درخواست پرستار | مشاوره رایگان

روش پرستار سالمند برای مراقبت دلسوزانه سالخوردگان

روش پرستار سالمند برای مراقبت دلسوزانه سالخوردگان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    بزرگترین جمعیت هایی که یک پرستار با آن روبرو می شود، جمعیت سالمندان است. یک مراقب سالمند باید چالش های مهمی بویژه با سالمند مبتلا به اختلال ارتباط یا نقص های شناختی، روبرو شود.برای مراقبت مناسب و دلسوزانه این بیماران ، پرستار سالمند ماهر تیم مراقبت های پزشکی لازم است. ادامه چند نکته مهم که نگهدار سالمند باید رعایت کند ارائه شده است.

    سازگاری روش پرستار با شرایط سالمند بیمار

    براساس تجربه، بسیاری از سالمندان بیمار هستند و ممکن است  دچار سردرگمی، بی نظمی ذهنی و یا خیال و توهمات باشند. زمانی مراقب سالمند می تواند مراقبتی مناسب و دلسوزانه داشته باشد که ارزیابی درستی از درگیری های بیمار داشته باشد.

    در حالی که ممکن است نگهدار سالمند بتواند برخی از بیماران را جهتدهی کند، برخی قابل کنترل نیستند. این بیماران ممکن است نیازمند درک و دلسوزی مراقب سالمند در درک شرایطشان باشند و مراقب سالمند نباید اعتقادات و مفروضات  آنها را به چالش بگیرد. اگر بیمار در چنین شرایطی آرامتر است، این شرایط برای او امن تر است و نگهدار سالمند نباید او را به چالش بکشد.

    پیشنهاد مقاله : ویژگی های خوب پرستار سالمند که می تواند در نگهداری سالمند موثر باشد

    ارزیابی مشکلات حسی بیمار توسط پرستار سالمند

    بیمارانی که نمیتوانند بشنوند یا ببینند ممکن است وقتی تحت مراقبت قرار میگیرند، مضطرب شوند، زیرا نمی دانند چه اتفاقی می افتد. تصور کنید با آرامش خوابیده اید و چشمانتان بسته است و کسی شروع به دستکاری بدن شما میکند … چه واکنشی دارید؟ احتمالا می ترسید و تلاش می کنید تا به عقب برگردید.

    ارزیابی مشکلات حسی بیمار توسط پرستار سالمند
    رسیدگی به مشکلات حسی و روانی در سالمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    مراقب سالمند باید با در نظر گرفتن زمان و به آرامی به بیمار اطلاع دهد که در حال مراقبت است و تلاش کند تا از طریق کلمات، حرکات، و یا حتی کلمات نوشته شده، به بیمار آرامش دهد. اگر بیمار به طور معمول عینک و یا سمعک می گذارد، قبل از شروع، مراقب سالمند باید اطمینان حاصل کند که آنها قرار دارند. هرچه بیمار کنترل بیشتری روی اتفاقات داشته باشد، تجربه بهتری خواهد داشت.

    تعامل پرستار با بیمار

    اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی و کارکنان فرعی می دانند که چه احساسی دارد وقتی به شدت مشغول هستند و اغلب فرصت بسیار کوتاهی برای توقف و صحبت با بیماران دارند. برای یک بیمار که تنها در یک اتاق در تمام روز است، یک گفنگو می تواند خواسته بیمار باشد.

    مراقب سالمند باید با اختصاص دادن چند دقیقه به بیمار، علاقه اش به بیمار را نشان دهد. نگهدار سالمند باید اگر نیاز به صحبت و یا شکایت داشت، همدلی کند. بسیاری از سالمندان داستان های زیادی برای اشتراک گذاشتن دارند و ممکن است نگهدار سالمند  باید بتواند چیز های شگفت انگیزی از آنها یاد بگیرد! چند دقیقه گفتگوی مراقب سالمند با بیمار، ممکن است نقطه روشن در روز بیمار باشد که قطعا با ارزش است.

    ایجاد محیط تاثیرگذار توسط پرستار سالمند

    روشنایی شدید و صدای بلند می تواند آزاردهنده یا حتی ناراحت کننده برای بیماران مبتلا به نقص حسی باشد. اگر یک بیمار نسبت به مراقبت مقاوم است و به راحتی ناراحت میشود، پرستار سالمند باید سعی کند با کاهش سر و صدا، از بین بردن حواس پرتی ها و درنظر گرفتن فاصله بین خود و بیمار در هنگام صحبت، مراقبت را شروع کند. این مداخلات ساده از جانب پرستار سالمند ممکن است به نظر بی معنی باشد اما می تواند در آرام کردن بیمار مضطرب بسیار موثر باشد.

    تعامل پرستار با بیمار
    هرچه بیمار کنترل بیشتری روی اتفاقات خود داشته باشد، تجربه بهتری خواهد داشت.

    مداخله سالمند با روند بیماری خود

    شاید بزرگترین شکایتی که سالمندان دارند این است که احساس می کنند که از آنچه در روند مراقب رخ می دهد، مطلع نیستند. این که آیا این کسری شناختی، مانع ارتباطی یا حتی فقدان آموزشی برای درک روند مراقبت است یا نه، به هر حال باعث حس ناتوانی در بیمار می شود. پرستار سالمند می تواند زمانی را اختصاص دهد تا بیمار مواردی از روند را که درک کرده است، بیان کند.

    سخن پایانی

    در نهایت در این مقاله از مرکز پرستاری سفیر آرامش باید گفت مراقب سالمند نباید فرض کند که آنها علاقه ای به دانستنش ندارند. باید مطالب را در سطح فهم بیمار توضیح دهد و به بیمار فرصت پرسش دهد. حتی مراقب می‌تواند نکات مهم را برایشان یادداشت کند. به عنوان پرستار ، قطعا چالش هایی برای ارائه بهترین مراقبت ها وجود دارد، اما پرستار در منزل می تواند با استفاده از برخی اقدامات ساده، تجربه متفاوتی را به سالمند هدیه دهد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان