درخواست پرستار | مشاوره رایگان

پرستار سالمند باید بداند سلامتی سالمند اولویت اول است

پرستار سالمند باید بداند سلامتی سالمند اولویت اول است

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    هر انسانی سلامتی را دوست دارد و می خواهد که یک زندگی شاد و سالم داشته باشد. پرستار سالمند بخاطر داشته باشید با بالا رفتن سن یک انسان، این خواسته از بین نمی رود و همیشه وجود خواهد داشت. اما شاید یک سالمند به تنهایی نتواند این خواسته را برآورده کند. بنابراین به کمک یک پرستار سالمند نیاز پیدا خواهد کرد. نکته قابل توجه این است که هیچ گاه برای تغییر یک زندگی به یک زندگی سالم دیر نیست. در واقع، یک تغییر مثبت باعث ایجاد انگیزه برای فرد می شود تا این تغییرات مثبت را ادامه دهد.

    در ادامه این مطلب از مرکز پرستاری سفیر آرامش، مطالبی را در مورد زندگی سالم و شاد سالمندان در کنار پرستار سالمند ارائه خواهیم کرد:

    یک زندگی پر انرژی

    باید به سالمند کمک کند تا یک زندگی فعال و پر انرژی داشته باشد. ورزش روزانه یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که پرستار سالمند باید در برنامه روزانه سالمند بگنجاند. بهتر است که پرستار سالمند ابتدا با مشورت پزشک معالج سالمند چند ورزش و نرمش مناسب شرایط سالمند را انتخاب کند. سپس سالمند آن ورزش ها را تحت مراقبت پرستار سالمند انجام دهد.

    داشتن یک زندگی پر انژی با پرستار سالمند
    باید به سالمند کمک کند تا یک زندگی فعال و پر انرژی داشته باشد.

    پیاده روی یکی از ایمن ترین، ساده ترین و مفید ترین ورزش هایی است که پرستار سالمند می تواند برای سالمند در نظر بگیرد. پیاده روی به همراه پرستار سالمند و یا اعضای خانواده برای سالمند بسیار مفید است. باغ گردی، گلف و شنا نیز دیگر ورزش هایی است که پرستار سالمند می تواند شرایط آنها را برای سالمند مهیا کند. البته مراقب نباید مشورت با پزشک معالج سالمند را فراموش کند.

    همچنین بخوانید: تغذیه سالم افراد پیر و سالمند و ارائه برنامه غذایی سالم برای آن‌ها

    پرستار سالمند بخاطر داشته باشید تغذیه سالم مهم است

    تغذیه سالم، موضوع مهمی است که پرستار سالمند بخاطر داشته باشد. چرا که سلامت کلی سالمند به آن وابسته بوده و حفظ سلامتی سالمند نیز اصلی ترین وظیفه مراقب است. باید عادات غذایی، غذاهای لازم و مضرات غذاهای خاص سالمند را بداند و آنها را در برنامه غذایی اعمال کند. باید بداند که به صورت کلی مصرف بیشتر سبزیجات، مصرف بیشتر ماهی و مصرف کمتر گوشت قرمز برای سالمندان توصیه می شود.

    ممکن است اعمال برنامه غذایی سالمند برای مراقب کمی دشوار باشد. چرا که سالمندان عادات غذایی پیچیده تری دارند و همین موضوع باعث می شود که گاهی توصیه های پرستار سالمند در مورد تغذیه را اجرا نکنند. اما در هر صورت، پرستار سالمند بخاطر داشته باشد که باید غذا های لازم برای سالمند را به بدن او برساند. خوب است که پرستار سالمند اطلاعاتش را در مورد تغذیه سالمندان بروز کند و با مشورت پزشک، مکمل های غذایی مناسب و سالم را نیز به برنامه غذایی سالمند اضافه کند.

    مناسب ترین برنامه غذایی برای سالمندان
    پرستار سالمند بخاطر داشته باشد که باید غذا های لازم برای سالمند را به بدن او برساند.

    این نکته را فراموش نکنید شما به عنوان پرستار سالمند بخاطر داشته باشید که فعالیت های جسمانی یکی از تعیین کننده ترین نکات در سلامتی فرد سالخورده محسوب می شود به طوری که شخصی که می تواند حرکت داشته باشد را با کمک کردن به او و یا حتی با استفاده از واکر و یا ویلچر زیر نظر متخصص امور به گردش ببرید برای او برنامه منظمی به جهت بازدید از مکان های جذاب بگذارید و همیشه سعی نمائید در کنار سالمند خودتان باشید.

    شما می توانید فرد سالخورده را به پارک ببرید و سعی کنید ارتباط اجتماعی او را تقویت نمائید سعی کنید برای او هم سن و سالهای خودش را پیدا نمائید و بگذارید با آنها صحبت نماید برای او وقت تعیین نکنید و هر زمانی که خودش احساس خستگی کرد به منزل برگردید اینها به شما کمک میکند که بیشتر بتوانید با سالمند ارتباط بر قرار نمائید .

    توانایی در جذب سالمند در صحبت کردن با او

    صحبت کردن با سالمند زمان نمی شناسند پرستار سالمند بخاطر داشته باشید شما به عنوان یک هم زبان برای سالمند انتخاب شده اید شاید در زمان استخدام هم خانواده سالمند و یا خود او به گویش شما توجه کرده باشند توجه نمائید اگر سالمند دوست داشته باشد با گویش خود حرف بزند به او فرصت دهید که به زبان خودش حرف بزند و شما سعی کنید تمامی پاسخ ها و درد و دل های او را با زبان ایشان پاسخ دهید و با او هم دردی کنید نیاز نیست راهکار ارئه دهید فقط بشنوید و در کنار او باشید همین بس است. 

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان