درخواست پرستار | مشاوره رایگان

چگونه به سالمندان احترام بگذاریم؟

وقت گذراندن با سالمندان و احترام به سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    با گذشت زمان و بالا رفتن سن، سالمندان به یک پرستار سالمند احتیاج دارند که از آن ها مراقبت کند. پرستار سالمند با وجود استرس و خستگی زیاد، نباید احترام به سالمندان را فراموش کند.این احترام می تواند به صورت کلامی رفتاری و عاطفی باشد گاهی اوقات آنها صرفا نیازمند احترام کلامی ما هستند تا با ما در ارتباط باشند و یا مشکلات عاطفی و روحی خودشان را در احترام دیگر اعضای خانواده به خود جستجو می کنند ، در این مقاله از مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش نکاتی را درمورد سالمند و احترام به او ارائه می کنیم :

    1. مشورت با سالمند
    2. کنترل احساسات
    3. حق انتخاب با احترام به سالمندان
    4. معاشرت با سالمند

    در نوشته بالا به موارد مهم در احترام به سالمند اشاره کردیم.

    مشورت با سالمند

    یک پرستار سالمند باید همیشه در برخورد با سالمند، باملاحظه رفتار کرده و نظر او را درباره موضوعات گوناگون جویا شود. تا زمانی که سالمند قادر به تصمیم گیری است، پرستار سالمند باید به نظرات او احترام بگذارد و با او مشورت کند. پرستار سالمند می تواند در مورد موضوعات گوناگون با سالمند صحبت کند و با این کار نشان دهد که برای نظرات او احترام قائل است.

    احترام به سالمند و مشورت کردن با او
    در مورد موضوعات با سالمند صحبت کند و این کار نشان میدهد که برای نظرات او احترام قائل است.

    همیشه مورد توجه بودن برای هر کسی خوشایند است این موضوع در مورد سالمندان هم مصداق دارد کاری کنید که آنها احساس ارزش در سخن نمایند و در مورد مسائل مهم با آنها مشورد کنید مطمئن باشید هم خود شما سود خواهید برد و هم سالمندتان به آرامش می رسد.

    کنترل احساسات

    کار پرستار سالمند آسان نیست و از نظر عاطفی چالش های زیادی را به همراه دارد. بسیاری از افرادی که کار پرستار سالمند را بر عهده دارند در هنگام مراقبت از سالمند احساسات گوناگونی (مانند ناراحتی و ناامیدی) را تجربه می کنند. پرستار سالمند باید هنگام ناامیدی احساسات سالمند را نیز در نظر بگیرد.

    سالمندان مبتلا به آلزایمر معمولا از ضعف های خود آگاه نیستند و این آگاهی می تواند برای آن ها بسیار ناراحت کننده باشد. بنابراین پرستار سالمند باید احساسات خود را کنترل کرده و تحت هیچ شرایطی آن ها را بروز ندهد. شاید برای خیلی از افرادی که از افراد سالخورده مراقبت می نمایند این کار دشوار باشد اما باید گفت که یکی از اصولی ترین کارهایی که می توان انجام داد در برخورد با سالمند کنترل احساسات و عواطف درونی است.

    حق انتخاب با احترام به سالمندان

    بعضی اوقات پرستار سالمند به اشتباه تصور می کند که سالمند قادر به تصمیم گیری درست نیست و باید برای او تصمیم بگیرد. اما تا زمانی که سالمند از نظر ذهنی مشکلی نداشته و قادر به تصمیم گیری باشد پرستار سالمند باید به نظرات او احترام گذاشته و به سالمند حق انتخاب دهد.

    برای احترام به سالمندان از آن‌ها نصیحت بخواهید
    تا زمانی که سالمند از نظر ذهنی مشکلی نداشته پرستار سالمند باید به نظرات او احترام گذاشت.

    سلب حق انتخاب از سالمند باعث ناراحتی او شده و نوعی بی احترامی محسوب می شود. پس بهتر است پرستار سالمند به جای تصمیم گیری برای سالمند، نظر او را نیز بپرسد.گاهی اوقات مساله قدر پیچیده می شود اگر پزشک بر طبق تجویز خود که شما داراید به آن عمل می نمائید غذای خاصی را پیشنهاد کرده است که شما باید با مشورت با سالمند و دادن حق انتخاب با رعایت احترام به سالمندان این موضوع را برای او توضیح دهید.

    پیشنهاد مقاله: ۱۲ نکته طلایی برای تشویق سالمند به پذیرش پرستار سالمند

    معاشرت با سالمند

    پرستار سالمند هرگز نباید احترام به سالمند را فراموش کند. گاهی ممکن است به او توصیه شود که سالمند را مانند کودکی در نظر بگیرد که نیاز به مراقبت دارد، در حالی که این یک تصور اشتباه است. سالمندان با بالا رفتن سن  همچنان افرادی بالغ هستند و پرستار سالمند نباید این موضوع را نادیده بگیرد.

    باید با سالمند مانند یک انسان بالغ رفتار کرده و با او درباره موضوعات مختلف صحبت کند. پرستار سالمند با صحبت کردن  به سالمند نشان می دهد که برای او احترام قائل است. در شرایطی که سالمند نیاز به درد و دل کردن و آرام شدن دارد، پرستار سالمند باید با همدردی کردن با او به بهتر شدن روحیه او کمک کند.

    این معاشرت گاهی جنبه عمومی پیدا می نماید به این نحو که انها دوست دارند با هم سن و سالهای خود ارتباط بیشتری داشته باشند سعی نمائید برنامه های منظمی برای دیدار با افراد سالخورده دیگر که او نیز آنها را دوست دارد برایش تنظیم نمائید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان