درخواست پرستار | مشاوره رایگان

نکات ضروری برای بهبود عملکرد شغلی پرستار سالمند

نکات ضروری برای پرستار سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    کار پرستار سالمند یک شغل تمام وقت است و فرصت کمی را برای انجام کارهای دیگر، از جمله مراقبت از خود باقی می‌گذارد. در حالی که داشتن اوقات فراغت و مراقبت از خود، برای پرستار سالمند امری ضروری است و بر عملکرد او تاثیر زیادی می‌گذارد. شما عزیزان می توانید از خدمات، مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش استفاده کنید.

    چند نکته برای پرستار سالمند

    بسیاری از افرادی که کار پرستار سالمند را بر عهده دارند برای داشتن اوقات فراغت احساس گناه می‌کنند. اما پرستار سالمند باید در نظر داشته باشد که این اوقات فراغت نه تنها بر بهبود روحیه، بلکه بر عملکرد او هنگام انجام وظایف نیز تاثیر می‌گذارد. کار کردن بی وقفه می تواند مشکلات جسمانی زیادی (مانند کم اشتهایی و بی خوابی) را برای پرستار سالمند به وجود بیاورد. پس اگر کار پرستار سالمند را بر عهده دارید برای پیشگیری از مشکلات جسمانی می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید:

    1. رژیم غذایی سالم برای مراقبت از خود
    2. خواب کافی
    3. ورزش در جهت مراقبت از خود
    4. رژیم غذایی سالم برای مراقبت از خود
    5. داشتن سرگرمی

    یک رژیم غذایی سالم نه تنها بر سلامت جسمی، بلکه بر روحیه پرستار سالمند موثر است.

    پیشنهاد مقاله: اشتباهات رایج پرستاران در مراقبت سالمند

    1) رژیم غذایی سالم برای مراقبت از خود

    یک رژیم غذایی سالم نه تنها بر سلامت جسمی، بلکه بر روحیه پرستار سالمند موثر است. خوردن غذاهای سالم و میان وعده های مغذی، باعث بالا رفتن میزان انرژی پرستار سالمند می‌شود و در طولانی مدت امکان ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. شغل مراقبت از سالمند در عین جذابیت های زیادی که دارد اما گاهی اوقات انرژی بسیار زیادی از فرد می‌گیرد از این رو تلاش نمائید که در طول روز وعده های غذایی خود را افزایش داده و مقدار آن را کم نمائید.

    خود مراقبتی یک پرستار
    یک رژیم غذایی سالم نه تنها بر سلامت جسمی، بلکه بر روحیه پرستار سالمند موثر است.

    2) خواب کافی

    نداشتن خواب کافی روحیه پرستار سالمند را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد افکار و احساسات منفی می‌شود. هر فرد به طور میانگین به 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد. برای داشتن یک برنامه خواب منظم، پرستار سالمند می‌تواند هر شب در ساعت معینی به رخت خواب برود تا بدن خود را به این روال عادت دهد. رعایت نکات کوچک، مانند استفاده نکردن از گوشی یا تبلت قبل از خواب، تاریک بودن اتاق و پوشیدن لباس مناسب، می‌تواند به داشتن خواب راحت کمک کند. داشتن خواب کافی و آرامش حاصل از آن در عملکرد پرستار سالمند بسیار موثر است.

    3) ورزش در جهت مراقبت از خود

    ورزش کردن و فعالیت های جسمانی به داشتن خواب راحت کمک می‌کند و اضطراب و افسردگی پرستار سالمند را کاهش می‌دهد. یکی از چالش های مراقب، پیدا کردن زمان مناسب برای ورزش است. می‌تواند با انجام فعالیت های کوچک، ورزش را شروع کند (برای مثال روز اول 20 دقیقه پیاده روی کرده و و هر روز زمان آن را بیشتر کند). با این کار پرستار سالمند به اهمیت ورزش و مزایای آن پی می‌برد و در طول روز انرژی بیشتری خواهد داشت.

    شما حتی می‌توانید در زمانهایی که سالمند را برای تفریح به بیرون از خانه می‌برید از فرصت استفاده نمائید و در کنار او به ورزش و فعالیت های جسمانی بپردازید اگر روحیه شما خوب باشد قطعا در کارتان نیز تاثیر گذار خواهد بود و روحیه سالمند نیز خوب است، از این رو فراموش نکنید این وضعیت جسمانی خود را در دوره های زمانی معین تحت پایش قرار دهید.

    نکاتی مراقبتی پرستار سالمند
    استراحت سالمند کمک می‌کند که اضطراب و افسردگی پرستار سالمند را کاهش می‌دهد.

    4) داشتن سرگرمی

    باید زمانی را به فعالیت ها و سرگرمی های مورد علاقه خود بپردازد. داشتن اوقات فراغت، در روحیه پرستار سالمند تاثیر زیادی دارد و به او کمک می‌کند تا خارج از محیط کار، خود را بهتر بشناسد. در ابتدا انجام این کار ممکن است کمی مشکل باشد اما می‌تواند برای مراقبت از سالمند از اعضای خانواده کمک بگیرد و زمانی را به خود اختصاص دهد. انجام این کار باعث می‌شود با روحیه بهتر به انجام وظایف خود بپردازد.


    سوالات متداول

    داشتن سرگرمی برای پیشگیری از مشکلات جسمانی به چه معنا است؟

    باید زمانی را به فعالیت ها و سرگرمی های مورد علاقه خود بپردازد. داشتن اوقات فراغت، در روحیه پرستار سالمند تاثیر زیادی دارد و به او کمک می‌کند تا خارج از محیط کار، خود را بهتر بشناسد.

    ورزش کردن برای پیشگیری از مشکلات جسمانی به چه معنا است؟

    ورزش کردن و فعالیت های جسمانی به داشتن خواب راحت کمک می کند و اضطراب و افسردگی پرستار سالمند را کاهش می دهد. یکی از چالش های مراقب، پیدا کردن زمان مناسب برای ورزش است.

    خواب کافی برای پیشگیری از مشکلات جسمانی به چه معنا است؟

    هر فرد به طور میانگین به 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد. برای داشتن یک برنامه خواب منظم، پرستار سالمند می‌تواند هر شب در ساعت معینی به رخت خواب برود تا بدن خود را به این روال عادت دهد.

    پرستار سالمند برای پیشگیری از مشکلات جسمانی باید چه فعالیتی انجام بدهد؟

    رژیم غذایی سالم برای مراقبت از خود، خواب کافی، ورزش در جهت مراقبت از خود، رژیم غذایی سالم برای مراقبت از خود، داشتن سرگرمی.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان