درخواست پرستار | مشاوره رایگان

5مزیت و تاثیر پرستار بیمار در منزل نسبت به بیمارستانی

تاثیر پرستار بیمار در منزل 

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    چرا وجود یک پرستار بیمار مهم است؟

    اغلب، بیمار نمی تواند چیزی را که در بیمارستان، یا مطب دکتر به او گفته شده است، بخاطر بسپارد و حتی ممکن است گاهی پزشک اخبار بدی به او بدهد. آن ها احساس خیلی خوبی ندارند و احتمال دارد هوشیاری ای که در شرایط عادی دارند را نداشته باشند.

    همراه بیمار حضور دارد تا فرم های مربوطه را پر کند و اطلاعات لازم را بنویسد، سوال های ضروری را بپرسد و مطمئن باشد که بیمار از امنیت برخوردار است. حال آنکه ( کمک پرستار بیمار ) در بیمارستان حضور دارد تا زمانی که سفیر آرامش در اتاق نیست، هر جا که نیاز بود به بیمار کمک کند.

    چگونه به عنوان یک پرستار بیمار ، از بیمار حمایت کنیم؟

    تا جاییکه امکان دارد در کنار او باشید. درباره ی قوانین عیادت سوال کنید. شما میتوانید به نوبت جایتان را با دوستان و خانواده عوض کنید. اگر نمی توانید همراه بیمار باشید، یک پرستار انتخاب کنید تا روزی 2 یا 3 بار به او سر بزند و شرایط را بررسی کند.

    یک کاغذ و خودکار یا یک نرم افزار یاداشت برداری مثل Ever note در دسترس داشته باشید تا بتوانید اطلاعاتی را که دکتر و پرستارها به شما می دهند به سرعت یادداشت کنید و یا اینکه سوالات خود را در آن ها بنویسید تا دفعه ی بعد که دکتر یا پرستار به اتاق آمدند، فراموش نکنید که سوالاتتان را از آن ها بپرسید. همچنین سعی کنید علائم حیاتی و میزان قند خون را بنویسید.

    مقایسه تاثیر پرستار بیمار در منزل نسبت به بیمارستان

    به طور حتم شرایط پرستاری از بیمار در منزل و بیمارستان متفاوت است و یکسان نمی باشد. پس اگر بخواهیم به مقایسه تاثیر پرستار بیمار در منزل نسبت به بیمارستان بپردازیم باید تفاوت پرستاری از بیمار در منزل و بیمارستان را بدانیم که در ادامه ذکر شده است:

    مقایسه تاثیر پرستار بیمار در منزل 
    امکاناتی که بیمار برای درمان و پرستاری نیاز دارد در بیمارستان بیشتر از منزل خواهد بود.

    1.آسایش و راحتی بیمار

    این نکته برای همه ما روشن است که اگر از بیمار در منزل مواظبت و نگهداری شود. آسایش و راحتی بیشتری نسبت به بیمارستان خواهد داشت. و احساس بهتری به او دست می دهد. پس از این نظر نتیجه میگیریم که مراقبت از بیمار در منزل بهتر از بیمارستان خواهد بود.

    2.امکانات مورد نیاز بیمار

    امکاناتی که بیمار برای درمان و پرستاری نیاز دارد در بیمارستان بیشتر از منزل خواهد بود اما این نکته به مشکل و شرایط بیمار بستگی خواهد داشت. اگر مشکل بیمار بسیار وخیم باشد مراقبت از او در بیمارستان بهتر است، اما اگر پزشک اجازه دهد که از بیمار در منزل پرستاری شود، می توان تجهیزات لازم برای پرستاری از بیماران را تهیه کرد و در منزل به مراقبت و نگهداری او پرداخت.

    3.انتقال بیماری های ویروسی به بیمار

    یکی دیگر از نکاتی که در مسئله مقایسه تاثیر پرستار بیمار نسبت به بیمارستان باید در نظر گرفته شود، وجود بیماری های ویروسی مانند کرونا میباشد همانگونه که مستحضر هستید، کسانی که بیماری‌ های گوناگون ابتلا شدند نسبت به افراد دیگر ضعیف تر و امکان ابتلا به بیماری هایی مانند کرونا و آنفولانزا بیشتر است، به همین دلیل اگر از بیمار در منزل مراقبت و نگهداری شود. می توان او را از خطر ابتلا به بیماری های ویروسی حفظ کرد. این در حالی است که خطر ابتلای بیمار به بیماری های ویروسی هنگام پرستاری از او در بیمارستان بیشتر است، پس میتوان نتیجه گرفت که نگهداری و مراقبت از بیمار در منزل نسبت به بیمارستان بهترین گزینه است.

    4.هزینه پرستاری از بیمار

    یکی دیگر از مسائلی که برای مقایسه پرستاری از بیمار در منزل و بیمارستان باید به آن توجه داشت. هزینه های مربوط به پرستاری از بیمار است. هزینه پرستاری از بیمار به شرایط او و تجهیزات مورد استفاده بستگی خواهد داشت. به طور مثال برای مراقبت از بیمار به پرستار در خانه نیاز می باشد. که در هزینه تاثیر خواهد گذاشت و برای پرستاری از بیمار در بیمارستان تجهیزات مورد نیاز بر هزینه ها تاثیر خواهد گذاشت. به طور مثال بیمار بستری شده در بخش مراقبت ‌های ویژه هزینه کمتری نسبت به بیمار بستری در بخش آی سیو در بر میگیرد.

    5.حالت روحی بیماری

    همان طور که می دانید هنگامی که افراد به بیماری مبتلا می‌شوند روحیه حساس تری نسبت به قبل دارند. به همین دلیل اگر از بیمار در منزل و در کنار خانواده نگهداری شود، تاثیر مثبتی بر روحیه او، و بر روند بهبود بیماری او خواهد گذاشت. زیرا بیماران در کنار خانواده خود احساس امنیت بیشتری خواهند کرد.  به همین دلیل می توان برای نگهداری از بیمار در منزل پرستار در خانه را استخدام کرد، تا مراقبت های لازم از بیمار را انجام دهد.

    بیشتر بخوانید : نحوه ارتباط با پرستار بیمارستان و رعایت حریم شخصی بیماران

    تاثیر پرستار بیمار در منزل
    دستورالعمل های ترخیص را بپرسید و برای هر داروی جدیدی که دکتر تجویز می کند، از او نسخه بخواهید.

    وظایف اصلی پرستار

    از کارکنان بیمارستان درباره ی چیزهایی که متوجه نمی شوید یا چیزهایی که می خواهید بدانید، بپرسید. اگر پرستار می خواهد دارویی به بیمار بدهد، از او بپرسید که آن چه دارویی است. زمانی که کارکنان وارد اتاق می شوند، مطمئن شوید که دست هایشان را می شویند. اگر دیدید که دست های خود را نشستند یا از ضدعفونی کننده ی دست استفاده نکردند، از این که به آن ها تذکر دهید نترسید. شما به عنوان یک کمک پرستار بیمار  حق اعتراض دارید.

    مطمئن شوید هر فردی که وارد اتاق می شود تا کاری برای بیمار انجام دهد، مچ بند بیمار را چک می کند. مطمئن شوید که بر روی همه ی داروها، کیسه های محتوی مایع سرم و سایر تجهیزات داخل اتاق برچسب مشخصات بیمار خورده باشد. از گروه خونی بیمار مطلع شوید تا اگر نیاز به دریافت خون داشت، بتوانید اطمینان حاصل کنید که گروه خونی سازگار با گروه خونی خود را دریافت می کند.

    دستورالعمل های ترخیص را بپرسید و برای هر داروی جدیدی که دکتر تجویز می کند، از او نسخه بخواهید. درباره ی دارو ها بپرسید و این که وقتی بیمار به خانه رسید چه دارویی را باید بخورد. دکتر ممکن است که پرهیزهای غذایی را تغییر دهد. بپرسید که آیا باید همان پرهیزهای غذایی قبلی را اجرا کند یا اینکه مصرف داروهای قبلی را متوقف کند.

    اکثر مردم سعی دارند از بیمار خود در منزل مراقبت و پرستاری کنند و برخی دیگر نیز تمایل دارند مراقبت از بیماران ها در بیمارستان انجام شود. به همین علت ما در این مقاله سعی داریم به  تاثیر پرستار بیمار در منزل نسبت به بیمارستان بپردازیم تا انتهای مطالب با ما همراه باشید. تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

    نتیجه گیری درباره تاثیر پرستار بیمار در منزل

    با توجه به بررسی ها و مقایسه تاثیر پرستار بیمار در منزل نسبت به بیمارستان، اگر بیمار شما در شرایطی است که می توان از او در منزل نگهداری کرد، به شما توصیه می کنیم، امور مربوط به مراقبت از او را در خانه انجام دهید. و اقدام به پرستار استخدام پرستار کنید. مخصوصا اگر سلامت روحی و روانی بیمار برای شما مهم است.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    4 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان