درخواست پرستار | مشاوره رایگان

بیمه پرستار کودک آیا واقعا به خدمات بیمه درمانی نیاز دارد؟

مراقبت از کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    شروع کار به عنوان پرستار کودک ، همانند شروع هر شغل دیگر است. حال سوال اینجاست پرستار کودک برای شروع کار باید چه شرایطی را فراهم کند؟ شرایط کاری و قانونی شغل چیست؟ آیا بیمه پرستار کودک واجب است؟ که صرفا برای یک خانواده و در خانه آنها کار می کند، الزامی برای هیچگونه بیمه ای ندارد، هرچند که داشتن آن می تواند مفید واقع شود. این نوع کار مراقبتی با  کار مراکز و ارگان های مراقبت از کودکان (مانند مهد ها و …) متفاوت است و آنها ملزم به داشتن بیمه (حداقل) مسئولیت هستند.

    در ادامه این مقاله، توضیح خواهیم داد که چرا بهتر است که بیمه باشد، والدین باید چه بیمه هایی را در نظر بگیرند و مراکز مراقبت از کودکان باید چه بیمه هایی داشته باشند.

    بیمه پرستار کودک مفید است

    بیمه پرستار کودک برای او بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. در ادامه، نمونه هایی را آورده ایم که در بیمه به آنها کمک خواهد کرد:

    • کودک را به پارک برده است و کودک در آنجا آسیب می بیند. والدین را مقصر می دانند و مراقب باید هزینه های بیمارستان را پرداخت کند.
    • به همراه کودک در یک مرکز خرید است و ناگهان کودک دزدیده می شود. والدین را مقصر می دانند و اقدامات حقوقی و قانونی بعدی را انجام می دهند.
    • اشتباها به سوء استفاده های جنسی متهم می شود و اقدامات قانونی علیه او صورت می گیرد.

    اگر والدین نخواهند پرستار کودک را بیمه کنند، مراقب می تواند با بررسی بیمه ها، خودش پوشش های بیمه ای مناسب را بگیرد. البته، موارد گفته شد بسیار نادر است و تنها به عنوان نمونه برای آگاهی خوانندگان این مقاله آورده شده است.

    اگر والدین به صورت کارفرما مراقب را استخدام کنند و نیروی کار آنها حساب شود، طبق قوانین کار والدین باید پرستار کودک را بیمه کنند. اما اگر به صورت عمومی و بدون چارچوب به کار مراقبت از کودک بپردازد، والدین مسئولیتی در قبال بیمه او نخواهند داشت. موارد زیر از مواردی است که باعث می شود والدین به عنوان کارفرما باشند و ملزم به بیمه کردن مراقب شوند:

    • والدین برنامه کار را تنظیم کنند
    • وظایف و مسئولیت های توسط والدین مشخص شود.
    • به صورت رسمی دارای مجوز بوده و یا به شرکت، ارگان و یا سازمانی وابسته باشند.

    پیشنهاد مقاله: راهنمای پرستار کودک برای مراقبت از کودکان با بیماری‌های مزمن

    بیمه خانواده چگونه است

    بیمه خانه و خانواده بسیار مهم بوده و به عهده والدین است. اگر والدین با آژانس ها و یا سرویس های مراقب کار می کنند، بیمه این آژانس های پرستاری ، آنها را تحت پوشش قرار خواهد داد ( بیمه های مربوط به مسایل مراقبت).

    بیمه خانواده در واقع باید همه مشکلات و مسایل خانه و خانواده را تخت پوشش قرار دهد. مسایلی مانند آتش سوزی، نشتی زیاد آب، خرابی ساختمان و …، حتی در زمانی که نگهدار مسئول مراقبت از کودک باشد.

    قطره بینی نوزاد
    بیمه خانه و خانواده بسیار مهم بوده و به عهده والدین است.

    مسایل پزشکی نیز از موضوعات دیگر و مهم برای مراقب است که باید بیمه خانواده آن را تحت پوشش قرار دهد. اگر کودک دچار سانحه و اتفاق ناگواری شود و یا به دلیلی بیماری مشکلاتی به سراغ او بیاید، حتی در زمان مراقبت بیمه خانواده باید پاسخگو باشد.

    اگر از خودرو والدین در جهت جابجایی کودک استفاده می کند، باید بیمه خودرو را در نظر بگیرد. بیمه خودرو به گونه ای است که هر فرد دارای گواهینامه معتبر رانندگی را تحت پوشش قرار می دهد و اگر پرستار کودک نیز دارای گواهینامه رانندگی باشد، مشکلی نخواهد داشت. بنابراین، بهتر است که پیش از استفاده از خودرو والدین، به ویژه برای جابجایی کودک، از بیمه خودرو و پوشش های آن اطمینان پیدا کند.

    استفاده از آژانس های پرستاری

    یکی از مزایای کار با آژانس های پرستاری این است که آنها همه چیز را بیمه می کنند و اگر در کار پرستار کودک مشکلی پیش بیاید، جوابگو هستند. ناگفته نماند که استفاده از آژانس های پرستاری هزینه بیشتری را برای به همراه خواهد داشت، اما در عین حال تمامی نگرانی های والدین در مورد استخدام مراقب کودک را از بین خواهد برد و روند استخدام را برای والدین و همینطور مراقب ، بسیار ساده خواهد کرد.

    نکته قابل توجه دیگر در مورد استفاده از آژانس های پرستاری این است که بیمه این آژانس ها همه افراد درگیر را  (والدین، نگهدار و کودک و دیگر افرادی که مشمول این موضوع می شوند) تحت پوشش  قرار می دهد.

    مراکز مراقبت از کودک

    اگر کودک در مراکز مراقبت از کودکان در سفیر آرامش ، مانند مهد ها و … تحت مراقبت باشد، بیمه بودن آن مرکز دارای اهمیت بسیاری است. چرا که با تمامی نظارت ها و مراقبت های هر تعداد پرستار کودک مشغول به کار، هر اتفاقی ممکن است در این مکان برای کودک بیفتد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان