درخواست پرستار | مشاوره رایگان

وظایف و مسئولیت های پرستار کودک

مسئولیت های پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    در این مقاله از مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش درباره وظیفه پرستار کودک،که باید هوشیار باشد و این که پرستار کودک نباید از کودک تحت مراقبتش دور شود ،حواستان به کودک باشد. اگر غرق در نوشتن پیام کوتاه یا یک تماس باشد ممکن است کودک در یک لحظه پرش خطرناکی کرده و امکان شکستگی برای او وجود دارد. عواقب ناشی از این اتفاقات نیز متوجه خواهد بود.

    قوانین و محدودیت های پرستار کودک

    کودکان صبر شما را محک می‌زنند و سعی می‌کنند از حد تعیین شده فراتر روند. این پیشروی بخشی از مراحل رشد آنها است. ممکن است این فکر به سرتان بزند که به آنها اجازه دهید تا تمام قوانین والدینشان را بشکنند و اینطور در نظر آنها یک پرستار کودک “خوب” می‌باشید. البته، پرستار کودک نباید تسلیم این فکر شود. باید این نکته را بداند که ساختار و محدودیت ها برای کودکان مفید هستند. آنها به کودکان کمک می‌کنند تا انضباط نفس و خودداری را یاد بگیرند و به عنوان مراقب کودک از قوانین خانه آگاه شوید و آنها را اجرا کنید، حتی اگر موافق این قوانین نباشید. اما همچنین، بدانید که چه موقع شکستن قوانین، مانند خوردن یک بیسکویت دیگر یا ده دقیقه بیدار ماندن پس از ساعت خواب. اگر شما پرستار کودکی مسئول و قابل اعتماد باشید، احترام والدین و فرزند را به دست خواهید آورد.

    انتقاد پذیر باشد

    این احتمال وجود دارد که شما در حین انجام وظایف خود در قالب مراقب کودک ، کاری را انجام داده اید که یک مادر یا پدر را ناراحت یا نگران کند. چشمتان را نسبت به نگرانی هایشان نبندید. از آنها بپرسید که چگونه کارتان را بهتر انجام دهید و به آنها این اطمینان را بدهید که اشتباهایتان را تکرار نخواهید کرد. این کار به والدین حس رضایت از مراقب کودک را القا خواهد کرد و این رضایت برای مراقب به معنی امنیت شغلی است!

    مراقب کودک همراه با امور منزل

    گاهی اوقات هست که ما به شخصی نیازمندیم به جهت اینکه به مراقبت از کودک ما بپردازد و همچنین کار های روزمره و جاری خانه را نیز انجام دهد ، مادریاران این نوع از آموزش ها را حتما دیده اند و شما می توانید به راحتی به آنها اعتماد کنید، میتوانند به راحتی با کودک شما ارتباط دوستانه برقرار نمایند و همچنین در انجام امور منزل به شما کمک کنند برای بچه غذاهای مورد علاقه اش را بپزند و با او بازی کنند او را به پارک ببرند و فضای شادی را برای کودک فراهم آورند .

    شاید آیتم های دیگری در ارتباط با خدمات پرستاری از کودک هستند که در مقالات بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد این نوشته نگارش شده در مرکز پزشکی سفیر آرامش است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع قطعا پیگرد قانونی خواهد داشت.

    پرستار کودک باید مهربان باشد

    یک مراقب خوب نسبت به کودک تحت مراقبت اش مهربان و دلسوز است، حتی هنگامی که باید با قاطعیت و سختی با او رفتار کند. روحیه فرزندان انعطاف پذیر و در عین حال، شکننده است. همچنین، آنها می‌توانند کله‌شق و تاثیر پذیر باشند.

    ویژگی پرستاران
    مراقبت از سلامت و بهداشت کودک از ویژگی مهم پرستار است.

    به خاطر داشته باشید که آنها هنوز در حال یادگیری و رشد هستند. اشتباهاتشان را درک کنید. هنگامی که ناراحت هستند، با دلسوزی به حرفهایشان گوش دهید. به آنها اهمیت دهید و اجازه دهید که رازهایشان را با شما در میان بگذارند. یک مراقب می‌تواند یک دوست خوب نیز باشد!

    پیشنهاد مقاله: بررسی مهارت های ارتباطی پرستار کودک با مادران و کودکان

    پرستار کودک باید انعطاف پذیر باشد

    امکان دارد که والدین دیر به خانه بازگشته یا زودتر از موعد آن را ترک کنند. سعی کنید انعطاف پذیر باشید. زود به خانه کودک بیایید و دیر آن را ترک کنید. محدودیت هایتان را مشخص کنید، اما انعطاف پذیر باشید. اینکار، به والدین نشان خواهد داد که یک پرستار کودک مورد اعتماد هستید.

    مسئولیت های پرستار خوب

    پرستار کودک
    پرستار باید به کودکان فضای مناسب جهت بازی و سرگرم شدن فراهم کند.

    وظایف پرستار کودک خوب عبارتند از:

    1. مراقبت از سلامت و بهداشت کودک
    2. فعالیت‌های آموزشی
    3. نظارت بر بازی و سرگرمی

    در ادامه به توضیح کامل تری از وظایف یک پرستار خوب می‌پردازیم.

    1. مراقبت از سلامت و بهداشت کودک:

    پرستار باید بهداشت دهان و دندان، حمام، تغذیه صحیح و تمیزی بچه را رعایت کند. همچنین باید مطمئن شود که کودک در معرض هیچ گونه خطری نیست.

    2. فعالیت‌های آموزشی:

    پرستار باید برنامه‌های آموزشی مناسب برای کودکان تهیه و اجرا کند. این فعالیت‌ها ممکن است شامل بازی‌های آموزشی، فعالیت‌های هنری و موسیقیدان باشد.

    3. نظارت بر بازی و سرگرمی:

    پرستار باید به کودکان فضای مناسب جهت بازی و سرگرم شدن فراهم کند. همچنین باید نظارت داشته باشد تا همچنان در حالت امن باشند.

    سخن پایانی

    کار پرستار کودک می‌تواند گاهی اوقات شغلی دشوار باشد، اما پر از پاداش است. به یاد داشته باشید که اولویت اول مراقب امنیت کودک است. بنابراین، پرستار کودک همیشه برای موقعیت‌های اضطراری که ممکن است رخ دهند، آماده است. اما یادتان نرود که با بچه‌ها نیز خوش بگذرانید. شما عزیزان می‌توانید جهت اعزام پرستار با مشاورین موسسه پرستاری سفیر آرامش در ارتباط باشید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان