درخواست پرستار | مشاوره رایگان

چگونه به کودکی که غذا نمیخورد غذا بدهیم

علت امتناع کودک از غذا خوردن

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    من هر روزه به عنوان یک پرستار کودک با این چنین سوالاتی از طرف والدین یا دیگر مراقبین رو به رو می­شوم. یک نمونه از آن به این صورت بود: “چه پیشنهادی برای بدغذایی یا غذا خوردن کودک دارید؟ فرزندان من سه و چهار ساله هستند و از امتحان کردن چیزهای جدید امتناع می­کنند.

    آنها درمجموع حدود 4 غذا دارند که می­خورند و از هر چیز دیگری روی گردان هستند. در چه مقطعی پرستار کودک باید به کودکان بگوید که چاره‌ای ندارند جز اینکه که هر چیزی که در بشقابشان گذاشته می­شود را بخورند؟ من ایده انجام این کار را دوست ندارم، اما کودکان از غذاهایی که می خورند جز میزانی اندک یا به طور کلی هیچ ارزش غذایی دریافت نمی‌کنند.”

    پرستار کودک چه کاری می تواند در مورد کودکان بد غذا انجام دهد؟

    امروزه، ایرادگیری کودکان هنگام غذا خوردن یکی از مشکلات پیش روی والدین و همچنین پرستار کودک است. یک مطالعه نشان داد که ٪50 از کودکان در سنین 24-19 ماهگی بدغذا و غذا خوردن کودک بودند. این بدان معناست که نیمی از خانواده های دارای فرزندان خردسال بالاخره با مسئله بدغذایی و مشکل غذا خوردن کودک دست و پنجه نرم می­کنند! من این آمار را باور می­کنم زیرا هر روز با این سوالات رو به رو می­شوم “چرا آنها غذا نمی­خورند؟

    پیشنهاد مقاله : شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر کودکان! نقش والدین و مراقب چیست؟

    غذا دادن پرستار کودک
    ایرادگیری کودکان هنگام غذا خوردن یکی از مشکلات پیش روی پرستار کودک است

    احساس می کنم همه چیز را امتحان کرده ام و دارم تسلیم می شوم.” متاسفانه این مورد بدغذایی به یک اپیدمی تبدیل شده است که شام را به یک کار وقت گیر تبدیل کرده است و بسیاری از مادران یا پرستار های کودک به آماده کردن چند باره غذا برای هر کودک ایرادگیر وادار می­­شوند.پرستارهای کودک عزیز وقت آن است که جنگ شام پایان یابد. شما، پرستار کودک، باید در این نبرد پیروز شوید. این به نفع پرستار کودک است، دقیقاً به همان اندازه که به نفع خود کودک است.

    همچنین بخوانید: الزامات یک پرستار کودک

    واقعیات را درک کنیم در ارتباط با غذا خوردن کودک

    می­دانیم که پرستار کودک خسته است. کودکان نوپا افرادی بسیار خسته کننده هستند. مراقب هفت روز هفته در حال مراقبت است کودکان است. همینکه مراقب برای پختن غذا در همان وهله اول وقت می­گذارد یک قهرمان است! در حال انجام کاری عالی است. وقتی در آخر روز قرار داریم، می دانیم که بسیار ساده ­تر است که مراقب به خواسته­ های شدید، غم انگیز و در حال نالیدن آنها تن بدهد و بعد از خودداری غذا خوردن کودک آماده شده، ناگت مرغ را برای گرم کردن بیرون بیاورد. همه­ی ما در آن شرایط بوده ­ایم.

    نحوه غذا دادن پرستار کودک به کودک بدغذا
    همینکه مراقب برای پختن غذا در همان وهله اول وقت می­گذارد یک قهرمان است!

    برای به زبان آوردن جمله­ی “باید هر چیزی که برایت درست کردم را بخوری” انرژی زیادی لازم است. حتی فراتر از این، پرستار کودک با این نگرانی مادران آشنایی دارد: “اگر کودک از امتحان کردن چیزی که برایش آماده کرده ­ام امتناع کند، آیا بهتر نیست که او حداقل ناگت مرغ بخورد؟ اگر کودک شروع به کاهش وزن کند چه می شود؟ اگر فرزندم امروز هیچ چیزی که ارزش غذایی دارد، نخورده باشد، بهتر نیست که حداقل بدنش چند کالری دریافت کند؟”

    پاسخ پرستار کودک باید “نه لزوما” باشد

    امروز مادران برای تربیت فرزندان خود نبردهای بسیاری پیش رو دارند. برای ذکر چند مورد می­توان به پیشرفت، خواب، غلبه بر رفتارهای بد، تحصیل و البته تغذیه اشاره کرد که بسیار ملال آور است. در میان همه چالش های جدید و همیشه در حال تحول، برای پرستار کودک قابل درک است که که چرا مقابله با عادات غذایی بد مرتبا و ناخواسته به پایین لیستِ کارهایی که باید انجام داد فرستاده می­شود.

    اما، پرستار کودک آنجا حضور دارد که والدین را تشویق کند که نباید اجازه دهند که چنین اتفاقی بیفتد. این نبردی است که می­توانید برنده شوید! قبل از اینکه پرستار کودک “چگونگی” مقابله با بدغذایی و یا غذا خوردن کودک را بیاموزد، باید روی چرایی آن تمرکز کند. هر پرستار کودک ممکن است با این احساس رو به رو شود که بسیاری از والدینی که با آنها کار می کند

    چرا ما برای تغذیه فرزندان خود می جنگیم

    پرستار کودک به آنها یادآوری کند که تقریباً همه عناصر فرزندپروری نیازمند ثبات و پیگیری است. کار کردن با کودکان ایرادگیر و بدغذا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر رفتار ما بر اساس باور به اینکه چرا اینکار را انجام می­دهیم نباشد، نمی توانیم مسیر در راستای ایجاد عادت غذایی سالم را دنبال کنیم. این “چرا” از اهمیت بسیار بالایی برای پرستار کودک برخوردار است.

    عادات غذا خوردن کودک ابتدایی بسیار مهم است

    به دست آوردن عادات غذایی سالم بسیاز حائز اهمیت است. شواهد حتی حاکی از آن است که پذیرش غذای جامد نوزاد شیرخوار ممکن است تحت تأثیر انتخاب­های غذایی مادر در دوران بارداری باشد. پنج سال اول زندگی کودک زمان رشد و تغییر جسمی سریع است. در این مدت، کودکان یاد می گیرند که در مورد مواد غذایی تصمیم گیری کنند، و مهم است که پرستار کودک آنها و خانواده­شان را از همان ابتدا با گزینه های غذایی سالم آشنا کند. پرستار کودک باید بداند که ایجاد الگوهای غذایی سالم یا فقدان آن در دوران کودکی بر سلامتی کودک تا آخر عمر تأثیر خواهد گذاشت.

    برای مثال کودکستان ­هایی که اضافه وزن داشتند، تقریباً سه برابر (21٪) بیشتر از کودکانی که وزن طبیعی داشتند هنگام رسیدن به کلاس هشتم چاق شدند. این بسیار نگران کننده است با توجه به اینکه نزدیک به 1 از 4 کودک در سنین 2 تا 5 سالگی دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. پرستار کودک چه برداشتی می­تواند از این موضوع داشته باشد؟ تمام غذاهایی که پرستار کودک در کنترل شده برای غذا خوردن کودک می دهد، مهم است. غذاهای کودک را هرچه سریع تر و هر چقدر که ممکن است سالم­تر کند. این نوشته توسط تیم مرکز پرستاری سفیر آرامش نگارش شده است.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان