درخواست پرستار | مشاوره رایگان

مشکلات ارتباطی با سالمند مبتلا به آلزایمر

سالمند مبتلا به آلزایمر

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    یکی از چالش هایی که امروزه خانواده هایی که دارای سالمند هستند، با آن روبرو می‌ شوند، مشکلات ارتباطی با سالمند مبتلا به آلزایمر می باشد، برای نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر باید نکات حائز اهمیتی را در نظر داشت تا باعث بهبود شرایط جسمی و روحی آنان شد، همانطور که مستحضر هستید یکی از بیماری های رایج در سالمندان آلزایمر می باشد که در چنین شرایطی بهترین روش، نگهداری در منزل توسط فرزندان یا پرستار سالن می باشد.

    مشکلات زیادی در برقراری ارتباط با سالمند مبتلا به آلزایمر وجود دارد به همین دلیل فردی که وظیفه نگهداری از سالمند را به عهده می گیرد باید با روشهای برقراری ارتباط با سالمند آلزایمری آشنایی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن در کنترل بیماری سالمند نقش داشته باشد. مرکز پرستاری سفیر آرامش تحت نظارت وزارت بهداشت مشغول به فعالیت شده است و بهترین پرستاران را برای خدمت رسانی به تمام افراد جامعه به کار گرفته،

    شما می توانید برای بهره مندی از خدمات پرستار سالمند در منزل به این مرکز معتبر مراجعه کرده و پرستار سالمند را برای نگهداری از سالمند مبتلا به آلزایمر استخدام کنید. تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد مشکلات ارتباطی با سالمند مبتلا به آلزایمر به دست بیاورید.

    مشکلات با سالمند مبتلا به آلزایمر
    مشکلات ارتباطی با سالمند مبتلا به آلزایمر

    آلزایمر چیست؟

    قبل از اینکه بخواهیم مشکلات ارتباطی با سالمند مبتلا به آلزایمر را برایتان بیان کنیم، ترجیح میدهیم، اطلاعات مختصری در مورد آلزایمر را در اختیارتان قرار دهیم، تا با آگاهی کامل از این بیماری از سالمندان خود نگهداری کنید.

    بیماری آلزایمر یک بیماری پیشرونده است که به مرور زمان موجب تحلیل توانایی های ذهنی بیمار می شود. آلزایمر یا فراموشی عوارض و نشانه های پنهان و شناخته شده ی زیادی دارد که به مرور زمان افزایش می یابند، و برقراری ارتباط با بیمار نیز سخت تر و حساس تر می شود. در ابتدا درک وقایع کاهش می یابد و به مرور زمان خاطرات قدیمی نیز فراموش می شوند، و امکان دارد سالمند آلزایمری یک سوال را چندین بار تکرار کند، پس از آن امکان دارد نام اطرافیان را فراموش کند و در انجام برخی از امور عمومی مشکل پیدا کند.

    در مراحل بعدی نیز پرخاشگری، افسردگی، عصبانیت و عدم توانایی انجام امور روزانه را در پی خواهد داشت، برای نگهداری از سالمند آلزایمری نیاز به وجود دائمی فردی دیگر می باشد.

    مشکلات ارتباطی با سالمند مبتلا به آلزایمر

    برقراری ارتباط با سالمند مبتلا به آلزایمر تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روحی او می گذارد. لازم به ذکر است که تاکنون برای آلزایمر هیچ علاج و درمانی شناخته نشده است، این بیماری پیشرونده و تخریب کننده مغز باعث احساس تنهایی و غمگینی فرد بیمار می شود، به همین دلیل مشکلات ارتباطی با سالمند مبتلا به آلزایمر افزایش می یابد و افرادی که وظیفه نگهداری از بیمار را به عهده بگیرند باید خونسردی خود را حفظ کنند.

    سالمندان مبتلا به آلزایمر رفتارهای پرخاشگرانه دارند، که مراقب سالمند باید در برابر آنها منطقی بوده و رفتار آنها را درک کند، از پرخاش های سالمندان می‌توان به تهدیدهای فیزیکی، فحاشی  و ریخت و پاش وسایل منزل اشاره کرد، که نباید در چنین شرایطی ناراحت شد و حرف زد. علت این رفتار ها احساس ترس، متوجه نشدن حرف اطرافیان و … می باشد، که برای برقراری ارتباط سالمند باید نکات زیر را در نظر داشت:

    پیشنهاد مقاله: نکات مهم برای ارتباط گیری پرستار سالمند با بیمار سالمند

    پرستار سالمند باید سعی کند با استفاده از روش های مختلف حواس سالمند را پرت کند، و او را از فضا دور کند.

    برای برقراری ارتباط با سالمند مبتلا به آلزایمر که پرخاشگری می کند باید آرامش خود را حفظ کرد و نباید کارهایی را انجام داد که سبب شدت گرفتن پرخاشگری او شود.

    باید طوری رفتار کرد که سالمند متوجه شود به او اهمیت می دهید و او را درک می کنید.

    نباید طوری رفتار کرد که سالمند احساس کند از او ترس و اضطراب دارید.

    اکثر افرادی که از سالمند مبتلا به آلزایمر نگهداری می کنند برای مقابله با پرخاشگری های او اقدام به دست بستن دست و پای او می کنند که این کار اشتباه است.

    به هیچ عنوان برای آرام کردن بیمار نباید از دارو استفاده کرد، مگر با تجویز پزشک.

    سخن پایانی

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید مشکلات ارتباطی با سالمندان مبتلا به آلزایمر با صبر و حوصله راحت تر می شوند و افراد می توانند باعث حفظ آرامش خود و درک سالمند بیماری ا  را کنترل کنند، یکی از بهترین روش های پرستاری از سالمند مبتلا به آلزایمر و کاهش مشکلات ارتباطی با سالمند مبتلا به آلزایمر استخدام پرستار سالمند در منزل میباشد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان