درخواست پرستار | مشاوره رایگان

راهنمای انتخاب پرستار سالمند؛ نکات مهم جهت نگهداری و مراقبت

استخدام پرستار سالمند مناسب در تهران

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    بسیاری از سالمندان در اثر افزایش سن و ناتوانی در انجام برخی کارها به پرستار نیاز پیدا می‌کنند. پرستارانی که این وظیفه را بر عهده می‌گیرند باید از یک سری ویژگی‌ها برخوردار باشند تا مورد تایید قرار بگیرند. پرستاران سالمند به آنان در همه کارهای روزانه و فعالیت‌های تفریحی کمک می‌کنند تا آن‌ها هم بتوانند از زندگی لذت ببرند. معمولا پیدا کردن و انتخاب پرستار سالمند کار نسبتا دشواری است که به دقت زیادی نیاز دارد. در ادامه راهنمای کاملی در جهت انتخاب بهترین پرستار سالمند ارائه خواهیم کرد.

    انتخاب پرستار سالمند توسط چه کسی انجام می شود؟

    معمولا دو راه برای انتخاب پرستار سالمند وجود دارد. شما به عنوان اعضای خانواده سالمند می‌توانید خودتان برای استخدام پرستار اقدام کنید. به همین جهت، می‌توانید آگهی استخدام خود را در روزنامه یا فضای مجازی منتشر کنید. در این آگهی باید شرایط و انتظارات خود از پرستار را بنویسید تا بتوانید بهترین فرد موردنظر را انتخاب کنید.

    استفاده از این روش می‌تواند وقت زیادی از شما بگیرد. از طرفی ممکن است نتوانید فرد مورد اطمینانی برای این کار انتخاب کنید. به همین دلیل است که برخی افراد انتخاب پرستار سالمند را به شرکت‌های پرستاری واگذار می‌کنند. این شرکت‌ها معمولا افراد مورد اطمینان و مجرب را برای کارهای پرستاری استخدام می‌کنند. کافی است برای استخدام پرستار با آن‌ها تماس بگیرید و شرایط خود را توضیح دهید. آن‌ها از میان تیم پرستارانی که دارند، بهترین گزینه برای شرایط شما را انتخاب می‌کنند و با شما برای استخدام تماس می‌گیرند.

    انتخاب و استخدام پرستار سالمند توسط شرکت های معتبر پرستاری
    شما به عنوان اعضای خانواده سالمند می‌توانید خودتان برای استخدام پرستار اقدام کنید.

    شرایط روحی سالمند در پذیرش پرستار بسیار پر اهمیت می باشد به طوری که ایشان قبل از هر کسی نیازمند کمک گرفتن از دیگران را برای خود احساس کرد باشد و در این جهت خودشان پیشگام شوند. وقتی تمام شرایط گفته شده از طرف سالمند درک شد و نیاز های اساسی او کاملا دریافت شد سالمند حاضر به پذیرش پرستار خواهد شد.

    بیشتر بخوانید: وظایف پرستار خصوصی سالمند برای مراقبت از سالمند در منزل

    در ضمن، انتخاب پرستار سالمند با بیماری‌های خاص نیز دارای ملاحظات ویژه‌ای است. در این موارد، اطلاعات دقیق در مورد نوع بیماری و نیازهای سالمندان بسیار اساسی است. ابتدا، باید پرستار دارای دانش کافی در زمینه بیماری مرتبط با سالمند باشد و توانایی درک و مدیریت علائم و عوارض آن را داشته باشد. همچنین، ارتباط مستمر با تیم درمانی و پزشک سالمند بسیار مهم است تا معالجات و درمان‌های لازم به موقع اجرا شوند. پرستار باید نسبت به تغییرات در وضعیت سالمند به دقت توجه کند و در صورت نیاز تغییراتی در مراقبت‌ها ایجاد کند. همچنین، برای سالمندان با بیماری‌های خاص، ایجاد یک محیط آرامش‌بخش و پشتیبانی از نیازهای روحی و اجتماعی آنها نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

    مراکز پرستاری دارای مجوز از وزارت بهداشت

    اگر قصد دارید که انتخاب پرستار سالمند را به مراکز و شرکت‌های پرستاری واگذار کنید، باید مراکزی را انتخاب کنید که از وزارت بهداشت مجوز داشته باشند. داشتن مجوز به این معنی است که شرکت موردنظر کاملا مورد اطمینان بوده و می‌توانید بدون نگرانی برای اعضای خانواده خود پرستار استخدام کنید. از بهترین مراکز پرستاری دارای مجوز می‌توان به مرکز پرستاری سفیر آرامش اشاره کرد که با داشتن بهترین و حرفه ای ترین گروه پرستاری می‌تواند به شما در جهت نگهداری از سالمندان کمک کند.

    خدمات این مجموعه کاملا متناسب با نیاز شما تنظیم می‌شود. بدین معنی که شما می‌توانید برای والدین خود یک پرستار دائمی یا موقتی استخدام کنید. همچنین شرح وظایف برای این پرستاران متفاوت خواهد بود. معمولا پرستاران تمام وقت وظایف بیشتری دارند و باید کارهای خانه و سالمند را به طور همزمان انجام دهند. در نتیجه انتخاب پرستار سالمند کاملا به شرایط شما بستگی خواهد داشت.

    چه نکاتی را باید در هنگام انتخاب پرستار سالمند در نظر گرفت؟

    انتخاب پرستار سالمند یک مسئله بسیار مهم است که نیاز به دقت و مراعات ویژه‌ای دارد. در این متن، به چند نکته کلیدی که باید در هنگام انتخاب پرستار سالمند در نظر گرفته شوند، اشاره خواهیم کرد.

    انتخاب پرستار سالمند چه معیارهایی دارد؟
    داشتن مهارت های جسمانی یکی از فاکتورهای انتخاب پرستار سالمند است.

    مهم نیست از چه روش برای استخدام پرستار اقدام می‌کنید، واجب است یک سری ویژگی‌ها را در نظر بگرید تا بتوانید بهترین پرستار را استخدام کنید.

    مهارت‌های جسمی

    یک پرستارسالمند باید بتواند هر سالمند را صرف نظر از مشکلاتی که دارد، جابجا کنند. برخی از آن‌ها دچار مشکلات حرکتی هستند و نمی‌توانند کارهای روزانه خود را انجام دهند. از این رو، اگر فرصت کافی برای نگهداری از آنان نداشته باشید، باید انتخاب پرستار سالمند که از لحاظ فیزیکی نیز قوی باشد را به شرکت واگذار کنید.

    مهارت‌های ارتباطی

    سالمندان در اثر افزایش سن ارتباط کمتری با اعضای خانواده و افراد دیگر برقرارمی کنند. آن‌ها ممکن است در اثر افزایش سن و برخی ناتوانی‌ها لج کنند و بخواهند که استقلال خود را حفظ کنند. ی توان نتیجه گرفت که یک پرستار با مهارت‌های ارتباطی در سطح بالا می‌تواند به سالمند در داشتن یک برخورد صحیح کمک کند. پرستاری در مراقبت از سالمندان موفق می‌شود که بتواند ارتباط خوبی با آن‌ها داشته باشد.
    به عنوان یک پرستار، بهتر است که با سالمند صمیمت را افزایش دهید تا فرد سالمند همه نیازهای خود را به شما بگوید. پس مهارت‌های ارتباطی مهم‌ترین فاکتور انتخاب پرستار سالمند خواهد بود.

    سلامت کامل روانی

    سالمندان از نظر روانی بسیار حساس هستند و هر رفتار می‌تواند روی آن‌ها تاثیر بگذارد. با استفاده از بررسی کامل پرستار می‌تواند سالم‌ترین فرد از نظر روانی را پیدا کنید. اگر پرستار از نظر روانی سالم نباشد، ممکن است به فرد سالمند آسیب‌های زیادی وارد کند که سلامت او را به خطر بیندازد.

    تجربه کافی

    پرستاران زیادی وجود دارد که هر کدام تجربه مربوط به خود را دارد. اکثرا افراد به دنبال انتخاب پرستاری سالمندی هستند که علاوه بر جوان بودن تجربه کافی برای پرستاری نیز داشته باشد. معمولا کسانی که تجربه زیادی در پرستاری سالمندان دارند، حوصله کمتری برای نگهداری از آنان دارند و ممکن است که با آنان بدرفتاری کنند.

    راهنمای انتخاب نوع خدمات و هزینه پرستار سالمند

    هنگامی که فهمیدید یک پرستار باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد، نوبت به بررسی نوع خدمات می‌رسد. یک پرستار باید اطلاع کامل از وضعیت و شرایط نگهداری فرد سالمند داشته باشد تا بتواند بهترین خدمات را ارائه دهد. انتخاب پرستار سالمند از شرکت‌ها می‌تواند به درک بهتر این موضوع‌ها کمک کند.

    تعیین میزان ارائه خدمات و کیفیت مراقبت

    در ابتدا باید تعین کنید که پرستار چه وظایفی دارد. برخی پرستاران کارهای مخصوصی را انجام می‌دهند و انجام کارهای روزانه خانه بر عهده سایر پرستاران است. در قدم بعدی، باید پرستاری را انتخاب کنید که به خوبی آموزش دیده باشد. پرستاری در منزل می‌تواند کمی پیچیده باشد، زیرا در مواقعی سالمند نیاز به خدمات خاص دیگر مانند فیزیوتراپی پیدا خواهد کرد. در این مواقع خدمات پرستاری در منزل کافی نیستند و سالمند باید به پزشک مراجعه کند.

    نحوه محاسبه هزینه خدمات پرستاری

    پرستارانی که برای شرکت‌های پرستاری کار می‌کنند، معمولا نرخ مشخصی بری کار دارند. اگر قصد دارید که خودتان برای استخدام پرستار اقدام کنید، مسلما باید هزینه بیشتری بپردازید، زیرا پرستارانی که به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، دستمزد بیشتری در یافت خواهند کرد.
    از طرفی، هزینه کلی پرستاری به میزان و سطح خدماتی که ارائه سده بستگی دارد. اگر پرستار وظایف کمتری بر عهده دارد؛ قاعدتا باید هزینه کمتری برای دستمزد او بپردازید. بهتر است که طبق جدول دستمزد پیش بروید تا تمامی هزینه‌ها به صورت شفاف و واضح باشند.

    مراقبت از سالمندانی که از ناتوانی رنج می‌برند بسیار مفید است و علاوه بر وجهه انسانی که دارد می‌تواند به عنوان یک شغل بسیار سودمند نیز شناخته شود. پرستاران سالمند معمولا وظایف زیادی دارند که باید برای مراقبت از سالمندان انجام دهند و عمدتا به عنوان پرستار سالمند در منزل فعالیت می‌کنند. کسانی که قصد دارند برای والدین خود پرستار استخدام کنند، معمولا برای گزینش او دچار مشکل می‌شوند.
    در این مطلب به نکات مهی در جهت انتخاب پرستار سالمند اشاره کردیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید بهترین پرستار در منزل را انتخاب کنید. برای دریافت خدمات پرستاری از مجموعه ما، یعنی سفیر آرامش می‌توانید با شماره تلفن درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

    سوالات متداول

    آیا همه پرستاران سالمند به صورت مستقل کار می‌کنند؟

    برخی از پرستران به صورت مستقل و برخی دیگر تحت نظر شرکت‌ها و مراکز پرستاری فعالیت می‌کنند.

    یک پرستار می‌تواند به صورت تمام وقت کار کند؟

    بله، کسانی که شرایط خوبی برای زندگی ندارند، معمولا به یک پرستار تمام وقت نیاز خواهند داشت.

    آیا وظایف پزشکی هم بر عهده پرستار است؟

    اگر پرستار در این زمینه دانش کافی داشته باشد، معمولا هزینه بیشتری  برای ارائه خدمات دریافت خواهد کرد.

    مهم‌ترین وظیفه پرستاران سالمند چیست؟

    مسئولیت پذیری مهم‌ترین ویژگی است که هر پرستار باید داشته باشد تا بتواند وطایفش را به نحو احسن انجام دهد.

    آیا پرستاران می‌توانند کمک‌هایی مانند فیزیوتراپی را انجام دهند؟

    با توجه به حساس بودن این فرایند، بهتر است که سالمندان تحت نظر یک فیزیوتراپ باشند.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    2 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان