درخواست پرستار | مشاوره رایگان

اصول اصلی که والدین موفق از آن پیروی می‌کنند

والدین موفق

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    والدین موفق از اصولی جهت فرزند پروری استفاده می‌کنند که به منزله سنگ بنای شخصیت کودک می‌باشد و در زندگی آینده کودک تاثیرات زیادی می‌گذارد. در این مقاله به بررسی ده اصل اساسی که والدین موفق جهت تربیت فرزندان خود از آن استفاده می‌کنند مورد بررسی قرار گرفته است، مرکز با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه در امر ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان گرامی می‌باشد.

    اصول اصلی که والدین موفق از آن پیروی می‌کنند مانند:

    در زیر به مهمترین اصولی که والدین موفق از آن پیروی می‌کنن پیروی کرده‌ایم که در ادامه به توضیح کامل‌تری از آن می‌پردازیم:

    1. کاری که انجام می‌دهید مهم است.
    2. نمی‌توانید  همیشه والدینی دوست داشتنی باشید.
    3. در زندگی فرزند خود دخیل باشید.
    4. والدین خود را متناسب با فرزند خود تنظیم کنید.
    5. قوانینی وضع و تنظیم کنید.
    6. ثابت قدم باشید.
    7. از برقراری نظم و انضباط شدید خودداری کنید.
    8. قوانین و تصمیمات خود را توضیح دهید.
    9. با کودک خود احترام رفتار کنید.

    در این مقاله به بررسی ده اصل اساسی که والدین موفق جهت تربیت فرزندان خود از آن استفاده شده، در ادامه توضیح بیشتری در موارد ذکر شده خواهیم گفت:

    1. کاری که انجام می‌دهید مهم است.

    شما معلم اول و مادام العمر کودک هستید. بچه های شما در حال تماشای شما  و یادگیری  اصول اصلی زندگی از شما هستند. آنها مانند اسفنج هایی هستند که هر آنچه را می‌بینند و می‌شنوند جذب می کنند. کاری که شما انجام می‌دهید در رفتار کودک تفاوت ایجاد می کند. با عملکرد و گفتار خود بهترین الگو برای آنها باشید. فقط در عکس العمل لحظه ای عکس العمل نشان ندهید.

    پیشنهاد مقاله: آنچه والدین باید درمورد مراحل رشد وتربیت پسران از نظر رواشناسان بدانند

    2. نمی‌توانید همیشه والدینی دوست داشتنی باشید.

    به عنوان والدین یک کودک که مسئول پرورش و تربیت او هستید ممکن است گاهی نیاز به جدیت بیشتری داشته باشید. همواره باید به کودک عشق و محبت خود رانشان دهید.

    قوانین والدین موفق
    همواره به کودکان خود عشق و محبت خود رانشان دهید.

    داشتن پیوند عاطفی و دوست داشتن فرزندتان پیوندهای ایمن و سالمی بین والدین و فرزند بوجود می ارود  که به آنها اعتماد به نفس و  عزت نفس خواهد داد. آنچه معمولاً به عنوان عامل مخرب شخصیت کودک حساب می‌شود، این است که همواره به دنبال کسب رضایت و راحتی او باشید و رفتار مسئولانه را به خوبی به او آموزش ندهید. بهتر است گاهی به جای محبت مستفیم از روشهایی مانند داشتن نرمش، کاهش انتظارات استفاده نمایید.

    3. در زندگی فرزند خود دخیل باشید.

    حداقل 15 دقیقه در روز به کودک توجه بی توجه خود را بدهید. با آنها صحبت کنید و به آنها گوش دهید. پدر و مادر درگیر بودن زمان می برد و کار سختی است و اغلب به معنای تجدید نظر و تنظیم مجدد اولویت های شما است. این به طور مکرر به معنای فداکاری آنچه می‌خواهید انجام دهید برای آنچه فرزند شما باید انجام دهد، است. از نظر روحی و جسمی آنجا باشید.

    4- والدین خود را متناسب با فرزند خود تنظیم کنید.

    نقاط عطف رشد فرزندان خود را بشناسید. درک کنید که آنها در سنین مختلف چه کارهایی می‌توانند انجام دهند. همان انگیزه استقلال که باعث می‌شود کودک سه ساله شما همیشه “نه” بگوید انگیزه او برای آموزش توالت رفتن است. همین رشد فکری که باعث می‌شود کودک 13 ساله شما در کلاس کنجکاو شود و باعث می‌شود رفتار  او در میز شام بحث برانگیز باشد.

    5- قوانینی وضع و تنظیم کنید.

    اگر رفتار کودک خود را در کودکی مدیریت نکنید، او برای یادگیری نحوه مدیریت خود در هنگام بزرگسالی دچار مشکل خواهد شد. او همواره برای مدیریت خود به والدین نیاز خواهد داشت و انجام این کار به صورت مستقل برای او سخت خواهد بود.

    ویژگی والدین موفق
    قوانینی ثابت و معقولی در منزل وضع کنید.

    به عنوان والدین یک کودک در هر زمان از شبانه روز، باید بتوانید به این سه سوال پاسخ دهید: فرزند من کجاست؟ چه کسی با فرزند من است؟ فرزند من چه کاری انجام می‌دهد؟ قوانینی که کودک شما از شما آموخته است قرار است قوانینی را که در مورد خودش اعمال می‌کند شکل دهد.

    6. استقلال کودک خود را تقویت کنید.

    تعیین محدودیت ها به کودک کمک می‌کند تا احساس کنترل بر خود را بدست آورد. تشویق به استقلال کمک می‌کند تا بتواند به احساس خود جهت مناسبی بدهد. برای موفقیت در زندگی، او به هر دو مورد نیاز خواهد داشت. فشار برای مستقل شدن برای کودکان امری طبیعی است و بسیاری از والدین به اشتباه استقلال کودک خود را با عصیان یا نافرمانی برابر می‌دانند. کودکان برای داشتن استقلال به والدین خود فشار می‌آورند زیرا این بخشی از ذات انسان است که می‌خواهد احساس کنترل کند تا اینکه احساس کند تحت کنترل شخص دیگری است .

    7. ثابت قدم باشید.

    اگر قوانین شما از روزی به روز دیگر به روشی غیرقابل پیش بینی تغییر می‌کند یا اگر آنها را فقط به صورت مقطعی اجرا می‌کنید، رفتار غلط فرزندتان تقصیر شماست نه او. وقتی والدین ثابت قدم نباشند، بچه ها گیج می‌شوند.

    8- از برقراری نظم و انضباط شدید خودداری کنید.

    تحت هیچ شرایطی قوانین و سخت گیری والدین نباید به کودک ضربه بزنند. کودکانی که در این شرایط سخت گیرانه دچار آسیب می‌شوند، ضربه یا سیلی می‌خورند، بیشتر در معرض جنگ با کودکان دیگر هستند. این کودکان به احتمال زیاد قلدر هستند و بیشتر از روش پرخاشگری و دعوا برای حل اختلاف با دیگران استفاده می‌کنند.

    9. قوانین و تصمیمات خود را توضیح دهید.

    والدین خوب انتظارات واضحی دارند و این قواعد را با فرزندانشان در میان می‌گذارند.

    10. با کودک خود احترام رفتار کنید.

    والدین موفق و شاد
    به کودکان خود احترام متقابل بگذارید.

    سخن پایانی

    بهترین روش برای دریافت احترام از فرزندتان این است که به او احترام بگذارید، باید همان احترامی را که به دیگران می‌دهید به فرزندتان بدهید. با ادب با او صحبت کنید. به نظر او احترام بگذارید. وقتی او با شما صحبت می‌کند توجه کنید. کادر مجرب این مرکز در قالب پرستار سالمند، پرستار بیمار و پرستار کودک همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبتی و پرستاری به ارائه خدمت پرداخته و آسایش و امنیت عزیزان شما را اولویت اصلی خویش قرار داده است.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    3 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان