درخواست پرستار | مشاوره رایگان

کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

کتاب خواندن کودکان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مقدمه: آیا می دانید چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟ شاید برای اکثر خانواده ها علاقه مند کردن کودک  به کتاب خواندن دشوار باشد. همانطور که مستحضر هستید توانایی خواندن علاوه بر یادگیری در دنیای مدرن امروزی که عصر ارتباطات به طور ایمیل و پیام‌ های متنی انجام می شود، ضرورت دارد به همین علت باید در سنین جوانی به کودکان توانایی خواندن آموزش داده شود.

    طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است، که اگر کودکان به عنوان لذت بردن در دوران کودکی به کتاب خواندن عادت کنند، دایره واژگان و درک مطلب آنها بهبود می‌ یابد و همچنین ریاضیات آنان نیز بهتر می گردد. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا با روش های علاقه مند کردن کودک به کتاب خواندن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، والدین می‌ توانند برای علاقه مند کردن کودک خود به کتاب خواندن از پرستار در منزل کمک بگیرند.

    پیشنهاد مقاله : ایمنی کودک و وظایف پرستار کودک در منزل

    چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

    هنگامی که بخشی از لذت زندگی کودکان کتاب خواندن باشد، آنان نگرش مثبتی در رابطه با کتاب خواندن به دست می آورند، لازم به ذکر است که کتاب خواندن برای کودکان باید یک تجربه لذت بخش محسوب شود، والدین و پرستار کودک می توانند با انجام روش های زیر کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنند.

    کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟
    چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

    رشد مهارت های زبانی

    با توجه به مهارت های زبانی کودک، کتابی به او پیشنهاد کنید، که توانایی خواندن داشته باشد و یا خودتان برای او بخوانید، هنگامی که خواندن داستان تمام شد، از کودک بخواهید که در مورد قسمت هایی از کتاب که به آن علاقه داشته است صحبت کند این کار باعث می‌شود کودک در انتخاب کلمات قدرتمند شود و به ورق زدن کتاب مورد نظر علاقه پیدا کند.

    خواندن چندین داستان در روز

    هر اندازه که برای کودکان بیشتر کتاب و ادبیات خوانده شود امکان اینکه به کتاب خواندن علاقه مند شوند بیشتر می‌شود و کتاب خوانی به یک امر روزمره برای آنها تبدیل می گردد، پرستار کودک با خواندن داستان های متفاوت مفاهیم، اطلاعات و آگاهی زبانی جدید را در اختیار کودک قرار خواهد داد.

    پر کردن اطراف کودک با ابزار های مرتبط با کتاب خواندن

    اگر در اطراف کودک منابع و ابزارهای مرتبط با کتاب خواندن وجود داشته باشد، نمرات بالایی در آزمون های عملکرد و استاندارد کسب می کند، به همین دلیل  والدین برای افزایش علاقه کودک خود به کتاب خواندن باید مجلات و کتاب های فراوانی را در دسترس فرزند خود قرار دارند.

    جهت افزایش عزت نفس کودک از تکنولوژی به کار ببرید.

    همانطور که مستحضر هستید امروزه روش های یادگیری با استفاده از تکنولوژی تغییر کرده است، که بر روی کتاب خواندن کودکان نیز تاثیر گذار بوده است، والدین یا پرستار کودک می توانند با به کارگیری تکنولوژی عزت نفس و اعتماد به نفس کودکان را افزایش دهند.

    اجازه دهید کودک از کتاب الکترونیکی استفاده کند.

    با توجه به نیازهای هر فرد می توان کتابهای های الکترونیکی را استفاده کرد، به طور مثال اگر کودک برای خواندن نیازمند به فونت درشت باشد، کتاب الکترونیکی بهترین گزینه برای این کار میباشد. همچنین کودکانی که دارای اختلال یادگیری هستند می توانند از کتاب الکترونیکی استفاده کنند.

    اجازه دهید خودشان کتاب انتخاب کنند.

    یکی از بهترین روش ها جهت بهبود عملکرد کودک در مدارس کتاب خواندن است، زمانی که والدین یا پرستار کودک به کودکان اجازه دهند که کتاب مورد علاقه را برای خواندن انتخاب کنند، کودک به طور مادامالعمر به کتاب خواندن علاقه مند می شود.

    به کودک کمک کنید کتاب متناسب با سن خود را انتخاب کرد.

    باید به کودک کمک کرد کتاب های متناسب با سن خود را انتخاب کند زیرا در چنین شرایط علاقه کودک به کتاب خواندن بیشتر می‌شود، برای این کار می توان کودک را به کتابخانه برد یا کتاب‌ های الکترونیکی را در اختیار او قرار داد، تا در بین آن ها کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کند.

    استفاده از ابزار و برنامه های خلاقانه

    والدین یا پرستار کودک می توانند در تلفن همراه برنامه هایی که در رابطه با کتاب خواندن هست را نصب کنند، در چنین شرایطی نگرانی های مراقب کودک برای دستیابی به محتوای نامناسب کاهش خواهد یافت، با توجه به پیشرفت تکنولوژی می توان تنظیمات را طوری تنظیم کرد که کودکان در یک وقت معین به برنامه مشخص دسترسی داشته باشند‌.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان