درخواست پرستار | مشاوره رایگان

نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن آن ها توسط پرستار

نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا با نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن آن توسط پرستار آشنایی دارید؟ آیا می دانید سالمندان برای داشتن یک زندگی با کیفیت چه نیازهایی دارند؟ یکی از مهم ترین دوره های زندگی انسان دوره سالمندی است،

    در این دوره فرد اوج تجربیات خود را خواهد داشت. بنابراین می توان با استفاده از سالمند و تجربیات آن ها مانع از تنهایی سالمند شد و جوانان نیز در کنار او به نحو احسن از تجربیات سالمند استفاده کرده و در زندگی خود به کار ببرند. اما هر سالمندی هنگام رسیدن به دوره میان سالی دارای نیازهایی خواهد بود، که برخی مواقع برای برطرف کردن این نیاز ها باید از پرستار کمک گرفته شود. در ادامه مطالب اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

    نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن آن ها توسط پرستار

    همه افراد در دوره سالمندی توانایی خود را برای انجام برخی از کار ها از دست خواهند داد و نیاز های خوهند داشت که در ادامه چند دسته از نیازهای سالمندان بیان شده است:

    نیاز های عاطفی فرد سالمند

    همان طور که مستحضر هستید با شناسایی نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن آنها، در هر فردی نیازهای عاطفی وجود دارد این نیاز ها در زمان سالمندی از سایر دوره ها بیشتر است. زمانی یک سالمند بیشترین ضربه عاطفی را خواهد داشت که فرزندانش دور از او زندگی کنند.و کنار او نباشند،  تنها یک پرستار با مهارت و با تجربه که از نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن اطلاعات کافی را دارد.  در این مواقع پرستار سالمند یک گزینه برای تامین نیاز های عاطفی سالمند خواهد بود. زیرا این فرد زمان زیادی در کنار سالمند سپری خواهد کرد.

    بیشتر بخوانید :‌نحوه تامین نیازهای پرستار سالمند در منزل

    نیاز های معیشتی سالمندان

    سالمندان دارای نیاز های مسکن، بهداشت، خوراک و پوشاک هستند، با برآورده کردن این نیاز های معیشتی در دوران سالمندی درصد زیادی از مشکلات آن ها برطرف خواهد شد. لازم به ذکر است که سالمندانی که خدمات بازنشستگی ندارند، این نیاز در آن ها بیشتر دیده می شود. زمانی که خانواده یک پرستار سالمند استخدام کنند، راه حل برطرف کردن نیازهای معیشتی به پرستار سپرده خواهد شد.پرستار به نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن اشراف کامل دارد و می تواند این نیاز ها را برطرف کند.

    نیازهای عاطفی

    بعد از نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن مساله مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد،نیاز به تفریح و گردش در زمان سالمندی از سایر دوران ها بیشتر است، به طور مثال سالمندان معتقدند که بعد از کار کردن طولانی در زمان جوانی نوبت به استراحت و تفریح است. تفریحاتی مثل کتاب خواندن، پارک رفتن، رفتن به طبیعت، سر زدن به اقوام، بیرون رفتن و سایر موارد پرستار می تواند همراه با سالمند این نیاز را برطرف کند.

    نیازهای سالمندان در مشارکت های اجتماعی

    یکی از بزرگ ترین مشکلات برای سالمندان تنهایی است. شرایط اکثر سالمندان طوری است که فرزندان آن ها به اجبار دور از آن ها زندگی می کنند. در چنین مواقعی سالمند با مشارکت اجتماعی از تنهایی بیرون خواهد آمد پرستار می تواند سالمند را به ورزش های همگانی در پارک ها و کوه نوردی دسته جمعی تشویق کند.
    نیاز های امنیتی
    امنیت روحی و امنیت جسمی از دغدغه های زندگی سالمند هستند، به طور مثال اگر سالمند در مواقع ضروری احساس کند که کسی به او کمک می کند، یا در زمان مریضی سریع تر معالجه خواهد شد. احساس امنیت بیشتری خواهد داشت، پرستار می تواند بهترین کمک رسان برای سالمند باشد.

    تحرک سالمند

    یکی از نیاز های مهم سالمندان تحرک است، حتی اگر به یک محیط کوچک محدود گردد. برای تحرک سالمند باید وسایل لازم مانند واکر، صندلی چرخدار و عصا تهیه گردد پرستاران باید تمام سعی خود را تحرک سالمند داشته باشند.
    دارو
    همان طور که می دانید افراد سالمند به دارو لازم دارند، آنان برای داشتن زندگی سالم به برخی از مراقبت ‌های پزشکی مثل مراقبت از پاها، روان درمانی، فیزیوترابی، ویزیت چشم و مراقبت از دندان لازم دارند. پرستار سالمند بهترین فرد برای خوردن قرص و تزریق انسولین است.

    مراقبت شخصی

    در سالمندان  یکی از نیازهای مهم روزانه مراقبت شخصی و پرستاری سالمند است. آنان امکان دارد در لباس پوشیدن، نظافت شخصی و حمام به کمک لازم داشته باشند که می توان پرستار سالمند را استخدام کرد.
    تغذیه سالمند
    تغذیه مناسب یکی از نیاز های اساسی سالمندان است. برای این کار می توان از متخصص تغذیه کمک گرفته شوند، استفاده از غذاهای سالم و مناسب برای سالمندان یک امر ضروری است. خانواده سالمند در صورت نداشتن وقت لازم برای تامین غذای سالمند می ‌توانند از کمک پرستار سالمند بهره ببرند.

    نتیجه گیری نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن

    همان گونه که در مطلب نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن گفته شد، افراد سالمند با گذشت زمان و در دوران سالمندی نیاز هایی دارند که برای برطرف کردن آنها می توان پرستار سالمند را استخدام کرد. سالمتدان نیاز های زیادی دارند که هر کدام از آن ها بر بهبود کیفیت زندگی آنان تاثیر گذار است.

    ما در این مقاله سعی کردیم در مورد نیازهای سالمندان و روش های برطرف کردن آن ها توسط پرستار اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان