درخواست پرستار | مشاوره رایگان

پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی با رعایت نکات

پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا می دانید پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی با رعایت نکات چگونه انجام می شود؟ آیا می دانید در زمان سکته مغزی باید چه کارهایی انجام شود؟

    همان طور که می دانید اگر یکی از اعضای خانواده دچار سکته مغزی شود مراقبت از  او و انجام اقدامات اولیه اهمیت زیادی دارد، لازم به ذکر است که هر سکته مغزی گوناگون است، پس هر بهبودی نیز متفاوت خواهد بود. پرستار سالمند بیمار سکته مغزی باید بتواند به بهترین نحو ممکن از او مراقبت کند و به روند بهبودی آن کمک کند. در ادامه مطالب اطلاعات بیشتری در این زمینه بیان شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب ما را همراهی کنید.

    سکته مغزی چیست؟ پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی

    هنگامی که خون رسانی به مغز به دلیل بسته و پاره شدن شریان مغزی قطع شود، سکته مغزی رخ می دهد. زمانی که خون غنی از اکسیژن به سلول های مغزی نرسد، آن ها شروع به مردن خواهند کرد و این سبب سکته مغزی خواهد شد. افراد، اختلال در جریان خون را احساس نخواهند کرد، بلکه احساسات زیر را تجربه می‌ کنند:

    • سردرد ناگهانی و شدید
    • مشکلات بینایی
    • لکنت زبان
    • گیجی
    • ضعف یا فلج یک طرف بدن
    • سرگیجه
    • افتادگی صورت به یک سمت
    • مشکلات در درک مطلب

    در چنین مواقعی بهترین کار استخدام پرستار بیمار در منزل است.

    مراقبت و پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی  با رعایت نکات

    مهم ترین نکات درباره مراقبت از بیماران سکته مغزی در خانه در ادامه مطالب بیان شده است،پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی  توسط پرستار بیمار در منزل باید این نکات را به خوبی در نظر داشته باشد تا روند بهبودی بیمار سریع تر پیش برود:

    مراقبت و پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی
    بعد از سکته مغزی بیماران دچار اختلالات حرکتی خواهند شد.

    پرستار باید فرد بیمار را روزانه به ورزش توانبخشی تشویق کند:

    بعد از سکته مغزی بیماران دچار اختلالات حرکتی خواهد شد،مراقبت و پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی دشوار است . در چنین مواقعی باید به آن ها توجه بیشتری شود، باید او را به ورزش توان بخشی تشویق کرد، تا سلول ‌های مغزی وی شروع به کار کرده و بهبود یابد. لازم به ذکر است که تنها راه درمان این بیماری حرکت منظم است.

    پیشنهاد مقاله: نکات مهم در مدیریت سکته مغزی در افراد سالمند

    پرستار باید زیاد کمک نکند اما مفید باشد:

    پرستار در منزل  چگونه باید بدون کمک کردن مفید باشد؟ باید هنگامی که فرد را در حال انجام کاری دید فقط در صورتی که درخواست کمک کرد به او کمک کند. در انجام کارهای ساده و روزمره یاری رسان باشد تا روند بهبودی سریع تر انجام شود، نباید با کمک بیش از اندازه مانع از بهبودی بیمار شد.

    دریافت راهنمایی از پزشک و مدد کاران اجتماعی:

    مهم ترین بخش تیم بهبود و مراقبت و پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی، مدد کاران اجتماعی می باشند، پرستار باید در زمان مراقبت از بیمار در صورت مواجه شدن با سوال، با آن ها ارتباط برقرار کند و سوالات خود را با آن ها در میان بگذارد، مدد کاران می ‌توانند اطلاعات مفیدی در زمینه انجام اعمال بعد از ترخیص از بیمارستان و نحوه ی مراقبت از بیمار در منزل در اختیار پرستاران قرار دهند.

    ثبت عوارض جانبی دارو:

    در مراقبت و پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی معمولاً داروهای تجویز شده برای بیماران سکته مغزی، اشکال گوناگونی از داروها را در بر خواهد گرفت، مانند: کنترل کلسترول، رقیف کننده های خون و … که متاسفانه تمام دارو ها عوارض جانبی خود را خواهند داشت، به همین دلیل ممکن است بعضی از بیماران نسبت به برخی از داروها حساسیت داشته باشند. پس باید پرستار مراقب، علائم و رفتار بیمار را بررسی کند و اگر مشکلی رخ داد آن را با پزشک مطرح سازد.

    مراقبت عوارض جانبی سکته مغزی باشد:

    در برخی از مواقع ماه بعد از ترخیص بیمار عوارض جانبی شدید سکته مغزی نمایان خواهد شد، پرستار باید در صورت مشاهده چیز های غیر معمول و متفاوت با پزشک بیمار یا متخصص مغز و اعصاب ارتباط بر قرار دارد.پرستار باید مراقبت مکمل های اضافی باشد چون امکان بروز سکته دیگری را به وجود خواهند آورد.برای بهبود سکته مغزی مکمل ‌هایی پیشنهاد می‌ شود که باید پرستار قبل از خرید و استفاده با پزشک در میان بگذارد، بعضی از مکمل ها موجب افزایش خطر سکته مغزی خواهند شد. لازم به ذکر است که امکان دارد، این خطر روی بطری نوشته نشود بنابراین باید قبل از استفاده با پزشک بیمار مشورت شود.

    نتیجه گیری

    همان طور که در مطالب بالا خواندید، افراد هنگام ابتلا به سکته مغزی دچار برخی از ناتوانی ها خواهند شد. که به پرستار در منزل احتیاج پیدا خواهند کرد پرستاری از سالمندان بعد از سکته مغزی توسط پرستار منزل با رعایت نکات پزشکی باید انجام شود.تا روند بهبود بیمار سریعتر انجام شود.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان