار کودک تماس گرفته شود.

    پرستار کودک باید با وی صحبت کند تا بداند کودک رضایت دارد چه مقدار از وضعیتش را با کادر مدرسه به اشتراک بگذارد و طبق آن با هم اندیشی و مشورت نگهدار کودک و کادر مدرسه باید برنامه ویژه ای برای کودک در مدرسه و خانه تهیه شود، و یک ارتباط منظم بین مراقب کودک و معلمان باید وجود داشته باشد.

    لزوم مراقبت پرستار از خودش

    مراقبت از خود به عنوان مراقب کودک بسیار مهم است. تفریح کردن می‌تواند پرستار کودک را تازه کند و کمک کند تا روابطش از جمله ارتباط با کودک مبتلا به بیماری روحی را بهبود بخشد. مراقبت تناوبی می‌تواند یک گزینه مناسب برای نگهدار کودک باشد تا فرصتی برای استراحت فراهم کند. در شرایطی که مراقب کودک حس کند  در کنار آمدن با وظایف مراقبت دچار مشکل است، احتمالا به کمک نیاز دارد. بسیاری از پرستاران از مشورت و ارتباط با دیگر پرستاران کودک که کودک تحت مراقبت شان وضعیت مشابه ای دارد، بهره می­ برند. 

    سخن پایانی

    در ایران آژانس های پرستاری خدمات پرستاری در منزل را ارائه می‌دهند که به با داشتن مجوز های قانونی لازم می‌توانند پرستاران دارای صلاحیت را پس از استعلام مدارک آنها اعزام نماید موسسه پرستاری سفیر آرامش یکی از آنها است.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان